تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۶۵۹۱۹
سازمان عربستانی-اروپایی حقوق بشر خبر داده که یک نوجوان دیگر در عربستان به اعدام محکوم شده است. این بار اتهام این فرد نه لایک کردن یک پست ضد سعودی که، تهیه یک وعده افطار برای یکی از افراد تحت تعقیب نهادهای امنیتی رژیم آل‌سعود عنوان شده است!
۰
plusresetminus
حکم اعدام برای نوجوان شیعه در عربستان به جرم تهیه افطار برای یک متهم!

به گزارش بلاغ؛ فهرست بلند و بالای جنایات سعودی شاید همین فقره را نداشت که نوجوانی برای تهیه یک وعده افطار به اعدام محکوم شود، که این هم به آن اضافه شد. سعودی که به تازگی به بهانه‌های عجیب، حکم اعدام چندین نفر از جمله چند نوجوان شیعه را صادر کرده است؛ اتهام یکی از این نوجوان‌ها، بسیار مضحک و از طرفی فاجعه‌بار است: «تهیه افطار».

آن‌طور که فارس نوشته، سازمان سعودی-اروپایی حقوق بشر گزارش داد، «احمد آل ادغام» یکی از نوجوانانی است که رژیمِ [خونریزِ] سعودی حکم اعدام وی را صادر کرده است. به گفته این سازمان، از اتهامات وارده به این نوجوان، «تهیه یک وعده افطار برای یکی از افراد تحت تعقیب» نهادهای امنیتی سعودی عنوان شده است. این احکام وحشتناک که از سویی نشان از گسسته‌خردی حکام سعودی دارد، در حالی صادر شده است که در صفحه‌های اجتماعی فعالان رسانه‌ای هشتگ «اوقفوا المذبحه» (کشتار را متوقف کنید) ترند شده است. این هشتگ در واکنش به اعدام قریب‌الوقوع این نوجوانان توسط رژیم آل‌سعود است. از جمله اتهامات واهی که به این نوجوان وارد شده، عبارت است از: «شرکت در تشییع جنازه برخی از افرادی که با گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، حضور در تظاهرات، سر دادن شعارهای ضد حکومتی، تلاش برای فتنه‌افروزی و بر هم زدن امنیت، تشویق به تحصن، اعتراض و اجتماعاتی که به ثبات سعودی خدشه وارد می‌کند، پیوستن به باند تروریستی و تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی.»
از یادها نمی‌رود که اوایل شهریور ماه خبر آمد «سلمی الشهاب» دانشجوی شیعه عربستانی دانشگاه لیدز انگلیس که برای تعطیلات به وطنش بازگشته بود، به خاطر حساب کاربری در توئیتر و دنبال کردن و بازنشر مطالب مخالفان و فعالان حقوق بشری منتقدِ رژیم آل‌سعود، توسط دادگاهی در عربستان به ۳۴ سال زندان محکوم شده است! چند روز بعد از آن نیز خبر آمد که «نوره بنت سعید القحطانی» پس از اینکه دادگاه رژیم آل‌سعود او را به «استفاده از اینترنت برای ایجاد تفرقه در بافت اجتماعی کشور» مجرم دانست، به ۴۵ سال زندان محکوم شد! همچنین در حافظه‌ها مانده است که چندی پیش در خبرها منتشر شد دادگاه سعودی در ادامه صدور احکامی وحشیانه، برای 3 تن از معترضان به پروژه «نئوم» ولی‌عهد سوداییِ سعودی حکم اعدام صادر کرد؛ یا دادگاه جنایی رژیم آل‌سعود در اوایل مهر ماه «داوود العلی» وبلاگ نویس و مخالف سازش با رژیم صهیونیستی را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد؛ یا «مهدیه المرزوقی» پزشک تونسی را به اتهام «توهین به نظام سعودی» محکوم به ۱۵ سال زندان کرد؛ جرم این پزشک پسندکردن (لایک کردن) و فیلمی از تجمعات طرفداران حزب‌الله در پایتخت تونس و در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شده است. در انتها باید افزود که به دنبال انتشار اخباری مبنی بر صدور احکام اعدام جدید علیه زندانیان عقیدتی در عربستان، کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی کارزاری را تحت عنوان «قتل عام را متوقف کنید» علیه مقامات ریاض به راه‌انداخته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳