تاریخ انتشارشنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۴۸۲۱۶۷
بنا به اعلام شرکت راه‌آهن، اولین قطار ترکیبی ایران به سمت کربلا در آذرماه، امروز چهارم آذرماه حرکت خود را آغاز می‌کند.
۰
plusresetminus
اولین قطار تهران- کربلا امروز حرکت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت راه‌آهن، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قطار ترکیبی تهران- کربلا روزهای شنبه از ایستگاه تهران حرکت می‌کند و مسافران پس از عبور از مرز شلمچه، با اتوبوس از شلمچه تا بصره را طی کرده و از آنجا مجددا با قطار تا کربلا سفر خواهند کرد.
 
قطار برگشت نیز از شهر کربلا در صبح روزهای شنبه هر هفته به سمت بصره و از آنجا با اتوبوس به مرز شلمچه و از شلمچه تا ایستگاه نهائی تهران به‌وسیله قطار حرکت می‌کند. بدین‌ترتیب اولین قطار تهران به سمت کربلا، امروز شنبه چهارم آذر به سمت کربلا حرکت می‌کند.
 
آن‌طور که «جلال مختاری» مدیرکل روابط عمومی شرکت راه‌آهن اعلام کرده است، کشور عراق تخفیف‌های قطار در ایام اربعین را برداشته و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد قیمت بلیت قطارها در این مسیر افزایش یافته است.
 
طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی شرکت راه‌آهن، قطار داخل ایران برای کلیه مسافرین چهار تخته- چهار ستاره است. 
هزینه این قطار چهار ستاره ایرانی به اضافه ادامه سفر از طریق انواع اتوبوسی درجه یک در داخل عراق به قیمت یک میلیون و ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان، اتوبوسی وی‌آی‌پی عراقی به قیمت یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان و کوپه‌ای عراقی به قیمت یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۰۰ تومان است. این قیمت‌ها مخصوص سفر یکطرفه بوده و ساعت حرکت قطارها و قیمت بلیت هم متناسب با نوع قطار در عراق تعیین شده است.
 
گفتنی است مرحله جدید فروش بلیت قطار ترکیبی تهران- کربلا برای قطارهای بازه زمانی آذر ماه از ساعت ۱۰ صبح ۲۹ آبان ماه آغاز ‌شد.
 
اوایل شهریورماه امسال، در پی انجام مذاکرات خارجی برای پیشبرد طرح‌های حمل‌ونقلی، روند احداث راه‌آهن شلمچه- بصره در مدت دو سال آغاز شد. با اتصال ریل ایران به عراق، مردم از مبدأ تهران، قم و مشهد به‌طور مستقیم تا کربلای معلی جابه‌جا می‌شوند و همزمان امکان سفر ریلی زائران عراقی به مشهد نیز فراهم می‌شود.
تکمیل خطوط کریدوری و انواع روش‌های حمل‌و نقلی در مذاکرات با کشورهای خارجی در دستور کار دولت است که در همین زمینه با اتمام بخشی از مذاکرات خارجی، توافقنامه ساخت راه‌آهن شلمچه- بصره در بهار ۱۴۰۲ امضا و عملیات ساخت این مسیر ریلی در شهریور امسال آغاز شد.
مهم‌ترین دستاورد تفاهم ایران و عراق برای ساخت این مسیر ریلی که به عنوان رؤیای ۴۰ ساله حالا دارد به واقعیت می‌پیوندد، راه‌اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد- تهران- کربلا است که به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن، موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائران ایرانی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷