نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

تحریف و دروغ برای تضعیف دیپلماسی عزتمندانه دولت

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۶۷۰۶۶
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «پروژه حذف ايران» بر اساس یک خبر دروغ و تحریف شده از سخنان ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در پایان نشست بغداد 2 به زعم خود به تضعیف سیاست خارجی دولت سیزدهم پرداخت و در این راستا و بر اساس این خبر دروغ حتی به ایراد مصاحبه با یک کارشناس سیاست خارجی پرداخته است!
۰
plusresetminus
تحریف و دروغ برای تضعیف دیپلماسی عزتمندانه دولت

به گزارش بلاغ؛ این روزنامه نوشت: «كنفرانس بغداد ۲ در اردن، يك غافلگيري تازه براي ايران داشت. امانوئل مكرون، رئيس‌جمهور فرانسه در مسير بازگشت از اين كنفرانس، در مصاحبه‌اي كه با روزنامه النهار داشت، از پروژه منطقه‌اي با پشتيباني فرانسه پرده برداشت كه به صورت خلاصه به معناي حذف ايران از معادلات منطقه‌اي است. رئيس‌جمهور فرانسه مصاحبه خود را با اين جمله آغاز مي‌كند: «متقاعد شده‌ام كه نمي‌توانيم براي مشكلات لبنان، عراق و سوريه راه‌حلي پيدا كنيم مگر در چارچوب كاهش نفوذ منطقه‌اي ايران... صباح زنگنه معتقد است كه اين نوع موضع‌گيري‌ها تا حدي به دليل ضعف عملكرد دستگاه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران مجال ظهور و بروز پيدا كرده است.»

این در حالی است که به نوشته روزنامه لوموند، رئیس‌جمهوری فرانسه دقیقا اعلام کرده است: از ابتدا متقاعد شده بودم که مسائل لبنان، سوریه و فراتر از آن، قابل حل نیستند مگر در چارچوب مذاکراتی که ایران با توجه به نفوذش در منطقه در آن چارچوب لحاظ شود.
رشد اقتصادی و سفره‌های مردم در دولت روحانی نابود شد
روزنامه مردم سالاری در مطلبی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «اگر از دریچه کارنامه اقتصاد ایران در دهه 1390 به این مسئله نگاه کنیم، این کارنامه نشان می‌دهد که حدود ۷۲۰ تا ۹۰۰ میلیارد دلار در این ۱۰ سال به اقتصاد ایران تزریق شده و حاصل آن رشد صفر درصدی در یک دهه شده است. درآمد سرانه ایرانیان در این دهه، چیزی حدود ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده یعنی یک سوم سفره‌های مردم در این دهه نابود و کوچک شد و هر چه به سال‌های اخیر نزدیک‌تر می‌شویم، شدت این شکنندگی افزایش یافته است؛ به طور مثال وزارت کار گزارش داده که برای اولین بار در هفتاد سال گذشته، طی سال‌های 97 تا 99 میزان جمعیت فقیر ایران دو برابر شده است.»
در این مطلب همچنین ضمن انتقاد به عملکرد دولت رئیسی آمده است: «وقتی رئیس‌جمهور در جریان مبارزات انتخاباتی آنچنان کوبنده دولت دوازدهم را محکوم می‌کرد و رئیس‌قبلی دولت هم همین کار را با دولت قبل‌تر از خود می‌کرد، این نشانه این است که شما می‌دانستید که چه تحویل می‌گیرید و گفتید که متعهد به توقف سیاست‌های غلط قبلی و جایگزینی سیاست‌های درست می‌شوید... اکنون مردم گرفتار هستند و شما مدام می‌گویید که دولت‌های قبلی مقصر بودند، اینکه مشکلی را حل نمی‌کند. تمهیدات خود را برای حل این مشکلات بگویید.»
مدعیان اصلاحات در حالی به رشد اقتصادی صفر درصدی در دهه 90 اشاره می‌کنند و می‌گویند سفره‌های مردم در این دوره، کوچک و نابود شد که دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال 92 تا 1400روی کار بود و رئیس‌جمهور مورد حمایت آنان می‌گفت «آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند» و... جالب آنکه مدعیان اصلاحات وقتی دولت وقت به سمت تخصیص ارز 4200 تومانی رفت و یا وقتی رئیس‌دولت گفت مردم پول‌هایشان را در بازار بورس بگذارند و... سکوت کردند. حالا یک سال و چند ماه که از دولت رئیسی گذشته نطقشان باز شده و سعی می‌کنند همه کاسه کوزه‌ها را سر این دولت بشکنند!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳