تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۷۹۳۲۰
وزیر نیرو گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ و ۹۷ صدم درصد جمعیت روستایی ایران از خدمات برق برخوردارند.
۰
plusresetminus
بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی شهرها و روستاهای ایران از برق
به گزارش بلاغ به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در دیدار با «ایسیاکا عبدالقدیر امام»؛ دبیرکل D۸، اظهار کرد: ایده اولیه تشکیل D۸ توسط رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور اسبق ترکیه ارائه شد و در نهایت طی توافقات ایران و ترکیه، کشورهای عضو به پیمان رسیدند. در ادامه، بسیاری از توافقات اجرائی شد که توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو را در پی داشت.

محرابیان با ‌اشاره به پیشرفت حوزه انرژی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، یک سوم جمعیت کشور از برق و انرژی برخوردار بودند اما امروز ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ و ۹۷ صدم درصد جمعیت روستایی ایران از نعمت برق برخوردار هستند.

همچنین «ایسیاکا عبدالقدیر امام»؛ دبیرکل D۸ گفت: ایران در میان اعضای D۸ در حوزه انرژی، نسبت به سایر کشورها بسیار پیشرفته‎تر و پیشروتر است. این در حالی است که نیجریه با ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت، کمتر از پنج هزار مگاوات برق در طول روز تولید می‌کند اما روزانه حدود ۵۰ هزار مگاوات نیاز دارد.

وی با بیان اینکه D۸ بازاری با ظرفیت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر دارد، افزود: حجم روابط تجاری بین کشورهای عضو D۸ از ۱۴ میلیارد دلار در ۱۹۹۷ (زمان تاسیس) به ۱۵۰ میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است.

گفتنی است، سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (D۸) مرکب از هشت کشور مسلمان در حال توسعه شامل بنگلادش، مصر،‌ اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است که با هدف ارتقا سطح توسعه و رفاه کشورهای عضو و کسب جایگاه والا در نظام اقتصادی جهان در سال ۱۹۹۷ پایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷