تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۷۹۹۰۴
توان رسانه‌ای غرب معطوف به این شده تا جای ظالم و مظلوم را عوض کند اما مردم جهان همچنان واقعیت را می‌بینند و به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.
۰
plusresetminus
حمایت قاطع جهان از ملت مظلوم و مقتدر فلسطین
به گزارش بلاغ؛ بادیه‌نشینان صحرای سینا در مصر با تظاهرات خودرویی گسترده‌ خواستار باز شدن مرزها و جهاد در فلسطین شدند. خبر می‌رسد که صدها نفر از دانشجویان علی‌رغم محدودیت‌ها در تظاهراتی برای همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا واقع در شهر نیویورک شرکت کردند.

از جامعه دانشگاهی همچنین خبر می‌رسد که دانشگاه برن در سوئیس، استادی را که با ارسال دو پیام در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از حملات بی‌سابقه حماس به اسرائیل حمایت کرده بود از کار تعلیق کرد.

خبر دیگر آن‌که فعالان در شهر ونیز ایتالیا اقدام به برگزاری یک تظاهرات در حمایت از فلسطین و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی کردند. همچنین جریمه‌های سنگین مالی و حتی حکم ۵ سال حبس و زندان، نتوانست مانع تجمع مسالمت‌آمیز در حمایت از مردم فلسطین در پاریس بشود؛

تجمعی که سرانجام با پرتاب گاز‌اشک آور و سرکوب شدید پلیس به خشونت کشیده شد. در این شرایط وزیر دادگستری فرانسه گفته است: «هرکس با حماس یا جهاد اسلامی همدردی کند به پنج سال زندان محکوم خواهد شد.»

خبر می‌رسد که سیل انسانی در امان، پایتخت اردن، در پاسخ به ندای مقاومت به راه افتاده و تظاهرات‌کنندگان شعار «مرز را باز کنید» سر داده‌اند. برخی از خبرها نیز حاکی از حرکت اردنی‌ها به سمت مرز برای ورود به فلسطین است.

راهپیمایی حمایت از فلسطین در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار برگزار شد. همچنین خبرها حاکی از راهپیمایی حمایت از نوار غزه و آرمان فلسطین در عمان، در ژاپن، در یمن، در بحرین، در ترکیه، در شیکاگو و... است.

همچنین در جریان تظاهرات مردم لبنان در حمایت از فلسطین، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که رژیم جنایتکار و بزدل اسرائیل پشت تجهیزات نظامی خود پنهان می‌شوند.

صهیونیست‌ها خانه‌ها را ویران و کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند که اقدامی جنایتکارانه با حمایت آمریکا و اروپا و دیگران است. آنچه در غزه صورت می‌گیرد، جنایت سازمان یافته و قتل کودکان و غیرنظامیان است. رژیم اسرائیل قابل بقا نیست و این ثابت خواهد شد.

ورزشکاران مسلمان در لیگ‌های انگلیس به میدان آمده‌اند. بر اساس گزارش نشریه انگلیسی «میرر»، ۳۰ ورزشکار مسلمان و عرب از جمله بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس، لیگ کریکت و لیگ راگبی روز دوشنبه جلسه‌ای پیرامون جنگ اخیر بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

در این جلسه بر این موضوع تأکید شد که در این مقطع حساس از شبکه‌های اجتماعی دوری کنند تا از واکنش منفی جلوگیری شود و در عین حال در مسابقات پیش‌رو به کشته‌شدگان این جنگ ادای احترام کنند. برخی از ورزشکاران مسلمان در این جلسه به صراحت اعلام کردند در صورتی که پیش از مسابقات پیش‌روی تیم‌شان به کشته‌شدگان فلسطینی ادای احترام نشود، زمین را به نشانه اعتراض ترک خواهند کرد.

این در حالی است که «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس که مسئولیت پلیس این کشور را بر عهده‌ دارد، در بخشنامه‌ای به نیروهای پلیس دستور داده است با حمایت آشکار از حماس برخورد کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷