مقاومت در شهادت، صهیونیست‌ها را نابود کرد؛

غزه‌ سربلند، خالق طوفان‌ حماسه پیروزی

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۱۷۲۹
دنیا برای چندمین‌بار شاهد خواهد بود که فرهنگ ایثار و شهادت، مکتبی است که در پرتو مقاومت در شهادت، دشمن را دچار دیوانگی و نابودی می‌کشاند همانطور که در غزه شاهد خودکشی صهیونیست‌ها در جنون نسل‌کشی هستیم.
۰
plusresetminus
غزه‌ سربلند، خالق طوفان‌ حماسه پیروزی
به گزارش بلاغ؛ فلسطین، مسئله اول جهان اسلام و حتی مسئله اول جهان انسان‌ها، این روزها در حال عوض کردن صفحه‌های تاریخ و رقم زدن وقایعی شگفت است.

وقایعی عظیم که نه فقط برگ جدیدی در کتاب تاریخ است که شاید بتوان ادعا کرد، صفحه پایانی یک فصل برای گشودن فصلی جدید است. فصلی که رهبر انقلاب اسلامی از آن با تعبیر نظم نوین جهانی یاد می‌کنند. اما چرا عملیات طوفان الاقصی این اندازه مهم است؟

پیش‌دستی نیروهای مقاومت فلسطینی
این اولین عملیات آفندی نیروهای مقاومت فلسطین- به طور دقیق‌تر، حماس- علیه رژیم غاصب صهیونیستی است! تا پیش از این عملیات‌های فلسطین- حماس و یا جهاد اسلامی و یا گروه‌های دیگر- پدافندی و یا در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی بوده و یا اگر عملیات‌های آفندی بوده توسط ارتش کشورهای دیگر مثل مصر و سوریه و اردن علیه اسرائیل انجام شده است.

حالا اما از دل یک نوار باریک که سال‌ها تنها سلاحش صبر و سنگ بوده، یک گروه کوچک مقاومت، جنگی با شدت علیه رژیم منحوس صهیونیستی رقم می‌زند. در این‌جا حرف از لبنان و حزب‌الله و عراق و سوریه و ارتش‌شان که با هر ضعف و قوتی، دولت و حکومتی پشت سر خود دارند نیست، سخن بر سر یک تشکیلات خودگردان و شاخه نظامی آن است که بعد از سال‌ها مقاومت و صبر و تلاش برای رشد و قوی شدن، حالا به جایی رسیده که می‌تواند با یک نقشه حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده، خواب راحت را از چشمان اسرائیلی‌ها برباید.

رژیم صهیونیستی که خیال می‌کرد آخرین قدم‌هایش را برای حذف فلسطین از تاریخ و جغرافیای جهان، با عادی‌سازی روابط با کشورهای مختلف برداشته است. نکته اصلی دیده شدن این رشد و قدرت گرفتن مردمی است که در معادلات بین‌المللی همیشه نادیده انگاشته می‌شدند. پذیرش این اتفاق برای بسیاری از دولت‌ها، به خصوص کشورهای غربی بسیار دشوار است؛ چرا که عادت استکبار، زیردست‌پروری است؛ حال آنکه تفاوت بزرگ جمهوری اسلامی با آنها در این است که نه تنها سلوک مقاومت را به مستضعفین یاد می‌دهد، بلکه به آنان اعتماد به نفس ایستادن در برابر ظلم را هم هدیه می‌کند.

به همین دلیل رهبر انقلاب می‌فرمایند: «البتّه ما از فلسطین دفاع می‌کنیم، ما از مبارزات دفاع می‌کنیم، ما پیشانی و بازوی طرّاحان مدبّر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را می‌بوسیم... امّا این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان از جان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود.»

 از بین بردن قدرت دروغین رژیم اشغالگر در حوزه بین‌الملل
از طرف دیگر وقتی به این واقعه در ظرف زمانی موجود نگاه می‌کنیم بیشتر به اهمیت آن پی می‌بریم. چرا که جز بحث عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم غاصب، شهرک‌‌سازی‌های بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و در سال‌های اخیر نیز اذهان را آماده‌ می‌کرد تا کم‌کم رژیم جعلی اسرائیل را به عنوان یک کشور جعلی مستقل به جای فلسطین در خاطر بسپرند. در این میان اما طوفان‌الاقصی ثابت کرد که این خیالی بیش نیست. مقاومت فلسطین نه ضعیف شده و نه مردم آن دست از مبارزه کشیده‌اند. هرچند عملیات‌های قبلی فلسطین، مانند سیف‌القدس نیز به خوبی نشان داده بود که «واکنش این ظلم‌ها سیلیِ سنگین‌تری بر رخسار زشت آنها است.»

اما عملیات اخیر، گامی جلوتر از توانایی دفاع گروه‌های مقاومت بود. اگر تا به الان فلسطینی‌ها برای حفظ سرزمین‌های باقی مانده می‌جنگیدند، حالا برای بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست رفته‌شان به میدان می‌آیند. آنها بار دیگر این پیام را به دنیا مخابره کردند که به زودی دوران اخراج صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطین فرا خواهد رسید و حقا که برای اثبات ادعایشان، حماسه آفریدند.

چه رشادتی و چه شجاعتی و چه فداکاری و غیرتی! مبارزین و مجاهدین غزه می‌دانند که با «فقط در سپر دفاعی باقی ماندن» نتیجه‌ای جز مرگ تدریجی حاصل نخواهد شد، پس باید ابتکار عمل را دست گرفت و به میدان آمد.

حجم تبادل آتش و نحوه مبارزات صهیونیست‌ها
فلسطین سرزمین مقاومت است و نهال با شکوه صبر در قلب مردم آن رشد کرده و دیگر ترسی از پاسخ وحشیانه‌ صهیونست‌ها نخواهند داشت. همچنانکه غزه تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار شهید و ۳۵ هزار زخمی داشته است. غزه در بازه‌ ۳۶ روزه، با وحشیانه‌ترین حملات اسرائیلی‌ها روبه‌رو شده است.

از بمباران با بمب‌های فسفری که سلاح کشتار جمعی است، تا بمباران بیمارستان‌ها و خانه‌های مسکونی. هنوز کفن شهدای بیمارستان المَعمدانی خشک نشده است. جایی که با جنایت جنگی اسرائیل -که البته بی‌سابقه نبوده- بیمارستانی که به‌عنوان نقطه‌ امن اعلام شده، توسط این رژیم کودک‌کش بمباران می‌شود، صحنه‌های این حادثه چنان دلخراش و جان‌گداز است که توان توصیف آن نیست و این جنایت روی بیمارستان‌های دیگر غزه نیز اعمال شده، اما این چه عزمی است که پس از این همه شهید و مجروح هنوز هم مادران فلسطینی سرپا ایستاده‌اند. هنوز مردانشان می‌جنگند. این چه روحیه‌ شهادت طلبانه‌ای است که در برابر چنین قساوتی قد خم نمی‌کند؟

امام خمینی رحمت‌‌الله علیه به حق گفتند که «‌‌بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود.» و بی‌شک این اُمت اسلام با هر قطره خون و با اشکِ هر کودک و آه هر مادری بیدارتر و آماده‌تر شده است. مردم غزه دست از ایستادگی و نیروهای مقاومت دست از پیشروی برنمی‌دارند و خسارت و تلفاتی فزاینده به اسرائیل تحمیل می‌کنند.

به نحوی که تعداد کشته‌های این رژیم منحوس در این نبرد با تمام کشته‌های آنها در درگیری‌های بعد از جنگ ۳۳ روزه برابری می‌کند. اتفاقی که بی‌سابقه است و به خوبی دارد به طرف مقابل هشدار می‌دهد که دیگر تمام هزینه‌های میدانی به کشتار فلسطینیان ختم نمی‌شود!

مظلوم‌نمایی رسانه‌ای صهیونست‌ها
از حجم بالای درگیری‌ها و تبادل آتش جدی می‌توان فهمید که به یقین صهیونست‌ها انتظار این سطح از رویارویی متقابل را از جانب فلسطینی‌ها نداشته و غافلگیر شده‌اند. در این میان طرف صهیونیستی سعی زیادی کرد تا با استفاده از قدرت دفاعی فلسطینی‌ها مظلوم‌نمایی کند اما جنایات او چنان وحشیانه است که فریاد تمامی مردم آزاده‌ در سراسر جهان را بلند کرده است.
«این مظلوم‌نمایی، صد‌درصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ غزّه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیست‌ها، او مظلوم است؟ این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست؛ ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، همه‌ اینها هست، امّا مظلوم نیست؛ ظالم است. هیچ کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ یک مظلوم بسازد.»


اسرای طرفین و شکست ابهت رژیم کودک‌کش
در صدر همه‌ اینها اما بحث اسراء قرار دارد! رفتار اخلاقی مقاومت فلسطین با اسرای اسرائیلی چون آبی بود بر تلاش‌های بیهوده‌ اسرائیل برای دمیدن به آتش نفرت پراکنی بر علیه فلسطینیان. از طرف دیگر اسیر شدن بیش از ۲۰۰ اسرائیلی به دست نیروهای حماس که تعدادی از آنان نظامیان و افسران بلندپایه هستند، باعث شد تا هیمنه‌ قدرت پوشالی نظامیان صهیونیستی در دفاع از رژیم جعلی اسرائیل تخریب شود.

تعداد زیادی از این اسراء در داخل خانه‌هایشان دستگیر شده‌اند! تعداد زیادی در حال فرار و تعدادی هم در نبرد و درگیری. بار روانی اینکه فلسطینی‌ها این چنین تا خانه‌های اسرائیلی‌ها رسیده‌اند، از دیوار حائل رد شده‌اند، از آسمان و زمین و دریا گذشته‌اند، آبروی دستگاه امنیتی رژیم غاصب را برده است چراکه نتوانسته‌اند متوجه تحرکاتی برای آماده‌‌سازی عملیاتی به این وسعت شوند.

فلسطینی‌ها اسرائیل را، تحقیر کردند. آنچنان که بت غیرقابل شکست بودن آن را هزار تکه کردند و این شکست به سادگی قابل ترمیم نخواهد بود. به همین دلیل است که رهبر انقلاب نیز در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی برای بار دوم صریحاً اشاره می‌کنند: «این یک واقعیّتی است که وجود دارد. البتّه رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، جبران شکست مفتضحانه‌ای را که در این قضیّه خورد نخواهد توانست بکند.»

تمام این‌ها را بگذارید کنار اینکه روز شنبه برای آغاز عملیات انتخاب شد! روز جشن کیپور (آمرزش گناهان). این واقعیت که در پنجاهمین سالگرد جنگ «یوم کیپور»، همان روزی که در سال ۱۹۷۳ مصر و سوریه به اسرائیل حمله کردند تا سرزمین‌های خود را پس بگیرند، چنین عملیاتی از سوی مقاومت فلسطین آن‌هم به تنهایی طراحی و انجام شد، برای صهیونیست‌ها غیرقابل هضم است. فراموش نکنیم که برخلاف ادعاهای دولت‌های اروپایی و آمریکایی، عملیات به دست خود مبارزین فلسطینی پیش می‌رود!

تصویر جهانی صهیونیست و امنیت شهروندان اسرائیلی
اما پیروزی اصلی از آن جهت متعلق به فلسطینیان است که در پی این درگیری‌ها، سیل حمایت‌های مردمی در کشورهای مختلف، از قلب آمریکا تا اروپا و آفریقا و آسیا برای همراهی با مردم مظلوم غزه یک‌بار دیگر به جریان افتاد. ترسی که در پس این بازخوردهای بین‌المللی به دل دشمن صهیونیستی افتاده است، دیگر قابل حذف نخواهد بود. دشمن فهمید که دیگر هیچ کجا در امنیت نیست. ماجرای حمله به گردشگران اسرائیلی در مصر، و حمله به کارمند سفارت اسرائیل در پکن و خشم و نفرت جهانی مردم نسبت به شعب برندهای اسرائیلی، آنچنان زمین را برای این غاصبان ناامن نشان می‌دهد که دیگر رؤیای آرامش را هم نتوانند در سر بپرورانند، چه رسد به ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه «اسرائیل سرزمین امن یهودیان خواهد شد» به واقعیت بپیوندد.

طبیعتاً پذیرش این مسئله که ملتی چنین وحشی‌گری را ببیند، این همه شهید و مجروح دهد، از بدیهی‌ترین حقوق خود مثل آب و برق و گاز و دارو محروم شود، و باز هم دلیرانه ادامه دهد و نیروی مقاومتی مثل حماس چنین رشد کند، برای خیلی‌ها دشوار است. آن‌هایی که محاسباتشان، صرفاً به عقل محاسبه‌گر متکی است فراموش می‌کنند جوششی که خون پاکان در قلب‌های آزاده رقم می‌زند را نمی‌توان با عدد و رقم سنجید، چه رسد به نقش دعا و توسل و توکل و ایمان.

از گهواره با آوازه‌ مقاومت بزرگ شدن را در محاسبات مادی نمی‌توان گنجاند. در نظام محاسباتی‌ای که بدون مفهوم عزت و باور به خدا اتفاقات را می‌سنجد، فریادهای مادری که پیکر بی‌جان پسرش را بغل کرده و‌ گریه می‌کند اما از همسرش نمی‌خواهد که از جنگ برگردد و آه دختر بچه‌ای که از تنهائی می‌ترسد اما به پدرش نمی‌گوید که از جنگ برگردد، هرگز نمی‌گنجد. با محاسبه مادی نمی‌توان فهم کرد که چرا فلسطین هرچقدر هم شهید بدهد از راهش برنمی‌گردد. این نوع زندگی انتخاب آزادگان جهان است.

این جنگ هرچه که باشد، تعداد اسرا و شهدا و مجروحین هرچقدر هم بالا برود، حتی اگر اراضی به کنترل درآمده توسط فلسطینی‌ها دوباره از دستشان خارج شود، نباید فراموش کرد که در عملیات «طوفان‌الاقصی» اسرائیل چنان ضربه‌ سنگینی خورد که پنهان کردن آن ممکن نیست و فلسطین چنان به پیروزی دست یافت که موجب عزت و افتخار اسلام و نویدبخش آینده‌ روشنِ نزدیک شد.

«قضایای روزهای اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند اما بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باور نکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.»

دنیا برای چندمین‌بار شاهد خواهد بود که فرهنگ ایثار و شهادت، مکتبی است که در پرتو مقاومت در شهادت، دشمن را دچار دیوانگی و نابودی می‌کشاند همانطور که در غزه شاهد خودکشی صهیونیست‌ها در جنون نسل‌کشی هستیم.

گزارش - زینب سعیدی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷