مقتدرانه مقابل تهاجم دشمن ایستاده‌ایم؛

اعجاز اتحاد ملت

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۸۴۱۳۹
اگر فهرست بلند برنامه‌های براندازانه دشمنان ملت طی ۴۵ سال اخیر بی‌نتیجه ماند، به مهم‌ترین علت برمی‌گردد که آن هم، اتحاد و اعتقاد مردم ایران به دین و حکومت اسلامی است.
۰
plusresetminus
اعجاز اتحاد ملت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، اگر تاب‌آوری مردم ایران در قبال فشار و تهاجم بی‌سابقه چهل و پنج سال اخیر آمریکا و صهیونیست‌ها برای برخی ناظران باورکردنی نیست و بسیاری را نیز اعتقاد بر این است که این مقاومت، بی‌نظیر در تاریخ معاصر جهان است، بواسطه اتحاد و همبستگی مثال‌زدنی ملت مقاوم ایران اسلامی است.

مقاومتی آگاهانه
اگر ملتی بخواهد در قبال نابسامانی‌های ناشی از فشارها و تهاجمات دشمنان مقاومت کند، باید به اصول و مبانی ای اعتقاد داشته باشد که به او قدرت و ایمان درونی بدهد و او را از درون عازم و جاذم کند تا با تمام ظرفیت به پای اعتقادات خود بایستد و هرچه هزینه نیاز باشد را بپردازد و در مقابل دشمنان دین و ایمان خود دوام بیاورد و ایستادگی کند.

طبیعی است هرچه ایمان و اعتقاد به اهداف و آرمان‌ها قوی‌تر و مستحکم‌تر باشد، ایستادگی و مقاومت برای نیل به اهداف از سوی مردم بیشتر و ستودنی تر خواهد بود.

به اعتراف حتی دشمنان ملت بزرگ ایران، مقاومت و شجاعت پرداخت هزینه برای بدست آوردن خواسته‌ها از سوی ملت ایران ستایش برانگیز است.

کمتر مردمی در جهان را می‌توان سراغ آورد بمانند مردم ایران، برای هویت، شخصیت، استقلال و آزادی خود سرسختانه ایستادگی کند و براساس منطق تمدنی خود، آگاهانه و فاخرانه عمل نماید و توطئه های پیچیده و درهم تنیده دشمنان را نقش بر آب کند.

ایران، سرزمین تنوع اقوام

ایران، از پرتنوع ترین کشورهای جهان است. در دوره‌های مختلف تاریخی، بویژه در دو سده اخیر، مرزهای ایران را با تقسیم اقوام در کشورهای همسایه قرار دادند تا امکان برهم زدن روابط بین اقوام و تهدید امنیت ملی این سرزمین متمدن وجود داشته باشد. تنوع اقوام آنهم در مرزها، امید فراوانی را برای دشمنان رشد و تعالی ایران دلاور بوجود آورده بود، اما این رنگین کمان زیبای اقوام توانست مقاومترین اتحاد ملی را ایجاد کند.

مرزها در رقابت مبتنی بر غیرت ملی، آنچنان سد مستحکمی را با دروازبانی همین اقوام بوجود آورد که اگر نبود وجود این قومیت‌ها در مرزهای ایران، این سرزمین بارها در تجاوز بیگانگان، تجزیه می‌شد و امروز نامی از ایران بزرگ وجود نمی‌داشت.

هم اکنون، اقوام ایرانی، از وفادارترین اقوام جهان نسبت به انقلاب اسلامی و سرزمین مادریشان هستند. باز هم باید گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

رهبر فرهیخته انقلاب در سال ۱۳۷۵ در جمع مردم ارومیه اظهار داشتند: درباره این هم‌زیستی ای که میان برادران و خواهرانِ اقوام مختلف ... بگویم که برای من بسیار اعجاب انگیز و تحسین برانگیز است. در این استان (آذربایجان غربی) ، ترک و کرد و شیعه و سنّی، در کنار هم با مهربانی زندگی می‌کنند. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از چیزهایی که هنگام پیروزی انقلاب، دشمنان خارجی را نسبت به شکست انقلاب امیدوار می‌کرد، مسأله تعدّد اقوام، در سرزمین پهناور ما بود. ترک، عرب، فارس، کرد، لر، بلوچ و ترکمن؛ اقوام مختلف.

دشمن امیدوار بود که بتواند از این اختلاف، بهره برداری کند؛ اینها را به جان هم بیندازد. شما هرجا نگاه می‌کنید، تبلیغاتِ قوم گرایی و مبالغه در این مسأله را مشاهده می‌کنید. اگر کاوش کنید، دست دشمن را در آن‌جا خواهید دید. دشمن این را می‌خواست؛ امّا غافل بود که ملّت ایران پیش از همه چیز، ایرانی است. ترک و فارس و کرد و عرب و بقیه اقوام ایرانی، افتخار می‌کنند که فرزند «ایران اسلامی» هستند که پرچم اسلام را در دنیا بر افراشته است.
دشمنان مدّتی در این استان ] آذربایجان غربی] آمدند؛ به وسیله عناصری فتنه‌گری کردند تا شاید بتوانند مردم کرد ما را - که هم‌میهن ما هستند، مثل بقیه هم میهنان - تحت تأثیر قرار دهند. البته مردم این استان جوابشان را دادند. خودِ کردها جواب فتنه‌گرها را دادند و به دهن آنها زدند.

به فضل پروردگار، حیله دشمن در این استان نگرفت. نتوانستند مردم کرد را دور شعارهای خودشان جمع کنند. البته در همه‌جا یک عدّه فریب خورده هستند. یک عدّه هم خائن و تحریک کننده آنها هستند. امروز هم همان خائنین یا فریب خورده‌ها، در آن طرف مرزهای این کشور، جیره خوارِ دشمنان بدخواه این مردمند. شما ببینید امروز در کردستان عراق چه می‌گذرد! خود مردم کرد، به تحریک صدام و رژیم عراق و با چراغ سبز آمریکایی‌ها، به جان هم افتاده و خون یکدیگر را می‌ریزند! آن کسانی که می‌خواستند مردم را از هم جدا کنند، اسم کرد و ترک و اقوام مختلف را، جدا جدا می‌آورند. برای این استان و استانهای دیگر این منطقه، همان وضعیتی را می‌خواستند که امروز بر استان کردستان عراق حاکم است. می‌خواستند خون مردم، در صحنه‌های جنگ برادر کشی، ریخته شود و مردم را بدبخت کنند.

امروز به فضل پروردگار، در زیر سایه نظام عزیز و پر افتخار اسلامی - که امروز نظام اسلامی در دنیا، یکی از سرافرازترین نظامهاست - و در زیر این پرچم به اهتزاز در آمده‌ای که ملتها و دولتها، با عظمت به آن نگاه میکنند، همه گروهها و اقوام ایرانی، دست در دست یکدیگر زندگی میکنند و قدر این حکومت، این نظام و این عزّت را میدانند.

مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۷۵ فرمودند: پیش‌بینی‌ها از قبل از انقلاب این بود که چون در مجموعه ملت ایران، اقوام مختلف حضور دارند و زبان‌های مختلف رایج است، پس، زمینه اختلاف زیاد است؛ اما خلافش ثابت شد و همه دیدند که ملت ما یک ملت متّحد و متّفق است. شما ببینید در مراسم گوناگون و در صحنه‌هایی که جای ابراز عقیده نسبت به یک مسأله سیاسی است - مثل مراسمِ «روز قدس» ... شما ملاحظه کردید که چه غوغایی در سراسر ایران، چه در شرق و غرب و چه در مرکز بود - ملت یکپارچه ما چگونه وحدت خود را به نمایش می‌گذارند! اقوام مختلف، در هر جا که هستند - فارسشان، ترکشان، کردشان، عربشان، بلوچشان و ترکمنشان - همه یکسان حرکت می‌کنند، یک شعار میدهند و یک حرف را می‌زنند. این همه، نشانگر وحدتی عجیب و بزرگ است. نوبت انتخابات هم که می‌رسد، مردم همین طور شرکت می‌کنند. نوبت دفاع مقدس هم که می‌رسد - جنگ هشت ساله ما - مردم همین گونه از همه جا شرکت می‌کنند؛ همه شهید میدهند؛ همه برای خدا وارد میدان می‌شوند و همه حول یک احساس وظیفه مشترک، اقدام می‌کنند.

معظم‌له در همین دیدار اظهار داشتند: موضوع وحدت، موضوع یکپارچگی، موضوع یک جهتی دنیای اسلام و موضوع «واعتصموا بحبل اللَّه جمیعاً»، که قرآن ما را به آن امر می‌کند، متأسفانه، آن گونه که باید باشد، نیست و این کارِ دشمن است. ... دشمن تلاش ویژه‌ای برای اخلال در این امر انجام می‌دهد؛ یعنی از طرق مختلفْ سرمایه گذاری مادّی و معنوی مخصوصی برای ایجاد تفرقه می‌کند که بخشی از این سرمایه گذاری، مربوط به سابق است و مثل تقویت ناسیونالیست‌های افراطی، از قبل از انقلاب است.

در ایران ناسیونالیزم افراطی ایرانی مآبی، ... را تقویت می‌کردند. در داخل این کشورها، هر جا اقلیّتی وجود داشت، به تقویت ناسیونالیزم افراطی قومىِ آن اقلیّت می‌پرداختند. فرض بفرمایید در داخل ایران، نسبت به بعضی از اقوام ایرانی، القائات و تلقین‌هایی می‌شد، تا جنبه قومگرایی آنها، به شکل افراطی بروز کند. .... تلاش‌هایی چنین را که در زمان سابق هم بود، بعد از انقلاب اسلامی در ایران، مضاعف و تقویت کردند؛ چون دیدند خورشید وحدت آفرین اسلام، در نهایت تلألؤ و گرمابخشی، در حال تابیدن بر دنیای اسلام است.

در ادامه گفتگوی تفصیلی را با حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

عامل اتحاد مقتدرانه
اگر اتحاد و همبستگی اقوام و ملت بزرگ ایران موجب تعجب و حیرت دشمنان است، علتش پی نبردن آنها به علت و عامل اصلی این اتحاد و همدلی می‌باشد.

آن کیمیای حیات بخش در ایران اسلامی، اسلام و ولایت است. اسلام روح حاکم بر همه ایرانیان و پیشران همه عزت و سربلندی ساکنان این سرزمین است.

ایرانیان مسلمان از نخستین پیروان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و عامل اصلی یکپارچگی آنان همین اعتقاد و التزام به ولایت و امامت است. همه اقوام و آحاد ایرانیان با تمسک به اسلام و ولایت فقیه، که همان ولایت نبی و علی (صلوات‌الله علیهما)، است، همچون کوهی استوار و سترگ در مقابل بیگانگان می‌ایستند و از هویت و استقلال و دین و اعتقادات خود دفاع می‌کنند. بدین جهت است که هرگاه امور بدست مردم سپرده شد، مردم نقش و وظائف خود را بخوبی ایفاء کرده و اجازه ندادند تا به ایمان و آب و خاک‌شان آسیبی وارد شود.

دلیل پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت کلمه و محور اصلی آن امام‌خمینی(ره) بود که با رهنمودها و روشنگری‌های امام راحل و وحدت توانستیم پیروز شویم. امروز در کشور ما اقوام مختلفی با مذاهب، صنوف سیاسی و فرهنگی مختلفی وجود دارد که اگر هر کدام از آنها محور تفرقه باشند، کشور از میان می‌رود، بنابراین باید اقوام را کنار هم قرار داده و وحدت مردمی را ایجاد کنیم.

سران کشور‌های مختلفی در جهان دور هم جمع شده‌اند و با تشکیل جبهه واحد بر علیه ایران اسلامی، برنامه‌های متعددی تدوین می‌کنند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند.، ولی غافلند که هرکس با خدا باشد، قطعاً قدرت واقعی و پیروزی را به دست می‌آورد.

وحدت اقوام، ضامن امنیت ملی

بنا بر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) دو نعمت امنیت و تندرستی ناشناخته است و صحت این فرمایش را امروز در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و غیره می‌بینیم که درگیر بحثهای امنیت ملی هستند.

فرمول رسیدن به امنیت ملی وحدتی است که همه آحاد مردم برای وحدت آن کشور راضی به هزینه دادن باشند و از تمامیت ارضی، فرهنگ، قانون اساسی و غیره مملکت خود دفاع کنند. برای رسیدن به وحدت ملی برخاسته از میان اقوام و مذاهب باید عدالت برقرار باشد و حاکمیت که فراتر از مجلس و دولت است در مقابل تمامی مذاهب و اقوام به‌عدالت برخورد کند؛ همان‌گونه که در ایران اسلامی شاهد آن هستیم.

اگر دیدید شهروند درجه دو و سه در کشوری وجود داشته به وحدت ملی و امنیت ملی خدشه وارد می‌شود. امروز شاهد هستیم که نسبت به برادران اهل سنت، اهل حق و سایر ادیان الهی همچون مسیحی، یهودی و زرتشتی چنین دیدگاهی وجود ندارد که زمینه‌های وحدت ملی فراهم شده است.

در دین اسلام امر به عدالت وجود دارد و پیامبر اکرم(ص) از جانب خداوند می‌فرماید «مبعوث شدم تا عدالت را میان شما برپا کنم» و قرآن نازل شده است که مردم اجرای عدالت کنند و این عدالت باید میان همه اقشار باشد. قانون مترقی ولایت فقیه به‌عنوان روح نمادهای وحدت ملی در ایران اسلامی به شمار می‌آید و هر شخصی که این نمادها را قبول دارد یک شهروند ایران اسلامی از هر قوم و مذهبی است.

مذاهب و قومیت‌هایی همچون کرد، لر، لک، فارس و حتی ترک در کشورمان حضور دارند و پدران ما از گذشته تاکنون کنار سایرین زندگی با آرامشی داشته‌اند.

تفرقه آب به آسیاب استکبار جهانی، انگلستان و رژیم صهیونیستی ریختن است، دولتمردان بنابر بیانات صریح امامین انقلاب باید به‌عدالت کار کنند تا حق همه مذاهب و اقوام دیده شود و باید بر اساس مبانی نظام اسلامی تأکید کرد که امنیت ملی به‌عنوان یک نعمت الهی در جمهوری اسلامی ایران در دسترس قرار دارد، این وحدت بی‌نظیر، نتیجه و ثمره انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷