تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۸۲۲۵۹
کارشناس هواشناسی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی در پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت گفت: اگر این سازمان خودش را به‌روز کند دیگر شاهد پیش‌بینی‌های اشتباه هواشناسی نخواهیم بود.
۰
plusresetminus
انتقاد پیشکسوت هواشناسی از پیش‌بینی‌های ضعیف
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از تسنیم، حسین اردکانی با انتقاد از پیش‌بینی اشتباه سازمان هواشناسی اظهار کرد: سال گذشته بنده بارش‌های سامانه مونسون را پیش‌بینی و اعلام کردم در تهران بارندگی بسیار زیادی خواهیم داشت.

وی افزود: خیلی مواظب بودم؛ چون اگر می‌گفتم در تهران سیل می‌آید همه ناراحت می‌شدند. به همین دلیل گفتم فردا شب (۵ مرداد ۱۴۰۱) بارندگی بسیار زیادی داریم که همین اتفاق هم افتاد. البته در تهران سیل نیامد اما در امام‌زاده داوود(ع) آمد.

کارشناس هواشناسی با تصریح به این‌که پیش‌بینی بارندگی‌های رگباری و رعدوبرقی دشوار است، متذکر شد: البته اگر سازمان هواشناسی کشور خودش را به‌روز کند، بسیاری از پیش‌بینی‌های کارشناسان آن درست از آب در می‌آید.
اردکانی در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان هواشناسی این کار را انجام نمی‌دهد، افزود: این کار اطلاعات جدید، دلسوزی، تعهد، نرم‌افزار، الگوریتم و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهد.

او با بیان این‌‌که پیش‌بینی‌های هواشناسی به چند دسته تقسیم می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی‌ دو ساعته‌، ۱۲ ساعته، سه روزه، پنج روزه، یک‌هفته‌ای، ۱۵ روزه، ماهانه و فصلی؛ انواع پیش‌بینی هواشناسی است که هر کدام از این پیش‌بینی‌ها روش‌های مخصوص خودش را دارد.
کارشناس هواشناسی با ابراز این‌که پیش‌بینی‌های دو ساعته و ۱۲ ‌ساعته اهمیت دارد، تأکید کرد: اهمیت این دو نوع هواشناسی از این جهت است که رعدوبرق‌ها و پدیده‌های رعدوبرقی در یک دوره زمانی مشخص اتفاق می‌افتد. این دوره زمانی خیلی کوتاه اما خطرناک است چرا که در برخی مناطق دنیا ابرهای رعدوبرقی می‌توانند یک شهر را از بین ببرند. البته خوشبختانه چنین رویدادی را در ایران نداشته‌ایم و به‌صورت جزئی در سال ۹۷ و ۹۸ در نواحی غربی که بارندگی بسیار شدیدی داشت رخ داد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳