رئیس شورای شهر هچیرود اعلام کرد:

چالش‌های بازگشایی آزادراه تهران شمال

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۸۵۹۷۳
رئیس شورای شهر هچیرود گفت: پس از بازگشایی آزادراه تهران شمال هیچ‌گونه زیرساخت و امکانات مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران وجود ندارد.
۰
plusresetminus
چالش‌های بازگشایی آزادراه تهران شمال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، احمد بیگلریان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری و شورای شهر هچیرود، اظهار کرد: در سه نقطه ساحل کیاکلا، مرکز شهر و دوجمان همزمان اجرای دیوار سنگی برای پارک و فضای سبز انجام شد.

وی به احداث پیاده راه سلامت مدوبن از ضلع جنوبی چاخانی تا مرز محله سنگوارث و ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در این پروژه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این منطقه در تصرف اداره آب منطقه‌ای هست به همین منظور توافقات لازم جهت ۱۰ سال اجاره با آب منطقه‌ای  انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود با بیان اینکه با مدیر تله کابین نمک‌آبرود هم توافق کردیم تا پیاده راه سلامت تا این شهرک ادامه پیدا کند، افزود: این پروژه فرصت مناسبی برای جذب گردشگران و همچنین برای استفاده مردم و شهروندان هچیرود است.

بیگلریان با اشاره به خرید قطعه زمینی در مرکز شهر در شورای دوره پنجم برای ساخت ساختمان شهرداری ،تصریح کرد: برای ساخت آن ۵۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی آزادراه تهران شمال اگر از یک سو فرصت است، از سویی دیگر تهدید است زیرا هیچ‌گونه زیرساخت و امکانات مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران وجود ندارد.

رئیس شورای شهر هچیرود با اعلام اینکه این شهر نیازمند ایجاد راه دسترسی مناسب است، یادآور شد: راه ۱۶ متری محمدحسین‌آباد به محلات بالادست در دستور کار قرار دارد که بخشی از احداث آن انجام شد و همچنین راه دیگری به عرض ۲۴ متری خیابان سالار از محله هِرطِه کلا و دلگشا عبور و وارد محله چاخانی و در نهایت به پیاده راه سلامت مدوبن وصل می‌شود.

بیگلریان با بیان اینکه برای هدایت آب‌های سطحی احداث کانال و لایروبی رودخانه در ۴۳ پروژه به مبلغ  ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، متذکر شد: احداث فضای سبز، مبلمان شهری، زیباسازی، روشنایی محور اصلی و زمین‌های ورزشی در ۲۷ پروژه به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان،احداث پیاده‌رو و معابر شهری در ۱۰ پروژه به مبلغ ۵۸ میلیارد تومان، احداث، تعریض و ترمیم پل‌های کوچک ۲۶ میلیارد تومان از پروژه‌های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی هچیرود است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کوچه‌های شهر هچیرود آسفالت شده است، عنوان کرد: در زمینه ترافیک شهری، خط کشی و علایم ترافیکی در هفت پروژه ۲۳ میلیارد تومان، خدمات آتش نشانی و پدافند غیرعامل در ۱۱ پروژه ۳۸ میلیارد تومان و طرح‌های مطالعاتی و موضعی در سه پروژه به مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از اقدامات مدیریت شهری است.

بیگلریان مجموع پروژه‌های عمرانی شهر هچیرود را در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۲۲ پروژه با اعتبار ۵۹۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۶ واحد تجاری به مساحت ۴۲۱ مترمربع و یک واحد مسکونی به مساحت ۱۵۸ متر جمعاً هشتاد میلیارد تومان برای تملک آن هزینه شد.

رئیس شورای شهر هچیرود میزان بودجه شهرداری را در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد تومان آن در دل محلات سیزده گانه هرینه خواهد شد.

بیگلریان گفت: درمانگاه جامع سلامت هچیرود راه دسترسی مناسب نداشت که با خرید زمینی در مجاورت آن موجب شد تا آمبولانس بتواند به راحتی وارد آن شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیام روشن وعده صادق
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پیشتازیِ بسیج لندن و پاریس و نیویورک
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
برگزاری ۱۵۰ برنامه دهه کرامت در شهرستان نور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
هشدار تنش گرمایی در مازندران
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن بدون عملکرد!
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷