مدیرعامل شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت:

شدت مصرف انرژی ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۵۳۶۲
مدیرعامل شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت گفت: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و این شاخص در کشور بیش از دو برابر میانگین دنیاست.
۰
plusresetminus
شدت مصرف انرژی ایران ۲ برابر میانگین جهانی است
به گزارش بلاغ، حسین آب‌نیکی عنوان کرد: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و بهینه‌‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های جدی کشور است و پیشبرد طرح‌های بهینه‌‌سازی نیازمند یک عزم فراوزارتخانه‌ای است ولی تاکنون وضعیت مناسب نبوده است.
وی در نشست خبری کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران تاکید کرد: در حال حاضر خودروهای ایرانی دو برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کنند. مصرف برق و گاز در بخش خانگی نیز بسیار بالاست، مثلا بخاری‌های موجود در بخش خانگی دو برابر استاندارد مصرف گاز دارند.
آب‌نیکی اظهار داشت: مصرف انرژی صنایع مثل نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و سیمان و غیره نیز مناسب نیست‌‌. همان طور که می‌بینید پیشبرد بهینه‌‌سازی نیازمند اراده همه دستگاه‌هاست.
مدیرعامل شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت گفت: برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت نفت و نیرو از جنبه تولید انرژی باید بهینه‌‌سازی و بهره‌وری را اجرایی کنند و وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، راه‌ و شهر‌سازی و غیره نیز باید از جنبه مصرف بهینه‌‌سازی را اجرایی کنند. وی تاکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌‌سازی مصرف انرژی، همه دستگاه‌ها حضور دارند و در پنل‌هایی به بررسی چالش‌ها و راهکارهای حل موانع بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در ایران می‌پردازند.

گفتنی است شاخصی که وضعیت مصرف انرژی و هدررفت آن در کشورها را به صورت دقیق‌تری بیان می‌کند؛ شاخص شدت مصرف انرژی است. شدت انرژی شاخصی برای تعیین کارایی انرژی در سطح اقتصاد ملی هر کشور است که از تقسیم مصرف نهایی انرژی بر تولید ناخالص داخلی محاسبه می‌شود.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، شدت مصرف انرژی ایران بر اساس برابری قدرت خرید، بیش از دو برابر میانگین جهانی و حتی به میزان ۶۶ درصد نیز از میانگین خاورمیانه بالاتر است.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳