تاریخ انتشارجمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۸۵۱۸۷
شهرهای مازندران در ترافیک روزانه خود بدلیل تخلفات پارک، دچار قفل و ایستایی می‌شوند که حضور فعال پلیس را بسیار ضروری ساخته است.
۰
plusresetminus
پلیس و ترافیک شهرهای مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، شهرهای مازندران بویژه هفت یا هشت شهرستان پُر جمعیتش در ساعاتی از روز دچار چنان ترافیک قفل شده‌ای می‌شوند که از ماشین‌ها، استهلاک و مصرف بنزین و از سرنشینان، اعصاب پرتنش را بوجود می‌آورد.

شهرهای مازندران به خودی خود، گرفتار ترافیک‌های سنگین و بغایت ملال‌آور هستند بویژه در ایام مسافرپذیری، که بیشتر تعطیلات طول سال را شامل می‌شود، به‌خصوص اگر اقدام به دوبل و سوبل پارک کردن ماشین‌هایی شود که واقعاً قوز بالای قوز است و برای سرنشینان خودروهای دیگر چیزی نمی‌ماند از اعصاب و روان؛ چراکه خیابان‌ها واقعاً قفل می‌شود و در این مواقع، حسرت حضور بر دل‌ها می‌ماند.

آنچه که ترافیک این شهرها را دچار کلاف سر در گم می‌کند، دوبل و سوبل پارک کردن عده‌ای است که بی‌اعتناء به حقوق دیگران، اتومبیل خود را در هر جایی که بخواهند پارک می‌کنند و هیچ توجهی ندارند که موجب انسداد کامل خیابان می‌شوند که بدلیل عدم حضور پلیس، برخوردهای حتی جسمی و ایذایی صورت می‌پذیرد.

این واقعیت حتی اگر به ذائقه پلیس زحمکتش و وظیفه‌شناس تلخ بیاید، باید اذعان کرد که کمبود حضور پلیس در خیابان‌های شهرهای مازندران، جرأت رانندگان متخلف را بیشتر کرده تا اقدام به پارک خودروی خود در هر جایی که خواستند، کنند حتی اگر این اقدام‌شان موجب کندی جدی ترافیک و اتلاف وقت و اعصاب خردشدن مردم شود.

امید آنکه این نوشتار موجب نادیده گرفتن زحمات پلیس و نیروهای خدوم راهنمایی و رانندگی نشود که زحمات‌شان موجب سهولت تردد شهروندان و امنیت‌بخشی به جابجایی‌ها می‌شود، اما باید پذیرفت که اعمال قانون رانندگی در شهرها نیز بعهده این نیروهای دلسوز و پرتلاش است که حضور ضعیف‌شان واقعاً برای مردم شهرای مختلف مازندران دردسرساز شده است.

علی‌محمد علوی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷