بی‌حجابی خطرناک‌ترین سلاح مخفی دشمن است؛

حجاب نماد سلامت و توازن

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۵۶۶۹
آنچه که از شخصیت و اهداف درونی دختران و بانوان را در نگاه نخست به معرفی و قضاوت می‌نشاند، پوشش و حجاب اوست که در نوع رفتار دیگران با آنها را تعیین می‌کند و می‌تواند هم علامت امنیت‌بخش و یا تهدیدآفرین باشد.
۱
plusresetminus
حجاب نماد سلامت و توازن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ همانگونه که در بار وانت اگر چادر کشیده باشند و یا آن را روباز در وانت حمل کنند، تفاوت بارزی وجود دارد که بار چادردار را می‌توان با امنیت و اطمینان به مقصد رساند و بار روباز را از آنجا که در معرض دید و طمع دیگران قرار دارد، با نگرانی و مراقبت باید حمل کرد و یا اگر در تعرض متعرضان قرار گرفت، باید خود را ملامت کرد؛ در موضوع حجاب نیز چنین است، ضمن آنکه با متعرضان باید برخورد کرد، با حامل بار نیز باید برخورد نمود که چرا بدون لحاظ ایمنی، موجبات قانون‌شکنی دیگران را فراهم آورده و برای ضابطان قانون دردسر ایجاد کرده و برای جامعه هزینه بوجود آورده است.

عقل و منطق، بزرگ‌ترین حامیان حجاب و عفاف
صرف‌نظر از تاکیدهای منطقی ادیان بویژه اسلام بر لزوم رعایت حجاب، این اصل مهم اجتماعی مورد تاکید عقل و منظق برای حفظ سلامت حضور زن و دختران در جامعه نیز هست؛ چراکه در صورت عدم رعایت حجاب و موضوع نامحرم، اولین چیزی که مورد تهدید و خطر قرار می‌گیرد، عفاف و امنیت خود دختران و بانوان است و امکان تعرض برای بیماردلان با بدحجابی و بی‌حجابی فراهم می‌آید تا آنها به جلوه‌های زیبایی دختران و زنان طمع کرده و اقدام به ناامنی برای آنان کنند.

علاوه بر این، عفت و پایداری جامعه نیز با عدم رعایت عده‌ای بی‌توجه به سلامت جامعه، به خطر می‌افتد و چه بسیار است آمار انحرافات اخلاقی و جنسی که منشاء اولیه آن بی‌حجابی دختران و زنانی بوده که عمدتاً ناخواسته و بی توجه به این اصل مهم و بعضاً خواسته و متعمد، این سیل بنیان‌کن را منشاء شده بودند. آمارها و و اقعیت‌ها بویژه در محاکم قضایی و زندان‌ها، این واقعیت را بشدت به اثبات می‌رساند.

وظیفه حاکمان در قبال عفاف عمومی
اتخاذ تدابیر امنیت‌بخش به سلامت گردش امور در جامعه بویژه برای زنان و دختران، در همه جوامع حاکمان و دولت‌ها را واداشت تا فراتر از تعهد و رعایت عمومی، قوانین و ضوابطی را برای صیانت از اخلاق و تضمین سلامت حضور فعالانه دختران و بانوان به تصویب برسانند و بر اجرای قوانین و ضوابط بویژه در این زمینه سخت بکوشند، که در غیر این‌صورت، مالیخولیای فساد بنیان‌های جامعه را بسوی نابودی و اضمحلال پیش خواهد برد.

امروزه، ایجاد فسادهای جنسی و سقوط اخلاقی، به عنوان سلاحی موثر فرهنگی مورد سوءاستفاده قدرت‌های شیطانی قرار می‌گیرد که مرکزیت تولید فیلم‌ها و کلیپ‌های پورنو و مبتذل در آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا و...، گویای این واقعیت تلخ است که سکس زنان و دختران بشدت از سوی این کشورها ترویج و به عنوان سلاحی نابودکننده برای هویت و اخلاق کشورها مورد استفاده گسترده قرارمی‌گیرد که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای پرسودترین تجارت شیطانی، همین صنعت پورنو و روسپیگری و فاحشه‌پروری و ترویج آن در میان مسلمانان است. روشن است که گام‌های اولیه برای پرورش روسپی، بدحجابی و سپس بی‌حجابی و هنجارشکنی است که در این گام، چه بسا با شعارهای فریبنده و ساده‌لوحانه آزادی، بسیاری از دختران و زنان خام و کم سواد و ناآگاه فریب خورده آنچنانکه سال گذشته با شعار زن، زندگی، آزادی، عده‌ای را فریفتند و به راهی بردند که در آن نه از زن با شرافت خبری بود و نه از زندگی و آزادی.

این روش امروز شیاطین نیست که برای فریب عده‌ای خام‌اندیش و ناآگاه از چنین شعارهای ریاکارانه و دروغین استفاده می‌کنند. تاریخ گواه خوبی برای این موضوع است که اتفاقاً مخالفان شکل‌گیری زندگی سالم بر پایه زنان با شرافت و عفیف، برای عیاشی و خوشگذرانی شهوانی خود، از این شعارها برای فریب و اغواء و سوءاستفاده جنسی دختران و زنان حداکثر سود را برده و تجارت دختران به‌خصوص ایرانی در مراکز فساد کشورهای عربی و اروپایی و آمریکایی را پررونق کرده‌اند.

فلاکت زن در نظام ستمشاهی
در نظام فاسد گذشته، که آمریکایی‌ها و بهائیت صهیونیستی بر همه سرنوشت کشور حاکم بودند، زن از همه جهت مظلوم بود. اگر زن می‌خواست وارد مقوله علم بشود، باید قید دین و تقوا و عفاف را می‌زد، در میدان سیاست و در زمینه‌های اجتماعی هم همین‌طور. البته به این بستگی داشت که خود این زن جوهر و استعدادش چگونه باشد. اگر خیلی سست عنصر بود، تا آن اعماق می‌لغزید، اگر خویشتن‌دار بود تا حدودی می‌توانست خود را حفظ کند، با توجه به این که دائماً با فشارهای روزافزون از سوی محیط اجتماعی روبه‌رو بود.

در رژیم گذشته با این که جمع کثیری از زن‌ها بی‌سواد بودند و از مسائل سیاسی، اجتماعی دور نگه داشته شده بودند و اصلاً نمی‌دانستند که زن می‌تواند در سرنوشت کشور دخالت داشته باشد، از لحاظ ظاهری شبیه زنان اروپایی، گاهی هم روی دست آن‌ها زده بودند، وقتی آدم با آن‌ها روبه‌رو می‌شد خیال می‌کرد این زن الآن از یک کشور اروپایی وارد ایران شده است. ولی هرگاه با وی دو کلمه صحبت می‌کرد، معلوم می‌شد یک خانم بی‌سواد یا کم‌سواد است؛ ضعف شخصیت، او را وادار کرده تا برای خود شخصیتی کاذب درست کند. جلوه‌گری می‌کرد تا چشم‌ها را به سوی خود جلب کند. این، برای زن انحطاط بود. این پیشرفت نبود که زن را با آرایش و با مد یا جلوه‌گری و لباس و طلا وزیورآلات سرگرم نموده، از او به عنوان یک ابزار و وسیله در راه رسیدن به مقاصد گوناگون استفاده کنند و نگذارند در میدان سیاست، اخلاق و تربیت وارد شود،؛ آیا جنایتی از این بزرگ‌ترنسبت به زن ممکن است؟.

رهبر معظم انقلاب در همین ارتباط می‌فرمایند: زن را در این دوره‌های اخیرمنحط کردند. نیروی بانوان ما را به عقب راندند، بانوان ما را منحط کردند؛ خیانت کردند بر ملت ما. بانوان را ملعبه کردند، بانوان ما را مثل عروسک‌ها کردند. بانوان ما جنگجو بودند، این‌ها خواستند ننگ‌جو باشند! و خدا نخواست. این‌ها اهانت به مقام زن کردند. این‌ها می‌خواستند زن را مثل شیء، مثل یک چیز، مثل یک متاع به این دست و آن دست بگردانند.

زن در اسلام و انقلاب اسلامی
اسلام وقتی که ظهور کرد (در جزیره‌العرب)، بانوان حیثیت خودشان را پیش مردان از دست داده بودند؛ اسلام آن‌ها را سربلند و سرافراز کرد، اسلام آن‌ها را با مردان مساوی کرد.عنایتی که اسلام به بانوان دارد، بیشتر از عنایتی است که به مردان دارد. مردان بر ملت‌ها حق دارند و زن‌ها حق بیشتری دارند.

زن‌ها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ می‌کنند. قرآن کریم انسان‌ساز است، و زن‌ها نیز انسان‌ساز. وظیفه زن‌ها انسان‌سازی است. زن‌ها در صدر اسلام با مردان در جنگ‌ها هم شرکت می‌کردند. مقام زن مقام والاست، عالی رتبه است. بانوان در اسلام بلندپایه هستند.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند:بانوان محترم ایران ثابت کردند که در دژ محکم عفاف و عصمت هستند و جوانان صحیح و نیروم ند و دختران عفیف و متعهد به این کشور تسلیم خواهند کرد و هیچ‌گاه در آن راه‌هایی که قدرت‌های بزرگ برای تباه کردن این کشور پیش پای آن‌ها گذاشته بودند، نخواهند رفت.

هدف از آفرینش هر فرد انسان، همان هدف ار آفرینش بشریت است؛ یعنی رسیدن به کمال بشری و بهره‌بردن از بیشترین فضائلی که یک انسان و یک فرد می‌تواند به آن فضائل آراسته شود. لذا فرقی بین زن و مرد نیست. نشانه‌اش هم در درجه اول فاطمه زهرا(س) است که در قله بشریت قرار دارد و کسی از او بالاتر نیست و دیگر زنان بزرگ تاریخ در درجه بعد از ایشان، همانگونه که می‌بینیم آن بزرگوار به عنوان یک بانوی مسلمان این فرصت و این قدرت را یافت تا خود را به این اوج برساند. پس فرقی بین زن و مرد در اسلام نیست.

سکاندار انقلاب، مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: تبلیغات استکباری و صهیونیستی ما را متهم می‌کنند که به رسد علمی و فرهنگی زنان اهمیت نمی‌دهیم؛ آن‌ها می‌دانند که این اتهام دروغ است ولی تکرار می‌کنند؛ ما برای زن ارزش واقعی انسانی قائلیم، ما میان زن و مرد تفاوتی قائل نیستیم. معتقدیم زن و مرد هر دو انسانند و میدان تکامل در برابر آن‌ها باز است؛ راه حضور سیاسی هم باز است. در انقلاب هم ما مشاهده کردیم نقش زن‌ها از مردها اگر بیشتر نبود، کمتر هم نبود. در جنگ هم همین طور بود.

ایشان در بیان دیگری اظهار می‌دارند: امروز سرگرم شدن به زر و زیور برای زن انقلابی مسلمان ایرانی عیب است. امروز سر و سینه و دست را از زیورآلات پر کردن و زیور و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ایرانی ننگ است. آن زنی که در پی اینگونه چیزهاست، از ارزش پائینی برخوردار است، طلا برای زن ارزش‌آفرین نیست، بی‌اعتنایی نسبت به مدهای دام‌گونه ساخته و پرداخته دشمنان، برای زن ارزش آفرین است، بی‌اعتنایی به طلا ارزش‌آفرین است. مد برای زن ارزش‌آفرین نیست،...، البته تجمل در حد معقول را اسلام هم رد نکرده، اما در حد غیرمعقول به شکل مسابقه، چشم و هم‌چشمی، رقابت و وابسته کردن زن به تجملات، خلاف آن هدفی است که اسلام برای زن‌ها در نظر دارد.

نسخه شفابخش
زن مسلمان باید در راه فرزانگی، علو و خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند و در میدان جهاد و مبارزه پیش‌قدم باشد، نسبت به زخارف دنیا و تجملات کم ارزش بی‌اعتناء باشد. عفت و عصمت و طهارتش در حدی باشد که چشم و نظر هرزه نیگانه را به خودب خود دفع کند. در محیط خانه، دل‌آرام شوهر و فرندانش باشد. مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد. در دامن پر مهر و عطوفت و با سخنان پر نکته و مهرآمیزش فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت کند.

انسان‌های بی‌عقده، خوش روحیه و سالم از لحاظ روحی و اعصاب در دامن او پرورش پیدا کنند. مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به وجود بیاورد. مادر از هر سانده‌ای، سازنده‌تر و با ارزش‌تر است.

بزرگ‌ترین دانشمندان ممکن است ابزار بسیار فوق پیچیده الکترونیکی یا موشک‌های قاره‌پیما و وسایل تسخیر فضا را به وجود آورند، ولی هیچ‌کدام از این‌ها اهمیت این را ندارد که کسی یک انسان والا را بسازد. چنین کاری فقط از مادر ساخته است. این، آن الگوی زن اسلامی است.
دنیای استکباری سرشار از جاهلیت، اشتباه می‌کند که خیال می‌کند ارزش و اعتبار زن به این است که خود را در چشم مردان بیاراید تا چشم‌های هرزه به او نگاه کنند و از او تمتع بگیرند و او را تحسین کنند. باید زن را به عنوان یک انسان والا نگاه کرد.

و اما امروز ما و میدان مخفی نبرد
در این میان، چیزی که دردآور و تعجب‌برانگیز است، کم تحرکی و یا اساساً بی توجهی دولتمردان‌مان در مبارزه بنیادی با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی، به عنوان پایه اولیه فساد مقدر است که با نادیده گرفتن قوانین و قواعد حجاب در جامعه، کمک بزرگی به دشمنان در ترویج و توسعه فساد بی‌حجابی کرده‌اند.  

دشمنان سال‌هاست میدان مبارزه و نبرد با انقلاب اسلامی ایران را به حوزه ایجاد انحراف برای دختران و زنان کشورمان برده و در دیگر میدان‌ها آنچنان سروصدا و فتنه ایجاد می‌کنند تا میدان اصلی نبرد به حاشیه رود و آن‌ها بتوانند کارشان را به خوبی به انجام برسانند و با منحرف کردن دختران و زنان ایران، مهر اتمام انقلاب اسلامی را بر پیشانی این سرزمین آلاله‌های خونین بزنند.

بدین جهت باید میدانهای نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب را بشناسیم :
میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب ، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است.

میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است.
میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است.

میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است.

میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند.
میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود.

میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته.

میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول‌های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت‌دار کردند و می‌کنند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳