تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۲۲۳۲
یک رسانه انگلیسی گزارش داده توافق میان ریاض- تهران موجب ارائه خدمات حج بهتر به زائران ایرانی شده است.
۰
plusresetminus
رویترز: عربستان خدمات حج به زائران ایرانی را بهبود بخشیده است

به گزارش بلاغ؛ خبرگزاری رویترز در آغاز این گزارش نوشته است: «با توجه به آنکه آشتی میان عربستان سعودی و ایران به ارائه خدمات بهتر در مراسم سالانه زیارت از مقدس‌ترین اماکن اسلام شده زائران ایرانی حج در هفته جاری با یک اتوبوس کاملاً جدید برای ادای نماز عصر راهی مسجدالحرام شدند.»

«سعید مهدی» که مسئولیت حدود 2800 زائر ایرانی را به عهده ‌دارد به رویترز گفت؛ عربستان سعودی همکاری بیشتری در یافتن هتل برای ایرانی‌ها داشته است.
او گفت: «خدا را شکرگزاریم که اوضاع دارد بهبود پیدا می‌کند. ان‌شاالله بتوانیم خدمات بهتری به زائران این مسجد مقدس ارائه دهیم.»
عربستان سعودی که برای اولین بار بعد از سال 2019 تمامی محدودیت‌های وضع‌شده بعد از همه‌گیری کرونا را لغو کرده در حال آماده شدن برای میزبانی از 2.6 میلیون زائر حج در سال 2023 است. رسانه‌های رسمی ایران گفته‌اند 87550 نفر از این تعداد از زائران از ایران خواهند بود.
عربستان سعودی و ایران چند ماه پیش به توافقی برای پایان دادن به تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور دست پیدا کردند.
«محمد حسینی»، یکی از زائران ایرانی که روز پنجشنبه برای ادای مراسم حج وارد مکه شده در لابی هتلش در مکه در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: «بسیار خوشحالم که روابط بین دولت‌های ایران و عربستان سعودی رو به بهبود است. این باعث بهبود اوضاع در سفر مسلمانان به خانه خدا خواهد شد.»
هتل المزن در مکه که آقای حسینی و برخی دیگر زائران ایرانی از شهر شیراز در آن مستقر شده به شعارهایی به زبان فارسی درباره مراسم حج آراسته شده است.
ترجمه یکی از این شعارها که خبرگزاری رویترز به زبان انگلیسی آن را نوشته این است: «حج، تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از مسجدالاقصی.»
مجتبی لالیانی زائر ایرانی دیگری از کاروان آقای حسینی هم به رویترز گفته است: «امسال شاهد حج بسیار خوبی بودیم. با آرامش کامل به این‌جا آمدیم.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷