تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۶۸۴۱۳
شهردار فریدونکنار از اجرایی شدن پروژه ۷۰۰ میلیاردی گردشگری فریدونکنار در سال آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای پروژه ۷۰۰ میلیاردی گردشگری فریدونکنار در سال آینده/پاسخ به جدایی خزرشهر از فریدونکنار
به گزارش بلاغ، علی محمد مقدس در نشست خبری خود با اهالی رسانه فریدونکنار اظهارکرد: تاخیر در برگزاری نشست خبری به دلیل این بود که من شناخت کافی نسبت به  مجموعه شهرداری و شهر فریدونکنار نداشتم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه شهرداری فریدونکنار هیچ پروژه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون آسفالت و زیباسازی در حد پروژه نبوده و فقط کار روتین شهرداری است.

شهردار فریدونکنار درخصوص دیواره حفاظتی خط سوته و سطح پیشرفت پایین آن، تصریح کرد: در تدوین بودجه و مبالغ مربوط به دیواره حفاظتی محدودیت وجود دارد و تاکنون ۱۰۰ متر آن انجام شده و همچنین به دلیل شرایط جوی کار متوقف شده تا به فصل گرم سال برسیم.

مقدس یادآورشد: شهرداری فریدونکنار از چهار شهر مازندران است که طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی آن نوشته، تایید و تصویب شده که فقط منتظر اعتبارات آن از سوی دولت هستیم و مبلغ پیش‌بینی شده برای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی ۱۰۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه موافق ضعف در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شهرداری هستم گفت: درحال تشکیل یک تیم رسانه‌ای هستیم تا اطلاع‌رسانی قوی‌تری داشته باشیم.

شهردار فریدونکنار تاکید کرد: این شهر برای پیشرفت فقط باید به سمت گردشگری برود و تنها نقطه‌ای که ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای پروژه‌های گردشگری را دارد ساحل است چراکه ساحل فریدونکنار به طول ۹ کیلومتر با کمترین معارض از ساحل‌های ناب شمال کشور است.

مقدس ادامه داد: اگر بخواهیم با شرایط بودجه‌ای خودمان پروژه‌های گردشگری را در ساحل اجرا کنیم امکان‌پذیر نیست بنابراین تفاهم‌نامه‌ای را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا کردیم و قرار است فاز صفر، مطالعاتی و اجرایی را انجام دهند.

وی اظهارکرد: باتوجه به پروسه‌هایی که وجود دارد هنوز به مرحله عقد قرارداد با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی نرسیدیم و البته در مراحل نهایی قرار داریم و در سال جدید این پروژه که شامل شهر بازی، اسکله تفریحی و غذاخوری است اجرایی می شود.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه مبلغ پیش‌بینی شده در اجرای پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی ۶۸۰ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: البته در اجرای پروژه باید با شورای شهر به این نتیجه برسیم کدام موارد برای ما دارای اولویت است و تا چه مبلغی ما توان اجرا داریم.

مقدس تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان محقق شد و برای سال آینده مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: برای نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی شهری به‌ویژه در پارک لاله داریم و همچنین خدمت محلات از اول اسفند ماه با تمام امکانات در سطح محله‌های شهر فریدونکنار آغاز می‌شود.
شهردار فریدونکنار ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های سال ۱۴۰۲ ترمیم فنی و ترافیکی پل مرکز شهر است.

مقدس یادآورشد: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان خدمات شهری فریدونکنار از دولت اعتبار دریافت شد که با این کار حدود ۱۵ روز است که زباله روز سطح شهر دیگر در سایت زباله دپو نمی‌شود و به مراکز دفع زباله در خارج شهر فریدونکنار انتقال داده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای انتقال زباله قدیمی که حدود ۵۰۰ هزار تُن می‌باشد، پیمانکار انتخاب شده و در آستانه عقد قرارداد هستیم که امیدواریم در سال جدید کار انتقال آن آغاز شود و پیش‌بینی می‌کنیم که به مدت سه سال این کار انجام شود.

شهردار فریدونکنار درخصوص وضعیت نامناسب بازار ماهی و خیابان حمزه کبیری اظهارکرد: درحالی که مراحل اداری و انتخاب پیمانکار برای این موضوع انجام شده بود اما به دلیل افزایش قیمت پیمانکار انصراف داد و الان به دنبال یک طرح جدید و انتخاب پیمانکار هستیم تا مشکل فاضلاب بازار ماهی و خیابان حمزه کبیری را برطرف کنیم.

مقدس از مخالفت خود با احداث میدانگاهی بندر خبر داد و خاطرنشان کرد: به علت اینکه تملکات و تعریض حاشیه این میدان باید توسط شهرداری انجام می‌شد و همچنین دلیل ترافیکی هم نداشت آن پروژه حذف شد و به جای آن قرار است یک میدان در سال آینده مقابل شهرداری احداث شود.

وی تصریح کرد: درحالی که سازمان بنادر بنابر سیاست‌های خود در هر شهری که بندر دارد خدماتی را به آن شهر می‌دهد اما متاسفانه این حق برای فریدونکنار ضایع شده است و البته قرار شد ۱۲ هزار متر زمین به شهرداری واگذار کنند که ما درصدد آن هستیم خیابان ۲۴ متری را تا انتها بندر امتداد دهیم تا به میدان شهرداری متصل کنیم.

شهردار فریدونکنار افزود: یک بدهکاری سنگین هم بندر به شهرداری دارد که با پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم هنوز وصول نشده که البته خوشبین هستیم تا آن مبلغ به شهر پرداخت شود.

مقدس درخصوص بلندمرتبه سازی‌هایی که درحال افزایش است یادآورشد: سیاست استاندار مازندران این است که به دلیل کمبود زمین در شهرها به سمت بلندمرتبه‌سازی برویم و البته ضوابطی دارد که طرح آن آماده شد و تا هفته آینده برای گرفتن مصوبات به استانداری ارسال می‌شود.

وی گفت: فریدونکنار تنها شهری است که نیمی از محدوده آن نزدیک به ۲۰۰ هکتار در طرح بازآفرینی شهری قرار می‌گیرد که مصوبات آن گرفته شده و منتظر ابلاغ شرکت بازآفرینی شهری هستیم.

شهردار فریدونکنار ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها تا جایی که بودجه داشتیم توانستیم انجام دهیم و با تکمیل دیواره حفاظتی در رودخانه کچب‌رود می‌توانیم لایروبی کامل آن را انجام دهیم و همچنین پل پشت آموزش و پرورش که یک خیر مبلغ آن را قرار است پرداخت کند احداث می‌شود.

مقدس درخصوص جذب غیرقانونی برخی از نیروهای شهرداری که موجب ورود دستگاه قضایی شده است اظهارکرد: تعدادی از افراد از دوره‌های قبل جذب شده و قرارداد با شهرداری داشتند که مشمولین قانون ایثارگری به‌صورت استخدام رسمی درآمدند.

وی افزود: بنده که وارد شهرداری شدم وضع موجود را تحویل گرفتم و به من ارتباطی پیدا نمی‌کند که چه کسانی و به چه نحوی در اینجا درحال فعالیت هستند.

شهردار فریدونکنار با اشاره به بحث جدایی خزرشهر از فریدونکنار یادآورشد: برای اینکه یک شهرک مصوب شود باید از حریم شهر خارج شود که این امر منوط به درخواست شهرداری آن شهر است و متولی هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر هم شهرداری است بنابراین سازمان مالکان وظیفه ای در ساخت و ساز ندارد و نخواهد داشت.

مقدس با بیان اینکه بنابر قانون برای مصوب شدن یک شهرک باید مالک آن درخواست بدهد خاطرنشان کرد: شرکت عمران مسکن شمال به عنوان مالک خزرشهر هیچ درخواستی برای مصوب شدن این شهرک ندارد و حتی مخالف است.

وی تصریح کرد: سازمان مالکان اعتراض دارد که شهرداری فریدونکنار به خزرشهر خدمات نمی‌دهد اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما چرا اطراف شهرک را فنس کشیده‌اید و نمی‌گذارید مردم وارد آنجا شوند و از دریا استفاده کنند.

شهردار فریدونکنار گفت: اتفاقی صورت نگرفته و هنوز در کارگروه زیربنایی استان مطرح نشده اما درحال پیگیری هستیم تا برای همیشه مسئله خزرشهر حل شود.

مقدس درخصوص افزایش زیاد عوارض ساختمانی یادآورشد: درحالی که این افزایش باید از سال ۹۵ انجام می‌شد اما به علت اینکه چشم‌پوشی شد و اگر ما هم انجام نمی‌دادیم به‌عنوان متخلف به دستگاه نظارتی معرفی می‌شدیم که الان یکدفعه مبلغ آن بالا رفت و به روز شد.

وی با گلایه از انتظار ارگان‌ها برای دریافت هزینه که از محل شهرداری باید پرداخت شود گفت: ما به فرمانداری این موضوع را اطلاع دادیم تا یک تقویم فرهنگی، ورزشی و هنری داشته باشیم تا از پرداخت هزینه‌های متفرقه جلوگیری شود.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه برای معرفی فریدونکنار نیاز به برگزاری جشنواره ها است تاکید کرد: جشنواره ماهی و پرنده که امسال برگزار کردیم با حاشیه‌های زیادی همراه شد که امیدواریم در برنامه‌های بعدی شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

مقدس با اشاره به آخرین وضعیت منطقه حسن‌آباد اظهارکرد: در طرح اولیه با ۶۰ هکتار موافقت شد و سپس با ۱۶ هکتار اما در نهایت کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استانداری اعلام کرد که با الحاق ۱۰ هکتار از مساحت حسن‌آباد به شهر فریدونکنار موافقت می‌شود که ما مخالف این موضوع هستیم و در حال پیگیری برای بازگشت به ۱۶ هکتار هستیم.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳