تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۸۳۳۰۵
بخشدار مرکزی فریدونکنار گفت: معیار اختصاص اعتبار براساس کار عمرانی و پیگیری دهیاران است و هیچ محدودیتی برای واگذاری اعتبارات نداریم.
۰
plusresetminus
محدودیتی برای واگذاری اعتبارات نداریم
به گزارش بلاغ، سیدعسگری داداش‌نژاد دوشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه فریدونکنار اظهارکرد: ۹ ماه است که این مسئولیت به بنده واگذار شده و طی این مدت تمام تلاشم را برای بهبود وضعیت بخش به‌کار گرفته‌ام.

وی با قدردانی از دهیاران و شوراهای بخش مرکزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی در روستاهای بخش مرکزی صورت گرفت با تلاش دهیاران، شوراها و مردم شریفی بوده که در این روستاها زندگی می‌کنند.

بخشدار مرکزی فریدونکنار تصریح کرد: ۱۴ روستای بزرگ‌بیشه‌محله، منقارپی، بی‌نمد، طوله‌سرا، جزین، کلاگرسرا، فرم، سوته، حیدرکلا، ملاکلا، جزین، اسبوکلا، زاهدکلا و اوکسر در محدوده بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار هستند.

داداش‌نژاد با بیان اینکه در اجرای ماموریت‌ها چهار رویکرد اصلی داشتیم، گفت: توجه به عمران و آبادانی، گردشگری، محیط‌زیست و اشتعال روستائیان از چهار رویکرد اصلی بخشداری مرکزی برای روستاها طی این مدت بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در روستاهای بخش مرکزی فریدونکنار گفت: در روستای بزرگ بیشه محله حدود هزار متر طول آسفالت و لایروبی بخشی از آب‌بندان آن انجام شد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار یادآورشد: در روستای منقارپی به مساحت ۳۵۰ متر طول آسفالت به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام و همچنین ایستگاه پمپاژ آب در این روستا احداث شد.

داداش‌نژاد ادامه داد: در روستای طوله‌سرا بیش از هزار متر آسفالت و لایروبی آب‌بندان به ملبغ سه میلیارد تومان انجام گرفت و زیرساخت‌های خدماتی آن به شکلی هدایت شد که تا سالیان دراز نیاز به کنده‌کاری ندارد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار اظهارکرد: در روستای بی‌نمد دو فاز آسفالت به مبلغ حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در روستای اسبوکلا دو فاز آسفالت به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم آسفالت روستای فرم به طول ۱۰۰ متر به مبلغ حدود ۸۰۰ میلیون تومان و در روستای سوته دو فاز آسفالت به مبلغ بیش از دو میلیارد به همراه طرح لاینینگ آبرو کشاورزی انجام گرفت.

داداش‌نژاد تصریح کرد: در روستای حیدرکلا ۷۰۰ متر لاینینگ انجام شد و در روستای جزین با تلاش اداره راهداری پل این روستا با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تعریض شد و برای طرح لاینیگ نهر این روستا بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار گفت: طرح ممیزی املاک روستای اسلام‌آباد در استان کم نظیر بود که این طرح تخلفات را به کمترین میزان می‌رساند و حدود ۳۰ هزار متر آسفالت جدول و کانیوو انجام شد و به میزان دو هزار و ۵۰۰ متر طرح تبدیل سیم به کابل درحال اجرا است.

وی ادامه داد: خط کشی جاده ملاکلا به طول ۱۰ کیلومتر انجام شد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

داداش‌نژاد درخصوص نحوه اعتبارات این پروژه‌ها گفت: این مبالغ با مشارکت ۷۰ درصد دولتی و ۳۰ درصد خودیاری مردمی محقق شده است.

بخشدار مرکزی فریدونکنار تاکید کرد: باتوجه به اینکه منطقه کشاورزی است پشتیبانی منابع آب یک امر بسیار مهم بوده و لایروبی آب‌بندان‌ها می‌تواند در کمک به منابع آبی روستاها کمک کند.

وی درخصوص بحث اشتغال روستاها عنوان کرد: باتوجه به ارتباطی که با بنیاد برکت پیدا کردیم طرحی برای روستاها داده شد که در قالب این طرح روستای فرم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد.

داداش‌نژاد افزود: همه دهیاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات بنیاد برکت تعداد ۳۰ نفر با سرگروهی یک نفر علاقمند به ایجاد مشاغل خانگی و یا روستایی کنند و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بخشدار مرکزی فریدونکنار اظهارکرد: دو روستای سوته و زاهدکلا برای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستا معرفی شدند که در فاز نخست برای این دو روستا مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و سه روستای دیگر در انتظار هستند و این مبالغ برای طرح‌های مختلف عمرانی و ورزشی و فرهنگی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه سه جنگل بخش مرکزی نقش موثری در زمینه گردشگری، درآمد پایدار و اشتغال دارد، خاطرنشان کرد: جنگل باریکرود(جنگل جزین و زاهدکلا) که۷۰ هکتار است و از نظر کارشناسی یک  جنگل بسیار زیبا و اختصاصی است از فرصت‌های بسیار مناسب برای گردشگری و اشتغال محسوب می‌شود.

داداش‌نژاد تصریح کرد: طرح جنگل باریکرود نیز مصوب شد و حدود دو ماه در مرحله واگذاری است و طرح جنگل اسبوکلا هم آماده شده و نامه‌نگاری طرح جنگل اوجاکله هم انجام شد تا گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند و درآمد پایداری برای روستا باشد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار یادآورشد: از ابتدایی که آمدیم تمامی روستاهای بخش مرکزی دچار مشکل جاده بودند و به همین دلیل اولویت نخست را برای حل این مشکل اختصاص دادیم.

وی درخصوص نحوه واگذاری اعتبارات گفت: معیار اختصاص اعتبار بر اساس کار عمرانی و پیگیری دهیاران است و هیچ محدودیتی برای واگذاری اعتبارات نداریم.

داداش‌نژاد اظهارکرد: درباره جاده‌های مواصلاتی کم عرض روستاهای سوته، فرم، منقارپی و کلاگرسرا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و حریم جاده به میزان ۲۵ متر مشخص شد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بانوان از اقشار موثر در روستاها هستند ما توجه جدی به آن‌ها داریم و در زمینه اشتغالزایی کمک‌های خوبی برای زنان روستایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عملکرد دهیاران به‌صورت ماهانه ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳