پیش‌بینی فرمانده سابق ارتش اسرائیل از فرجام نتانیاهو

نتانیاهو مثل سگ کتک می‌خورد و برکنار می‌شود !

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۷۵۳۲۹
مقامات و نخبگان سياسي رژيم صهيونيستي اين روزها به جان هم افتاده‌اند و عليه هم به شدت موضع‌گيري مي‌كنند. روز گذشته هم «سیرت میتکال»، از فرماندهان ارشد سابق ارتش در سخنانی جنجالی ضمن انتقاد از عملکرد نتانياهو گفت که او به زودی مثل سگ کتک خورده مجبور خواهد شد از منصب خود کنار برود.
۰
plusresetminus
نتانیاهو مثل سگ کتک می‌خورد و برکنار می‌شود !
به گزارش بلاغ؛ يكي از نشانه‌هاي فروپاشي هر جامعه‌اي، ايجاد شكاف‌ها و اختلافات داخلي عميق ميان رهبران و نخبگان سياسي آن جامعه است. شكاف و اختلاف بويژه ميان سياستمداران در هر جامعه‎‌‎‌اي‌ طبيعي است، اما وقتي اين اختلافات به سطح حذفي و ايراد اتهامات بزرگ سياستمداران عليه يكديگر مي‌رسد، اين بدان معناست كه ساختار قدرت در آن جامعه از درون در حال فروپاشي است.

همين چند روز گذشته بود كه يك حقوقدان صهيونيستي در برنامه زنده تلویزيوني نتانياهو را جاسوس ايران عنوان كرد و البته ساعاتي بعد تاكيد كرد كه منظورش از اتهام جاسوسي عليه نتانياهو به‌دليل حجم زياد خرابكاري‌هاي او در اسرائيل بوده است. روز گذشته هم یکی از فرماندهان ارشد و بلندپايه اسبق گردان «سیرت میتکال» ارتش در سخنانی جنجالی ضمن انتقاد از عملکرد نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اظهار داشت که نتانیاهو به زودی به مانند سگی کتک خورده مجبور خواهد شد از منصب خود کنار برود. سایت «واللا» به نقل از اين نظامي ارشد سابق گفته است كه او نتانياهو را با سگ مقايسه كرده و اين مقايسه، جنجال زيادي به‌پا كرده است.

البته اتهام‌زني‌هاي اخير عليه نتانياهو، تنها درگيري‌ها و اختلافات داخلي در تل آويو نيست، بلكه فهرست بلندبالايي از درگيري‌هاي داخلي در ساختار سياسي امروزي رژيم صهيونيستي را مي‌توان فهرست كرد. درگيري‌هاي لفظي كه نوك كوه يخ تنش سياسي در تل آويو را نشان مي‌دهد:
به تو ربطي ندارد!
«ایتامار بن‌گویر»، وزير امنيت داخلي كابينه نتانياهو از دو ماه پيش يك نيروي شبه نظامي خاص خود را ايجاد كرده است و اين اقدام با مخالفت و خشم وزیر جنگ روبه‌رو شده است. «یوآو گالانت»، وزیر جنگ نتانياهو روز گذشته در پیام شدیداللحنی به بن‌گوير، مخالفت خود را با تأسیس نيروي شبه نظامي به نام «گارد ملی»، به عنوان یک اداره جدا از پلیس رژیم صهیونیستی، اعلام کرد. وزیر جنگ در نامه خود به بن‌گویر اعلام کرد كه تأسیس دستگاه امنیتی جدید موجب مشکلات زیادی می‌شود.
در پاسخ به وزير جنگ، ایتامار بن‌گویر گفت: «وزیر گالانت عادت زشت ارسال پیام به رسانه‌ها را ارتقا داده و به دفتر ما پیام می‌فرستد. ما هنوز پیام گالانت را که در رسانه‌ها منتشر شده دریافت نکرده‌ایم، اما ما به گالانت پیشنهاد می‌دهیم که وارد مسائلی‌ غير از حوزه خودش نشود، چون به او ربطي ندارد.»

آش نازي!
رفتارهاي نژادپرستانه وزير دارايي هم اين روزها خشم رسانه‌هاي داخلي تل‌آويو را درآورده است، تا آن‌جا كه روزنامه عبری هاآرتص با رسم کاریکاتوری کوبنده و طعنه‌آمیز، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت. روزنامه عبری هاآرتص با رسم کاریکاتوری طعنه‌آمیز و کوبنده و دستکاری شباهت‌های زبانی میان کلمات انگلیسی، «بتسئلیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را به نازیسم متهم کرد. این کاریکاتور، وزیر را در کیوسکی نشان می‌دهد که فقط به یهودیان آش می‌فروشد و زمانی‌که زوج عرب درخواست آش را دارند، اسموتریچ به آن‌ها (به انگلیسی) می‌گوید: «برای شما آش نیست.» در پس‌زمینه اسموتریچ تابلویی آویزان است که عبارت روی آن طعنه‌ای به نازی بودن وی دارد. روي آن تابلو نوشته شده است: «آش نازي» كه اشاره‌اي به حزب نژادپرست نازي آلمان در زمان هيتلر است و رفتار وزير دارايي نتانياهو را به نازي‌‌ها تشبيه كرده است كه آش را فقط به افراد خاصي مي‌فروشد.

اسرائيل نژادپرست!
هفته گذشته نيز «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس مخالفان در این رژیم با انتقاد از اقدامات وزیر دارایی تل‌آویو اذعان کرد که نژادپرستی تبدیل به سیاست رسمی رژیم صهیونیستی شده است. وی به اقدام وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در توقف حمایت مالی تل‌آویو از تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرد و گفت: «از عملکرد این کابینه خجالت می‌کشم.» لاپید به حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها نیز اشاره و بیان کرد: «تنها میراثی که از نتانیاهو باقی می‌ماند اقدامات وی در نهادینه کردن تندروی است، چون سيستم سياسي ما اكنون به سمت نژادپرستي حركت مي‌كند.»
امضاي 900 استاد دانشگاه پاي نژادپرستي تل‌آويو از سوي ديگر، نژادپرستي ساختاري رژيم صهيونيستي مورد اذعان بسياري از اعضاي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي در كشورهاي مختلف جهان هم هست. به تازگي نيز  ۹۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های انگلیس، آلمان و آمریکا با امضای طوماری تاکید کردند که اشغال طولانی‌مدت اراضی فلسطینی، باعث به وجود آمدن یک نظام نژادپرستانه در این سرزمین شده است. در میان امضا کنندگان این طومار، افرادی از دانشگاه‌های ییل، هاروارد، شیکاگو، میشیگان، واشنگتن و بیریستون آمریکا و تل‌آویو، حیفا و بن‌گوریون رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.
همچنین اساتید برخی دانشگاه‌های انگلیس و آلمان نیز این طومار را امضا کرده‌اند. در متن این طومار آمده است: «ما شخصیت‌های دانشگاهی و شخصیت‌های عمومی دیگر از فلسطین و خارج از آن، توجه همگان را به حمله اخیر (رژیم) اسرائیل به دستگاه قضایی و اشغالگری غیرقانونی اراضی فلسطین که میلیون‌ها فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، جلب می‌کنیم. ملت فلسطین تقریباً نیازمند تمام حقوق اساسی خود بوده که از جمله آنها، حق رای و اعتراض است، در حالی که آنان با خشونت مستمر مواجه هستند.»

این شخصیت‌های دانشگاهی تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی در سال جاری، بیش از ۱۹۰ فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده و بیش از ۵۹۰ ساختمان متعلق به آنها را تخریب کرده‌اند. اما شهرک‌نشینان با وجود سرقت و آتش زدن دارایی‌های فلسطینیان و قتل آنها ، از هرگونه مجازات در امان هستند. درحالی که فلسطینی‌ها در سایه رژیمی نژادپرستانه‌ زندگی می‌کنند.

فروپاشي در يك ماه
همزمان با تشديد بحران و ضعف داخلي در بدنه ارتش رژيم صهيونيستي به‌دليل موج استعفاها و كناره‌گيري‌ها، یک مسئول امنیتی ارشد صهیونیست نيز هشدار داد که ارتش رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آمادگی نظامی خود را از دست می‌دهد. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی ارشد صهیونیست اعلام کرد، در صورتی که کابینه بنیامین نتانیاهو به روند تصویب اصلاحات قضایی ادامه بدهد احتمالا ارتش آمادگی نظامی خود را ظرف یک‌ماه از دست خواهد داد و نیروی هوایی ارتش با مشکل واقعی مواجه خواهد شد، مگر این‌که بنیامین نتانیاهو رویکرد یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش را برای آرام کردن اوضاع و بازگرداندن سربازان ذخیره به ارتش در پیش بگیرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷