تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۱۷۸۵
حضور ترامپ همچون متهمان عادی در دادگاه آن هم برای تفهیم اتهام در خصوص ارتکاب به 37 فقره جرم، موج تشدید فضای دو قطبی شدید بین هواداران و مخالفان رئیس جمهور سابق موجب نگرانی ناظران سیاسی شده است.وی هنگام خروج از دادگاه نیز بار دیگر تمام نظام سیاسی آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت فساد همه جای کشور را فرا گرفته است و دولتی خارج از کنترل داریم.
۰
plusresetminus
ترامپ:  آمریکا کشوری فاسد و خارج از کنترل است
به گزارش بلاغ؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور اولین‌ها در آمریکاست. اولین رئیس‌جمهور سابقی که بدون حتی یک روز فعالیت‌ و سابقه سیاسی به ریاست‌جمهوری آمریکا می‌رسد. اولین رئیس‌جمهوری که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد و بر وقوع تقلب در انتخابات تاکید می‌کند و اولین رئیس‌جمهور سابقی که به ارتکاب فعل‌های مجرمانه متهم است و در دادگاه آن‌هم برای دو مرتبه حضور یافته تا تفهیم اتهام شود. لیست بلندی از خلاف‌های سبک و سنگین در میان 37 مورد تخلف ترامپ دیده می‌شود. از اتهام به پرداخت رشوه تا تجاوز به عنف و خارج کردن اسناد محرمانه از کاخ سفید،‌ همه و همه اتهاماتی است که ترامپ باید به آنها پاسخ دهد.
 او روز سه‌شنبه برای بار دوم به دادگاه رفت تا موج جدیدی از اظهارنظرات در صفحه روزنامه‌های آمریکایی درج شود. این محاکمه باعث شده تا دادستان سابق کل آمریکا تاکید کند که حتی حضور چنین شخصیتی که در دادگاه پرونده دارد مایه تمسخر عدالت و حاکمیت قانون اساسی آمریکا است. ترامپ اصرار دارد که اقدامات علیه او سیاسی است و دستگاه قضایی تحت تاثیر دموکرات‌ها قصد حذف او از آینده سیاسی آمریکا را دارد.

پس از خروج ترامپ از دادگاه، هوادارانش برای تولد او در یک رستوران در میامی واقع در ایالت فلوریدا جشن گرفتند. جلسه محاکمه ترامپ در ارتباط با ۳۷ فقره اتهام در حالی به پایان رسید که او پس از تفهیم اتهام درباره نگهداری اسناد محرمانه گفت که بی‌گناه است. دادستان‌های آمریکا در تازه‌ترین کیفرخواستی که روز جمعه علیه رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند، رئیس‌جمهور سابق این کشور را به نگهداری اسناد محرمانه در منزلش متهم کردند. به گفته آنها، دونالد ترامپ با این اقدام خود، برخی از حساس‌ترین اسرار امنیتی آمریکا را به خطر انداخته است.

دونالد ترامپ در نخستین اظهارنظر پس از خروج از دادگاه در جمع شماری از هوادارانش در میامی گفت: آمریکا گرفتار مشکلات است و ما در حال افول هستیم. ترامپ افزود: کشور ما دچار فساد است و ما دولتی داریم که خارج از کنترل است.

ترامپ ضمن رد چندباره همه اتهامات و با انتقاد از رویکرد مقامات دادگستری آمریکا گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هنگامی که عضو کنگره یا معاون رئیس‌جمهور بود، اسناد محرمانه را در منزل خود نگهداری می‌کرد و حجم بالایی از اسناد را همچنان به‌طور غیرقانونی نگهداری می‌کند اما هیچ اتفاقی هرگز برای او نیفتاده است. ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نیز نوشت: «دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که من ظاهراً در ارتباط با حقه جعبه‌های اسناد متهم شده‌ام».

به گزارش ایسنا ترامپ در جمع هوادارانش در نیوجرسی نیز گفت: اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شوم یک بازرس ویژه را منصوب می‌کنم تا به‌دنبال فاسدترین رئیس‌جمهور در طول تاریخ آمریکا بیفتد که همان جو بایدن و تمامی خانواده مجرم اوست. ترامپ همچنین به افرادی بدون نام بردن اسامی آنها اشاره کرد که او آنها را مسئول تضعیف مرزها و انتخابات آمریکا می‌داند و افزود: وقتی من بار دیگر انتخاب شوم و ما این انتخاب مجدد را به دست بیاوریم چون چاره‌ای دیگر نداریم، چون دیگر کشوری برایمان نمانده، من این دولت پنهان را محو خواهم کرد. وی همچنین خواستار ثبت قرار مجرمیت علیه بایدن شد که باید او را بدترین و فاجعه‌آمیزترین رئیس‌جمهوری در طول تاریخ آمریکا دانست.
گفتنی است،‌ محاکمه ترامپ تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جست‌وجوی محل سکونت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد. نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت، مخفی‌‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آنها رو‌به‌رو شده است. این دومین‌بار در سال جاری است که ترامپ برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر می‌شود. او در پرونده دیگری که مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن است در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شد. برخی از تحلیل‌ها گویا این است که فشار قضایی و سیاسی به ترامپ موجب تقویت حمایت طرفداران ترامپ خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳