تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۴۸۰۲۴۳
جمعی از هنرمندان و بازیگران سرشناس در سراسر جهان با انتشار نظرات خود در فضای مجازی، به حمایت از فلسطین برخاسته و جنایات صهیونیستی را محکوم کردند.
۱
plusresetminus
صف‌کشی هنرمندان جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم و کودکان بی‌گناه فلسطینی، عده‌ای از بازیگران و چهره‌های مشهور سینمای جهان در فضای مجازی به این مهم واکنش نشان دادند. زین مالک، راجر واترز، جان الیور، سوزان ساراندون و... از جمله بازیگران و چهره‌هایی بودند که حملات اخیر و سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
زین مالک، خواننده و ترانه‌نویس انگلیسی نیز پیش‌تر و در سال ۲۰۲۱ در بیانیه‌ای صمیمانه از مردم فلسطین حمایت کرد و همبستگی خود را با مقاومت آنها در برابر استعمار و تعهد خود به حمایت از حقوق بشر آنها اعلام کرد. او در پست خود غم و اندوه عمیقی را که برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این درگیری به طرز غم‌انگیزی از دست داده‌اند، ابراز کرد. او بر اهمیت سکوت‌نکردن در برابر چنین حوادث دلخراشی، به ویژه در مواقعی که کودکان یتیم می‌شوند، تاکید کرد. پیام صریح و تکان‌دهنده او خواستار پایان دادن به رنج و آزادی فلسطین شد و نگرانی واقعی او را برای رفاه و حقوق فلسطینیان برجسته کرد.
سوزان ساراندون، بازیگر و فعال برنده جایزه اسکار، تعدادی لینک را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسید حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم می‌کند. همچنین او در اینستاگرام خود نوشت: «در همبستگی با مردم فلسطین که در مقابل پاکسازی قومی و ترور توسط دولت رژیم صهیونیستی و سازمان‌های یهودی، ایستادگی می‌کنند. جهان در حال تماشا است.» این بازیگر سال گذشته نیز بیان داشت که رژیم صهیونیستی یک خبرنگار الجزیره را که در جریان درگیری بین مردان مسلح فلسطینی و سربازان رژیم صهیونیستیی در جریان حمله به جنین به ضرب گلوله کشته شد، «اعدام» کرده است.
راجر واترز، نوازنده انگلیسی گروه پینک فلوید نیز که یکی از پرشورترین صداها در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۱ داشت و رژیم صهیونیستی را به اخراج اجباری در شیخ جراح محکوم کرد، اکنون رژیم صهیونیستی را مسئول دانسته و به ویژه در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، به حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حمایت از رژیم صهیونیستی از «نسل‌کشی و اخراج مردم از خانه‌هایشان» حمایت می‌کند.
لنا هدی، بازیگر نقش ملکه سرسی لنیستر در سریال بازی تاج و تخت، در میان افراد مشهوری بود که با مردم فلسطین همدردی کرده بود. این بازیگر از هشتگ Free Palestine# با پستی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استفاده کرد.
جان الیور، کمدین و مجری تلویزیونی شوخ‌طبع بریتانیایی- آمریکایی در یکی از اپیزودهای برنامه‌های خود، موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطین را مطرح کرد. این شخصیت تلویزیونی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «جنایت جنگی» و انجام «نوعی آپارتاید» متهم کرد. اولیور در این قسمت گفت: «یک طرف بیش از ده برابر تلفات داشته است. وقتی صحبت از تسلیحات و توانایی‌های دو طرف به میان می‌آید، یک عدم تعادل عظیم وجود دارد.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳