مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:

شناسایی فرصت ایجاد ۱۷۰۰ شغل جدید در شیلات

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۸۵۹۸۶
مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری بخش شیلاتی، پیش‌بینی می‌شود، هزار و ۷۰۰ شغل جدید ایجاد شود.
۰
plusresetminus
شناسایی فرصت ایجاد ۱۷۰۰ شغل جدید در شیلات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، قاسم کریم‌زاده بعد از ظهر امروز در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳ هزار ۹۰۰ واحد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می شود که سال و گذشته رقم صادرات استان مازندرن  ۸۰۳ میلیون دلار بود.

 مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲ هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به صادرات ماهیان خاویاری این استان یادآور شد: از میزان تولیدات خاویار این استان، ۱۱۰ انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف می‌شود که ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار است.

کریم‌زاده با بیان اینکه مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد، با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان تاکید کرد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی با نگاه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره کل مورد تأکید است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، گفت: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین هزار و ۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ظهور محوری جدید از دشمنان آمریکا با حضور ایران
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پیام روشن وعده صادق
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برگزاری ۱۵۰ برنامه دهه کرامت در شهرستان نور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
هشدار تنش گرمایی در مازندران
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن بدون عملکرد!
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷