آنانی که نفرت از استکبار صهیونیستی را جهانی‌کردند؛

شهدای غزه، آگاهندگان جهانیان

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۳۴۹۱
به‌رغم تصور برخی که می‌زنند و می‌کشندو فکر می‌کنند که پیروز می‌دانند؛ خداوند صبر در قبال خون و آه مظلومان را برنمی‌تابد و قاتلان را به سرعت به جزاری اعمال‌شان می‌رساند حتی اگر برای خود اتاقی فولادین بوجود آورند.
۰
plusresetminus
شهدای غزه، آگاهندگان جهانیان
به گزارش بلاغ؛ بیش از سه ماه است که جهانیان شاهد لحظه به لحظه سبعیت و حیوانیت قومی با عنوان صهیونیسم می‌باشند که با انواع سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه، به نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه هستند و بسیار متکبرانه گوش به حرف هیچ کسی نمی‌دهند و در هم‌پیمانی با آمریکا و چند متحد خود، وجدان بشریت را مجروح کرده و هر روز بر وسعت جنایات خود می‌افزایند.

از اجرای عملیات طوفان الاقصی به بعد، مردم دنیا روز به روز بیشتر با ذات خبیث صهیونیست‌ها آشنا شده‌اند و همین عامل موجب نفرت بیشتر نسبت به صهیونیست‌ها شده است. آخرین پرده از جنایت صهیونیست‌ها در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان رونمایی شد که با موج محکومیت‌های داخلی و خارجی همراه بود. آن‌طور که تحلیلگران مسائل بین‌الملل می‌گویند؛ دست ‌داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه قطعی است.
جنایت تروریستی کرمان علاوه ‌بر داخل کشور، واکنش بسیاری از رسانه‌ها، مسئولان و مردم سایر کشورها را نیز برانگیخت.
 
واکنش رسانه‌های خارجی به حادثه تروریستی کرمان
پایگاه خبری المیادین با قرار دادن خبر این انفجار در صفحه اصلی خبری خود اعلام کرد که وقوع ۲ انفجار در استان کرمان در مسیر گلزار شهدای کرمان، منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر شد. این رسانه عربی گزارش داد: «هر ساله با نزدیک شدن به سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، مردم از تمام استان‌های ایران به کرمان می‌آیند و در مسیر گلزار شهدا چادر برپا، غذا و نوشیدنی گرم ارائه و مراسم‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود و این مسیر به «جاده پیاده‌روی» معروف شده است.» المیادین همچنین تصاویر و ویدئوهایی را از این حادثه تروریستی منتشر کرد.
 
شبکه الجزیره نیز با انتشار تصاویری از این راهپیمایی اعلام کرد که ۲ انفجار تروریستی در مسیر مرقد سردار سلیمانی رخ داد که بیش از ۱۰۰ شهید برجای گذاشته است.
روزنامه العربی الجدید نیز با قرار دادن خبر انفجار تروریستی کرمان در صفحه اصلی خود به نقل از یک شاهد عینی نوشت: «اولین انفجار حوالی ساعت 3 بعد از ظهر در ورودی گلزار شهدای کرمان رخ داد. انفجار دوم ۲۰ دقیقه بعد در ۵۰۰ متری محل انفجار اول رخ داد.»
این روزنامه به نقل از منبع خود گزارش داد: «صدای انفجار دومی که از دور شنیدم تقریباً شدیدتر بود، در محل انفجار اول، پیکر حدود ۳۰ شهید را روی زمین دیدم.»
سایت النشره لبنان هم با بازتاب این خبر به آخرین آمار شهدا و مجروحان انفجار تروریستی کرمان پرداخت. النشره همچنین با بازتاب اظهارات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران درباره این حادثه تروریستی به نقل از وی نوشت: «انتقام از کسانی که پشت حمله تروریستی کرمان هستند حتمی و قطعی است.»
سایت شبکه روسیا الیوم نیز خبر حمله تروریستی کرمان را در ردیف اخبار اصلی خود قرار داد و این اتفاق را یک اقدام تروریستی توصیف کرد. این رسانه همچنین با پرداختن به شماره شهدا و مجروحان این اقدام تروریستی چند ویدئو و تصویر از محل ۲ انفجار را منتشر کرد.

آمریکا؛ حامی شرارت در منطقه
پایگاه خبری المیادین در مطلب دیگری به حادثه تروریستی کرمان و نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن واکنش نشان داده و می‌نویسد: «نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در یادداشتی که به تازگی منتشر کرده به تحولات منطقه و احتمال گسترش درگیری‌ها به خارج از غزه پرداخته و مدعی شده است که؛ جنگ غزه ممکن است به کل منطقه گسترش یابد و دولت بایدن برای آن آماده می‌شود.»
بر اساس این یادداشت، مقامات آمریکایی گفته‌اند که در پی سلسله رویارویی‌های هفته‌های اخیر در عراق، لبنان و تحولات ایران، احتمال درگیری گسترده‌تر در منطقه در حال افزایش است.
این یادداشت می‌افزاید: «تحولات فعلی نه‌تنها برای امنیت منطقه، بلکه برای‌ شانس انتخاب مجدد بایدن که با وعده پایان دادن به جنگ‌ها وارد کاخ سفید شد، مملو از خطراتی است.»
 
در این نوشتار به نقل از مقامات آمریکایی ادعا شده است که ارتش در حال آماده‌سازی طرح‌هایی است که شامل حمله به اهدافی در یمن در پاسخ به حملات در دریای سرخ است.
پولیتیکو همچنین به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش حملات گروه‌های طرفدار و همسو با ایران وجود ندارد و واشنگتن نگران تشدید خشونت‌هاست و احتمال گسترش درگیری‌ها در پی رویارویی‌های روزهای اخیر بسیار افزایش یافته است.
در مقابل، «یحیی رسول عبدالله»، سخنگوی نیروهای مسلح عراق در واکنش به حمله اخیر آمریکا به نیروهای حشدالشعبی اعلام کرده؛ ائتلاف بین‌المللی مسئول حمله توجیه‌ناپذیر اخیر به مقر حشد‌الشعبی در بغداد است. این حمله سطح تمامی تفاهم‌نامه‌ها میان نیروهای مسلح عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را کاهش می‌دهد. این انفجار افزایش خطرناک تنش، تعرض به عراق و به دور از متن و روح مأموریت‌های محول‌شده‌ای است که به دلیل آن ائتلاف بین‌المللی به‌وجود آمده است.
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در نطقی در واکنش به جنایت آمریکا در دریای سرخ و شهادت ۱۰ نیروی ارتش یمن تاکید می‌کند: «آمریکا و اسرائیل، با حمله به نیروی دریایی یمن در دریای سرخ، حماقت کردند اما این حمله جنایتکارانه، بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.»
آنچه به وضوح قابل مشاهده است اینکه محور مقاومت اسلامی به حدی از خودباوری رسیده که به هیچ وجه نمی‌تواند تعرض آمریکا و رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد. به گفته کارشناسان سیاسی، همین عامل باعث شده فرماندهان ارشد نظامی غرب در مواجهه با محورهای مختلف جبهه مقاومت با احتیاط بیشتری عمل کنند.

واکنش گسترده مسئولان خارجی به حادثه کرمان
اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان علاوه ‌بر بازتاب گسترده در رسانه‌های خارجی، واکنش گسترده‌ای نیز از سوی شخصیت‌های مختلف خارجی به همراه داشته است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان این حادثه را به مردم و مسئولان ایران تسلیت گفت.
رئیس جریان حکمت ملی عراق اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را به‌شدت محکوم و تقبیح کرد. او از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامت کرد. حکیم بار دیگر از جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای آسیب‌دیده از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست به دست هم دهند و همکاری کنند. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز انفجار تروریستی در میان شرکت‌کنندگان در آیین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به‌شدت محکوم کرد.
جنبش جهاد اسلامی تأکید می‌کند: «تجاوز ظالمانه در کرمان باعث افزایش همبستگی امت اسلامی پیرامون مقاومت خواهد شد و شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن باقی خواهد ماند.»
انصارالله یمن نیز در واکنش به این اقدام تروریستی اظهار می‌دارد: «حادثه تروریستی کرمان در چارچوب اقدامات غرب علیه ایران است.»
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن انفجار تروریستی کرمان، این اتفاق تلخ را به ملت و رهبری ایران تسلیت گفت.
اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به این اقدام تروریستی در همان ساعات اولیه اظهار داشت: «درباره حملات تروریستی نفرت‌انگیزی که در استان کرمان ایران رخ داد، عمیقا اندوهگین هستیم. به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.»
حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در واکنش به این حادثه می‌نویسد: «حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ‌دار و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.»
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان انفجار تروریستی کرمان را تسلیت گفت و آن را «تکان‌دهنده»، «ظالمانه» و «بی‌پروا» توصیف کرد.
رئیس‌جمهور روسیه گفته است: «مسکو تروریسم را در همه اشکال خود محکوم می‌کند و متعهد به مبارزه بی‌امان با شرارت است.»
شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین نیز با تسلیت به مردم و مسئولان کشورمان در این باره می‌گوید: «از طرف دولت و مردم چین با خانوده قربانیان این حادثه همدردی می‌کنم. چین با همه اشکال تروریسم مخالف است و قاطعانه از تلاش‌های ایران در حفظ امنیت و ثبات ملی‌اش حمایت می‌کند.»
حامیان داعش باید پاسخگو باشند
زمانی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ائتلافی تشکیل دادند و گفتند که می‌خواهند داعش را سرنگون کنند. اما به جای سرنگون کردن داعش آن را حمایت و تجهیز کردند و نتیجه آن، وضعیتی است که در منطقه غرب آسیا ایجاد شده است.
سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان این مطلب اظهار می‌دارد: «بی‌تردید عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان کار صهیونیست‌هاست زیرا بمب منفجر شده پیشرفته و با ساچمه‌های فراوان بود که از یک جلیقه انفجاری موج بیشتری داشت و شمار زیادی از افراد را هدف قرار داد.»
او می‌افزاید: «افراد بی‌گناهی که به عشق سردار سلیمانی در چهارمین سالگرد شهادت او به زیارت مزارش شتافته بودند مورد هجوم نابخردان قرار گرفتند و این طور بی‌گناه و در اوج مظلومیت کشته شدند در حالی که کسانی که فطرت پاکی داشته باشند هیچ‌گاه نمی‌پذیرند که عده‌ای بی‌گناه و کودک کشته شوند.»
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه می‌دهد: «وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید اقدام تروریستی در کرمان ارتباطی به ما ندارد در حالی که همین‌ها بودند که چهار سال قبل سردار شهید سلیمانی را به شهادت رساندند. در جنگ‌ها گفته می‌شود که افراد بی‌گناه هدف قرار نگیرند و به بیمارستان‌ها و خانه‌ها حمله نشود در غیر این صورت جنایت جنگی رخ داده است. اما در همین جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، بمب‌های شیمیایی بر سر مردم بی‌گناه ریختند و در همین سه ماه گذشته چه‌ها که بر سر مردم بی‌دفاع غزه نیاوردند هر چند آنان مردانه در حال دفاع هستند.»
حسینی می‌گوید: «از شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی واهمه دارند، امروز او در دنیا طرفدارانی دارد که عزمشان را جزم کرده‌اند تا نگذارند این راه بدون رهرو باشد، با شهادت افراد بی‌گناه ملت بیدارتر می‌شود.» 
او معتقد است: «فلسطینی‌ها امروز تنها نیستند، اگر روزی با سنگ از خود دفاع می‌کردند، امروز حامیانی از اقصی نقاط دنیا دارند، عملیات سهمگین طوفان الاقصی ضربه محکمی بر پیکر صهیونیست‌ها وارد کرد و انصارالله یمن نیز از طریق دریای سرخ به جنگ صهیونیست‌ها رفته است. شهید سلیمانی فقط یک چهره نظامی نبود بلکه در فتنه‌های مختلف جهاد تبیین کرده بود و از همین رو «اسماعیل هنیه» نیز در مراسم تشییع شهید سلیمانی از وی به عنوان شهید قدس یاد کرد.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳