دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

کشف ۹۲ درصد «تریاک» و ۵۹ درصد «مرفین» جهان توسط ایران

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۴۸۱۹۴۳
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ایران رتبه اول کشفیات موادمخدر را دارد، گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان به تنهایی مربوط به ایران است.
۰
plusresetminus
کشف ۹۲ درصد «تریاک» و ۵۹ درصد «مرفین» جهان توسط ایران
به گزارش بلاغ، اسکندر مؤمنی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی با اشاره به اینکه ایران قریب به ۴۰۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز برای حفظ جان انسان‌ها و دفاع از انسانیت تقدیم کرده است، گفت: براساس اعلام رسمی سازمان ملل، ایران با فاصله، رتبه اول کشفیات موادمخدر را دارد. گفتن آن آسان است اما پشت این موضوع ایثارگری‌ها و فداکاری‌های فراوانی است. ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان به تنهائی مربوط به ایران است. ۵۹ درصد کشفیات مُرفین جهان و حدود ۲۷ درصد کشفیات هروئین جهان هم به تنهائی مربوط به ایران است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه مقابله، با ایثار و گذشت و جانفشانی پلیس جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاه‌های مقابله‌ای با این موضوع مقابله می‌کند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های مبارزه با موادمخدر از مقابله گرفته تا درمان، پیشگیری و توانمندسازی، فعالیت گسترده‌ای دارد و به عبارتی سرآمد است. در حوزه درمان و کاهش آسیب مرکز پژوهشی ایکاست با کمک سازمان ملل در تهران راه‌اندازی شده است، این مرکز پژوهشی و تحقیقاتی در سطح منطقه مورد تایید سازمان ملل است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: ما در کنار کشوری هستیم که بالاترین تولید مواد افیونی را در دنیا دارد.‌ گریزی نداریم که پیشگیری را در اولویت سیاست‌های راهبردی خودمان در میان این مؤلفه‌ها قرار دهیم، همین موضوع موجب شد تا جمعی که این‌جا گردهم آمدند تلاش خود را به پیشگیری معطوف کنند.

انتهای پیام/


 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴