تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۷۹۶۵۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت یارانه تشویقی در قالب کالابرگ برای دو دهک ۶ و هفت از هفته آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
دهک‌های ۶ و ۷ مشمول یارانه مضاعف کالابرگ می‌شوند
به گزارش بلاغ، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دو دهک ۶ و هفت درآمدی از هفته آینده مشمول یارانه تشویقی و مضاعف ۱۲۰ هزار تومان در طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند و کسانی که به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه معیشتی خود را از ۱۱ قلم کالای مورد نظر خریداری کنند مشمول دریافت این یارانه مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

گفتنی است، طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی در بودجه است و برای کمک به مردم برای خرید کالاهای ۱۱‌گانه شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی اجرا می‌شود که در ابتدا سه دهک کم‌درآمد مشمول یارانه تشویقی شدند سپس دو دهک پنج و شش به آن اضافه شده‌‌اند و قرار است از هفته آینده دو دهک ۶ و هفت هم به این طرح اضافه شوند. تاکنون ۶۱ میلیون نفر در قالب هفت دهک مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شده‌اند.

با توجه به آنکه خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردار هستند با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به آنها تعلق خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، پیشتر وزیر کار گفته بود افرادی که به هر طریق برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند. به گفته وزیر رفاه، اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع مجددا بررسی می‌شوند.

تکذیب موافقت وزیر کار با خانه‌های ۲۵ متری

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادعای مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مبنی بر موافقت وزیر کار با ساخت خانه‌های ۲۵متری را تکذیب کرد.

در پی ادعای مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مبنی بر موافقت وزیر کار با ساخت خانه‌های ۲۵متری و فضا‌سازی برخی رسانه‌ها در این خصوص، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: «مطالبه فرد مذکور که به‌عنوان همراه در دیدار یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت، تسهیل و حمایت از تشکیل تعاونی‌های مسکن بود که با توجه به انطباق با مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم مورد تأیید آقای وزیر قرار گرفت.»
این وزارتخانه تصریح کرد: «با توجه به اینکه ساخت مسکن و به‌ویژه ورود به جزئیاتی چون متراژ و نقشه آن در حوزه مأموریت‌های وزارت راه و شهر‌سازی قرار دارد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ‌گاه اعلام و اعمال نظری در این زمینه نداشته و این ادعا قویاً تکذیب می‌شود.»

انتهای پیام/
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳