تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
کد مطلب : ۴۸۱۸۶۹
همزمان با بمباران غزه، رهبر انصارالله یمن از آمادگی صدها هزار یمنی برای رویارویی با صهیونیست‌ها خبر داد و گفت: «ما چندین‌بار به جنوب اراضی اشغالی حملۀ موشکی و پهپادی کردیم و باز هم این کار را خواهیم کرد.»
۰
plusresetminus
آماده‌باش صدها هزار یمنی برای ورود به جنگ با اسرائیل
به گزارش بلاغ؛ «مقاومت فلسطین دشمن خود را می‌شناسد و از طریق تجربه یاد گرفته است که چگونه با آن مبارزه کند. این خبر خوبی برای اسرائیل نیست.»
این بخشی از اظهارات «کریس هجز»، نویسنده و روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر است که به مدت پانزده سال خبرنگار خارجی نیویورک تایمز بود. او اکنون با رصد تحولات غزه پس از حدود شش هفته معتقد است که صهیونیست‌ها وضعیت خوبی در میدان جنگ غزه ندارند. این تحلیل او البته با واقعیت‌های میدانی هم همخوانی دارد.
رژیم صهیونیستی ادعای ورود به شهر غزه را مطرح کرده، اما همزمان موشک‌های حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین از غزه به سوی مراکز و شهرهای اشغالی پرتاب می‌شود و هنوز آژیرخطر شلیک موشک و راکت در تل‌آویو و حیفا به صدا در می‌آید.
در واقع با وجود ورود زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، اما ماشین جنگی حماس هنوز فعال است. در حالی که آتش جنگ غزه از طریق نیروی هوایی، موشک‌ها،‌ تانک‌ها، نفربرهای زرهی، پهپادها، نیروهای دریایی، واحدهای مکانیزه و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی فعال است و حملات صهیونیست‌ها به شهادت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی و به طور عمده زنان و کودکان منجر شده و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صدها محله غزه را با خاک یکسان کرده‌اند و همچنین بیمارستان‌ها، مدارس، نیروگاه‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، نانوایی‌ها، مساجد و کلیساها همگی به انبوهی از بتون‌های فروریخته تبدیل شده، اما این وضعیت جهنمی به معنای شکست گروه‌های مقاومت فلسطین نیست.

همزمان با بمباران غزه، موجی از حمایت جهانی از جمله در ایتالیا، شیلی، آمریکا و ده‌ها کشور دیگر پشت سر فلسطینی‌ها قرار دارد. در چند هفته گذشته در بیش از 92 کشور تظاهرات حمایت از فلسطین برگزار شده است. فراتر از آن گروه‌های مقاومت در منطقه نیز تا کنون اجازه نداده‌اند که صهیونیست‌ها فقط بر غزه تمرکز داشته باشند.

بندر ایلات در جنوب رژیم صهیونیستی روز گذشته در چند نوبت هدف موشک‌های پرتاب شده از یمن قرار گرفت و نیروهای حزب‌الله در شمال هدف‌گیری خود علیه اشغالگران را دقیق کرده‌اند. همزمان، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن اعلام کرده است که صدها هزار یمنی آماده رویارویی با صهیونیست‌ها هستند.

رهبر انصارالله یمن همچنین در سخنان شامگاه سه‌شنبه خود با انتقاد از رهبران سازشکار عربی تاکید کرد که غزه در معرض محاصره عربی-اسرائیلی قرار دارد. رهبر انقلاب یمن با اشاره به اینکه «رژیم‌های عربی هیچ اراده جدی ندارند که برای غزه وارد عمل شوند»، خاطر نشان کرد: «در نشست اخیر سران عربی و اسلامی هم هیچ موضع‌گیری یا اقدام عملی صورت نگرفت که این مسئله، مایه اندوه و شرمساری است.» رهبر انصارالله همچنین تاکید کرده است که ما چندین‌بار به جنوب اراضی اشغالی حملۀ موشکی و پهپادی کردیم و باز هم این کار را خواهیم کرد.
این موضع‌گیری رهبر انصارالله یمن و اعلام علنی حمله موشکی به مناطق اشغالی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در جنگ غزه کار بسیار دشواری پیش رو دارند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که تعداد شهدای غزه به بیش از 11 هزار و 500 نفر رسیده‌اند و بیش از نیمی از شهدا، زنان و کودکان هستند، اما یک نکته را باید در نظر داشت و آن این که نبرد با رژیم اسرائیل را نمی‌توان صرفا با شمارش شهدا ارزیابی کرد. اگرچه شاید صهیونیست‌ها بتوانند تعداد بسیار بیشتری از فلسطینی‌ها را به شهادت برسانند، اما همیشه تعداد بیشتر شهدا نشان‌دهنده پیروزی نیست. در جنگ استقلال الجزایر، بین سال‌های 1954 تا 1962، بیش از 1.5 میلیون الجزایری یا حدود 10 درصد از جمعیت آن زمان الجزایر توسط فرانسوی‌ها کشته شدند، اما پیروز نهائی این نبرد الجزایر بود. در حال حاضر نیز آمار شهدای فلسطینی بسیار زیاد است، اما پیروز نهائی این نبرد تل‌آویو نیست.

منطق نبرد فلسطینی‌ها
نبرد فعلی با رژیم صهیونیستی از منطق جنگ چریکی و جنگ ترکیبی پیروی می‌کند. همان منطقی که آمریکا را با میلیاردها دلار هزینه و هزاران تلفات در افغانستان زمین‌گیر کرد و در عراق نیز نظامیان آمریکایی را به درون پایگاه‌های نظامی‌شان فرستاد. محاسبات جنگ نامتقارن بسیار متفاوت از جنگ متعارف است و آنچه که رژیم صهیونیستی با ادعای تصرف زمین و کشتارهای متعدد و تخریب زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها به عنوان موفقیت و دستاورد خود تعریف می‌کند، برای مبارزان مقاومت اهمیت چندانی ندارد.

هدف مبارزان فلسطینی انجام حملات برق‌آسا و ضربه زدن به اشغالگران است و این هدف هم اکنون با وجود اشغال‌ بخش‌هایی از غزه انجام می‌شود. گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس اعلام کرده‌اند که در دو روز گذشته بیش از 160 هدف نظامی اسرائیل را در غزه منهدم کرده است که این اهداف بیش از 27‌ تانک و خودرو را شامل می‌شود. دیروز نیز تصاویری از اصابت یکی از موشک‌های قسام به منطقه بئر یعقوب منتشر شد و همزمان آتش‌سوزی در اطراف تل‌آویو در پی حمله موشکی قسام خبرساز شد. همچنین ارتش صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در درگیری‌های زمینی با نیروهای مقاومت در نوار غزه اعتراف کرده است و شمار تلفات نظامی خود در نبرد زمینی غزه را 48 نفر اعلام کرد، اگرچه نیروهای فلسطینی تلفات اشغالگران در غزه را بسیار بیشتر و تا چند صدنفر می‌دانند. تلفات غزه حتی دامن آمریکایی‌ها را هم گرفته است و رسانه‌های عبری زبان کشته شدن «توماس هرلی» ژنرال آمریکایی به دست نیروهای مقاومت فلسطین را تأیید کردند. همچنین سرهنگ «کوین داروین» و یک تیم عملیاتی موساد در حین انجام ماموریتی برای ترور یکی از رهبران برجسته موجود در غزه کشته شده است. ‌‌«کوین» یکی از خطرناک‌ترین افسران جوخه‌های ترور موساد بود که به افعی سیاه معروف بود و عملیات ترور «محمود المبحوح» از رهبران برجسته حماس را در دوبی به عهده داشت.

سرلشکر «فایز الدویری»، تحلیلگر نظامی در الجزیره گفته است: «آیا این همان تصویر پیروزی است که اسرائیل به دنبال خلق آن است؟ پیدا کردن یک تونل... سلاح و...؟ به صراحت اعلام می‌کنم، مبارزان قسام ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر و اسطوره‌ای اسرائیل را خوار و ذلیل کرده و به‌گریه انداختند و این ارتش اکنون به دنبال خلق پیروزی از رهگذر انتشار تصاویری از سیطره بر چند ساختمان غیرنظامی یا پایگاه‌هایی تخلیه شده است.»

جنگ ترکیبی
در دیگر جبهه‌ها نیز، نبرد علیه رژیم صهیونیستی جریان دارد و حزب‌الله ویدیوی هدف قرار دادن نیروی لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک دوویو در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی را منتشر کرده است. در کرانه باختری نیز گردان واکنش سریع مقاومت در اردوگاه طولکرم اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به این اردوگاه، موفق شده است که سه خودروی نظامی زره پوش آن‌ها را از کار بیندازد و یک دستگاه بولدوزر را با بمب «جهاد» هدف قرار دهد و آسیب جدی به آن وارد سازد. ادامه فعالیت جنگی در دو جبهه جنوب لبنان و همزمان در کرانه باختری به همراه شلیک موشک از یمن باعث شده که صهیونیست‌ها با یک نبرد ترکیبی و همه‌جانبه رو‌به‌رو شوند.

سانسور در غزه
با وجود حجم تلفات صهیونیست‌ها، اما رژیم اسرائیل به مطبوعات آمریکایی و غرب برای سانسور گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی از غزه فشار وارد می‌کند. بیش از 50 روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی شهید شده و همچنین بیش از یک ماه است که تل‌آویو اینترنت و خدمات تلفن همراه را در غزه قطع کرده است. بدون شک، این سانسور سنگین برای محدود کردن تصاویر وحشتناک از تلفات غیرنظامیان در غزه انجام می‌شود و البته هدف مهم‌تر از اعمال محدودیت در غزه، سانسور تصاویر زمینگیر شدن نیروهای نظامی صهیونیستی در یک نبرد سخت‌، طولانی‌ و پرهزینه‌ است. صهیونیست‌ها همچنین منابع مالی عظیمی را در کارزار تبلیغاتی خود خرج می‌کنند تا شبکه‌هایی مانند CNN را وادار کنند تا صحبت‌های موردنظر تل‌آویو را تکرار کند.
از سوی دیگر، فروش آزاد تصاویر ماهواره‌ای بعد از اینکه روزنامه نیویورک‌تایمز تصویری ماهواره‌ای از شمال غزه و محل تجمع و تجاوز نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه منتشر کرد، ممنوع شده است. این ممنوعیت بعد از انتشار تصویری از غزه اعلام شد. الجزیره برمبنای اطلاعات ماهواره‌ای از غزه گزارش داده است که تاکنون١٠٠ تانک صهیونیست‌ها در غزه نابود شده است و این خبر خوشایند صهیونیست‌ها نیست. آنان هرکاری برای سانسور این‌گونه خبرها انجام می‌دهند.

کسری بودجه تل‌آویو وسط جنگ
براساس تخمین‌ها، جنگ با حماس برای اسرائیل روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه دارد. جنگ برای رژیم اسرائیل بیش از پیش‌بینی‌های اولیه گران‌ شده و تاکنون ۸ میلیارد دلار هزینه داشته است. کسری بودجه رژیم اسرائیل در اکتبر امسال همزمان با جنگ در مقایسه با اکتبر سال گذشته بیش از هفت برابر شد. علاوه‌بر این، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که قصد دارد در نوامبر ۷۵ درصد بیشتر از ماه گذشته وام بگیرد. همزمان فشارهای داخلی در تل‌آویو بر نتانیاهو افزایش یافته و خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه طی کنفرانسی خبری خواستار تعیین تکلیف بستگان خود شدند. «کُرنل وست» فیلسوف، استاد دانشگاه، منتقد اجتماعی در آمریکا نیز در سخنانی گفت: «ما از محاصره ظالمانه غزه متنفریم، حداقل کاری که می‌توانیم در این لحظه از وحشیگری غیرقابل تحمل اسرائیلی‌ها انجام دهیم آتش‌بس است.»
 
منبع : کیهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷