تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۸۰۷۳۹
مجوز شورای رقابت به ایران خودرو برای افزایش قیمت خودروهای این خودروساز انحصارگر، تاثیر منفی بر بازار این کالا گذاشته است.
۰
plusresetminus
تأثیر منفی مجوز شورای رقابت بر بازار خودرو
به گزارش بلاغ به نقل از اقتصاد نیوز، فعالان بازار خودرو گفتند که اعلام قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت موجب شده تا بازار خودرو تغییر جهت دهد و پس از مدت‌ها کاهش یا ثبات، شاهد رشد قیمت باشد. شورای رقابت در آخرین جلسه خود قیمت هشت محصول ایران خودرو را اعلام کرد و با این شرایط شکل بازار را تغییر داد.

هرچند در اعلامیه این شرکت به این نکته اشاره شده بود که قیمت‌های جدید برای هشت محصول ایران خودرو از سوی اعضای شورای رقابت که پیش از این فاقد قیمت بودند صورت گرفته اما فعالان بازار خودرو معتقدند این هشت خودرو، محصول جدید محسوب نمی‌شوند و تنها چند آپشن به آنها اضافه شده است.

رصد بازار خودرو نشان‌دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت اما پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۱۱ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی شش میلیون تومانی داشت.

البته در حالی که هفته گذشته شاهد افت ۲۵۰ میلیون تومانی «هایما S۸ پلاس» بودیم اما طی دو روز اخیر، این خودرو با افزایش ۳۰ میلیون تومانی قیمت مواجه شد.

«تارا اتومات V۲» هم هفت میلیون تومان و «دنا پلاس ۶دنده توربو» پنج میلیون تومان گرانتر شد اما «دنا پلاس توربو اتومات» تغییر قیمت نداشت. قیمت خودرو در بازار در حالی افزایش یافته که نرخ دلار در بازار روند کاهشی داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳