رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اعلام کرد:

استرداد ۶ متهم فراری اقتصادی به کشور

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۸۴۱۳۳
رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد ۶ متهم جرایم اقتصادی به کشور با دستور قضائی و پیگیری پلیس بین‌الملل خبر داد.
۰
plusresetminus
استرداد ۶ متهم فراری اقتصادی به کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از فارس، سردار مجید کریمی گفت: تعداد ۶ نفر متهم جرایم اقتصادی با دستور قضائی و پیگیری پلیس بین‌الملل با صدور اعلام قرمز پلیس بین‌الملل تحت تعقیب قرار گرفتند.

کریمی با بیان اینکه تمامی این افراد در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و با همکاری پلیس دستگیر شدند، افزود: این متهمان جرایم متعددی را مرتکب شدند که تنها در یک فقره شاهد دریافت ۲۵۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالای اساسی بودیم که از آن به عنوان مصارف شخصی استفاده کرد.

وی ادامه داد: این دو متهم از طریق ثبت شرکت‌های صوری و بارگذاری اسناد غیرواقعی در سامانه تخصیص ارز، اقدام به ثبت سفارش واردات کالا نموده و بدون آنکه اقدامی برای واردات کالا نمایند، ارزهای دریافتی را در بازار آزاد فروخته و مبالغ حاصله را به حساب‌های شخصی واریز و به نفع خود به مصرف رسانده‌اند.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اظهار داشت: یکی دیگر از افراد مسترد شده با استفاده از چک‌های سرقتی و همچنین از طریق صدور چک‌های بلامحل، اقدام به خرید فرش‌های نفیس و گرانبها از کسبه بازار کرده بود و متهم دیگر با فروش 18 واحد آپارتمانی یک مجتمع مسکونی در یکی از مناطق تهران به بیش از 40 نفر مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود.

کریمی گفت: در مجموع چهار متهم دارای شاکی خصوصی و دو متهم دارای شاکی عمومی هستند و این افراد بر اساس موازین و حقوق بین‌الملل و دیپلماسی بین‌المللی انتظامی به کشور بازگردانده شدند.

وی ضمن هشدار به شهروندان درخصوص اتخاذ اقدامات احتیاطی در معاملات خود خاطر نشان کرد: متهمان مذکور پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بودند که به محض دریافت اوراق قضائی مربوطه، مراتب در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدامات فنی و حقوقی صورت گرفته، سازمان اینترپل علیه‌شان اعلان قرمز (وانتد بین‌المللی) صادر نمود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همه متهمان در یکی از کشورهای همسایه ردیابی، شناسایی و بازداشت شدند، افزود: با هدایت اطلاعاتی- عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات پلیسی کشور مورد نظر در چارچوب دیپلماسی انتظامی، متهمان یازدهم بهمن ماه از طریق مرز هوائی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به کشور مسترد و تحویل مقامات قضائی ذی‌صلاح شدند.

گفتنی است، روز سه‌شنبه نیز رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری و استرداد فردی ملقب به مسعود ترکیبی به اتهام کلاهبرداری و پولشویی و گردانندگی سایت قمار به کشور خبر داده بود.

انتهای خبر/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳