تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
کد مطلب : ۴۷۵۱۳۴
وضعیت رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات نتانیاهو آن‌قدر آشفته و بحرانی شده است که «عوفر بارتل» که زمانی نامزد دادگاه عالی دادگستری و دادستانی تل آویو بود، نتانیاهو را جاسوس ایران خوانده و گفته است که نتانیاهو به نفع ایران جاسوسی می‌کند.
۱
plusresetminus
صهیونیست‌ها می‌گویند نتانیاهو جاسوس ایران است!
به گزارش بلاغ؛ بحران و خرابكاري‌هاي نتانياهو در رژيم صهيونيستي تا آن‌جا زياد شده كه اكنون برخي گفته‌اند نتانياهو عامل ايران براي نابودي اسرائيل است. از جمله به تازگي «اوفر بارتل» که زمانی نامزد دیوان عالی دادگستری و دادستانی تل‌آويو بود، بنیامین نتانیاهو را به جاسوسی برای ایران متهم کرد و گفت: «صدمات وارد شده از سوي نتانياهو بسیار بدتر از زمانی است که موشک‌های ایران به این‌جا [اسرائیل] اصابت کنند.» اين چهره حقوقي و وكيل دستگاه قضايي رژيم صهيونيستي با عذرخواهي از اين‌که رک و پوست کنده حرف مي‌زند در برنامه زنده كانال 12 اسرائيل گفت كه به نظر من، بی‌بی (بنیامین) جاسوس ایران است، چون آن چیزی که به امنیت، اقتصاد و جامعه ما آسیب وارد كرده، شخص نخست‌وزیر است. اظهارات بارتل و اتهام‌زنی جاسوسی به نتانیاهو به دلیل امتناع نخست‌وزير از تعهد به تبعیت از دادگاه عالی و طرح‌هاي جنجالي براي تغيير قوانين قضايي بیان شده است. دو روز پیش نیز، «تامیر باردو» رئیس‌سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنانی تصریح کرده بود با توجه به طرح تغييرات قضايي نتانياهو بايد گفت که اسرائیل به پایان راه و نابودی نزدیک شده است.

حقيقت هم آن است كه شاید عمق بحران فعلي رژيم صهيونيستي تنها در طول جنگ بعدی احساس شود و نتانياهو و برخي اطرافيان او هنوز نمي‌دانند كه چه ضربه بزرگ و جبران ناپذيري را به موجوديت اسرائيل وارد كرده‌اند. ده‌ها سال است که صهيونيست‌ها مدعي داشتن «ارتش مردمی» هستند، مدلی که از زمان تأسیس این رژيم با ايجاد خدمت سربازی 36 ماهه اجباري تعریف شد و همچنان نيز نيروهاي ذخيره ستون فقرات ارتش است. با اين حال هنگامی که بيش از 10 درصد از سربازان و افسران نیروهای ذخیره به فكر جدايي و استعفا از ارتش هستند، ديگر ارتش‌اشغالگر صهيونيست نمي‌تواند به نيروهاي مردمي ذخيره خود اتكا كند و در واقع ساختار داخلي ارتش فروپاشيده است.

«امير كاتلان»، كارشناس نيويورك تايمز درباره بحران در اسرائيل و تضعيف بسيار زياد ارتش در يادداشتي مي‌نويسد: «اسرائیل با شکاف‌های داخلی متلاشی شده است که مشخصه آن شکاف‌های عمیق و درنتیجه امتناع سراسری از خدمات نظامي توسط نيروهاي ذخیره است. اين وضعيت به تضعیف ارتش و کل سیستم حکومتی منجر شده و با خطر احتمالی فروپاشي داخلي همراه است.»
برخی در تل‌آويو حتی بحران سیاسی داخلی را تهدیدي بزرگ‌تر و ويران‌كننده‌تر از عمليات نظامي ایران می‌دانند. بحران سیاسی ناشي از اقدامات نتانياهو باعث احساس شكست اجتماعی و گسست روابط سیاسی با دولت شده و هر روز خبرهاي متنوعي از گروه‌هاي مختلفي شنيده مي‌شود كه به فكر مهاجرت هميشگي از فلسطين‌اشغالي هستند. در واقع اسرائيل بدون شليك حتي يك گلوله از سوي ايران از درون در حال فروپاشي است. بيشتر جامعه صهيونيستي در ناامیدی به سر می‌برد و اين نااميدي در حال تبدیل شدن به روحیه خشم عمومی است. اين خشم را در اعتراضات چندصد هزار نفري روزهاي شنبه مي‌توان ديد و درگيري‌ها با پليس، بخش كوچكي از اين خشم عمومي را نشان مي‌دهد. همزمان برخی به فکر مهاجرت هستند و آمارها حكايت از آن دارد كه ميزان خروج و مهاجرت هميشگي از فلسطين‌اشغالي بيش از ميزان ورودي مهاجران به آن است. اين خطر را تايمز اسرائيل نيز در گزارشي گوشزد کرده و گفته است كه اگر روند مهاجرت به‌دليل بحران و بي‌ثباتي داخلي به شكل فعلي ادامه يابد، تا سال آينده تل‌آويو بيش از 10 درصد جمعيت خود را به‌دليل مهاجرت ساكنان به خارج از دست خواهد داد.

غذا براي ارتش هم نيست!
بحران و آشفتگي در رژيم صهيونيستي بيش از هرچيز دامن نيروهاي نظامي و ارتش را گرفته است، تا آنجا كه «امیر بوخبوط»، تحلیلگر نظامی سایت صهیونیستی والا با انتقاد شدید از فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف و نابسامانی در تدارکات به نیروهای نظامی این رژیم گفته است كه آیا کسی باور می‌کند که در سال ۲۰۲۳ میلادی، وعده‌های غذایی به طور منظم به گشتی‌های تیپ گولانی (نیروهای نخبه) در مرز نوار غزه از جمله در مقرهای نظامی صوفا و کیسوفیم نمی‌رسد؟ اين كارشناس نظامي با عصبانیت افزوده است كه افسر پشتیبانی و لجستیک فرماندهی جنوب در ارتش کجاست؟ دو روز پيش نيز، روزنامه «هاآرتص» با ‌اشاره به عمیق‌تر شدن بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، اذعان کرده بود که مشکلات نظامیان‌اشغالگر چندبرابر شدیدتر از چیزی است که مقامات امنیتی تل‌آویو توصیف می‌کنند.

لشكر سربازان با اختلال رواني
همزمان با مشكلات لجستيكي، بحران روحي و رواني در ارتش اسرائيل نيز بيداد مي‌كند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که «اور دونیو» یکی از سربازان تیپ کفیر ارتش رژیم صهیونیستی به سبب مشکلات روحی و روانی ناشی از خدمت نظامی در ارتش دست به خودکشی زده است. يك روز قبل از اين حادثه، یکی دیگر از دوستان این نظامی نيز که در جنگ سال ۲۰۱۴ در غزه مشارکت داشت، به سبب صدمات روحی و روانی ناشی از این جنگ اقدام به خودسوزی کرده بود. در واقع دو نيروي نظامي ارتش صهيونيستي طي دو روز متوالي به زندگي خود پايان دادند. براساس گزارش روزنامه انگليسي تلگراف، از هر پنج سرباز اسرائیلی یک نفر از اختلالات رواني رنج می‌برد و بسیاری از آنها افرادي هستند که تحت قوانین خدمت سربازی اجباری به خدمت نظامي می‌پردازند. دکتر «یوزی بچور»، روانشناس و فرمانده واحد واکنش رزمی ارتش اسرائيل به تلگراف گفته است كه این مرکز طي يك سال گذشته حداقل به 450 نظامي دچار اختلالات رواني رسيدگي كرده و در حال درمان و رسيدگي به آن‌هاست.

حمله سايبري به تل‌آويو
يكي ديگر از مشكلات و بحران‌هاي اين روزها در سرزمين‌هاي‌اشغالي، ادامه حملات هكري و سايبري عليه زيرساخت‌هاي آن است. روز سه‌شنبه نيز حمله سایبری به بیمارستان «معانییه‌هایشوعا»، اين بيمارستان را با مشكل و اختلال رو‌به‌رو كرد. هکرها در قالب این حمله سایبری و در اطلاعیه‌ای که منتشر کردند، از بیماران خواستند تا به این بیمارستان مراجعه نکنند. این بیمارستان در منطقه «بنی بوراک» در شهر تل‌آویو قرار دارد. به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، سیستم‌های رایانه‌ای این بیمارستان مختل شده است. منابع خبری ۲۴ خردادماه گذشته نیز از حمله سایبری به تاسیسات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی آن زمان گفتند که این حمله سایبری سایت و سامانه‌های راداری نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را از کار‌انداخت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳