مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد:

کشف ۱۹هزار مظنون فرار مالیاتی در یک صندوق قرض‌الحسنه

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۴۸۳۰۴۲
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران از کشف بیش از ۱۹ هزار مظنون به فرار مالیاتی خبر داد.
۰
plusresetminus
کشف ۱۹هزار مظنون فرار مالیاتی در یک صندوق قرض‌الحسنه
به گزارش بلاغ به نقل از سازمان امور مالیاتی، «کامران منصور»، با اشاره به مجموع تراکنش بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومانی در یک صندوق قرض‌الحسنه، از کشف بیش از ۱۹ هزار فرار مالیاتی خبر داد.
 
وی با ارائه اطلاعاتی درخصوص تعداد اشخاص حقیقی دارای تراکنش در صندوق مذکور به‌تفکیک دارای پرونده و فاقد پرونده مالیاتی مربوط به عملکردهای سنوات ۱۳۹۷لغایت ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این راستا بیش از ۱۹ هزار نفر مؤدی جدید و فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شدند.
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی، وصول و اجرای ویژه استان تهران با اشاره به بررسی‌های اولیه و جمع‌بندی اطلاعات به‌دست‌آمده ناشی از اقدامات فنی و استخراجی به‌دست‌آمده از سرورهای این صندوق قرض‌الحسنه، از الصاق برخی تراکنش‌های این صندوق به ۱۵۸ هزار مؤدی دارای پرونده مالیاتی خبر داد و تصریح کرد: در باب رسیدگی‌های مالیاتی، مجموع تراکنشی به‌مبلغ بیش از 
۴۷ هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.
 
منصور با بیان اینکه برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه به‌دلیل عدم اتصال به بانک مرکزی به محملی برای اختفای فعالیت‌های اقتصادی و فراریان مالیاتی تبدیل شده‌اند، هدف از مقابله با فرار مالیاتی را بالا بردن هزینه اقتصاد غیرشفاف عنوان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف خط قرمزی نمی‌شناسیم. با قاطعیت مسیر مطالبه حقوق حقه ملت و توسعه بیش از پیش عدالت مالیاتی در جامعه را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام‌/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷