تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۱۷۶۰
گمرک ایران در ابلاغیه فوری از اعمال سود بازرگانی صفر درصدی واردات گوشت تا پایان سال خبر داد.
۱
plusresetminus
سود بازرگانی واردات گوشت تا پایان سال صفر شد
به گزارش بلاغ؛ بر اساس بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرائی سراسر کشور سود بازرگانی واردات گوشت قرمز تا پایان سال صفر درصد لحاظ خواهد شد. در این ابلاغیه آمده است؛ ماخذ سود بازرگانی گوشت تازه و منجمد در قالب ۱۱ ردیف تعرفه بر اساس مصوبه دولت تا پایان سال صفر درصد لحاظ خواهد شد.

گفتنی است، کشور سال‌هاست که سالانه به حدود ۱۰۰ هزار تن واردات گوشت نیاز دارد و می‌تواند در این زمینه خودکفا شود اما منافع عده‌ای بر ضد آن است. این مسئله موجب افزایش قیمت گوشت و محصولات پروتئینی وابسته شده است. بررسی مرکز آمار ایران از قیمت ۵۳ ماده غذایی در کشور طی یک سال گذشته، حاکی از تورم ۱۵۰ درصدی نرخ گوشت گوسفندی و ۱۳۲ درصدی گوشت گاو یا گوساله است.

 البته منصور پوریان؛ رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور سه روز پیش گفت: با ورود دام‌های پرواری جدید، امیدواریم شاهد ریزش قیمت گوشت گوساله در بازار باشیم و انتظار داریم در روزهای آینده به قیمت منطقی گوشت برسیم.

او افزود: پاییز امسال با زایش خوب دام سبک در مناطق غربی کشور مواجه هستیم. همچنین، واردات برای نیاز داخلی در حال انجام است که میزان عمده آن در تهران توزیع می‌شود. قیمت دام سبک از ابتدای هفته گذشته بین ۱۶۸ هزار تومان تا ۱۹۰ هزار تومان در دام سبک و سنگین بوده است. خرید نقدی گوسفند سبک به صورت گله‌ای هم ۱۶۸ هزار تومان تا ۱۷۵ هزار تومان است.

همچنین افشین صدر دادرس؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور هم با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم، به ایسنا گفت: از بهمن پارسال شرایط در سامانه بازارگاه هم تغییر کرد و برای واردکنندگان و تولیدکنندگان فضای رقابتی ایجاد شد. ایجاد فضای رقابتی نیز منجر به این شد که قیمت‌ نهاده‌های وارداتی در سامانه بازارگاه کاهشی شود و در برخی اقلام حتی به زیر قیمت مصوب برسد. بنابراین، در تامین نهاده‌های دامی داخلی از جمله علوفه‌، کنجاله‌ها، ذرت و جوی داخلی نیز مشکلی وجود ندارد و قیمت آن نیز براساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳