تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۲۳۵۳
به جرأت باید مازندران را پایتخت شایعات کشور نامید؛ چراکه برای هر چیزی شایعه تولید می‌شود بویژه در موضوع انتصابات و تغییر در مسئولیت‌ها.
۰
plusresetminus
بارش شایعات در مازندران
به گزارش بلاغ؛ شایعه استعفای استاندار مازندران در این روزها، نه اولین و نه آخرین شایعه است که سرزمین سبز و خرم مازنی ها را دچار آسیب‌های ناشی از بی ثباتی مدیریتی و نگرانی‌های روانی می‌کند.

استانی در تراز مازندران، که دارای ظرفیت‌های رشد و تعالی در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه منابع انسانی است، به اعتراف همه صاحبنظران نباید دچار وضعیت کنونی باشد هرچند نباید نادیده گرفت که ظرف دو سال اخیر و در دولت سیزدهم بسیاری از شاخص‌های این استان مستعد و برجسته رو به بهبود نهاد اما، باز هم فاصله معناداری با توانمندی‌های خود دارد و یک عامل سنتی عقب ماندگی‌های این استان مغبون، وجود دستگاه شایعه سازی و تولید صنعتی شایعات است که همواره زیر دل مردم غیور این استان را خالی می‌کند و در روند پیشرفت مازندران اختلالات و موانع فراوانی را بوجود می‌آورد.
کجا دیده شده که در جلسه معارفه یک مسئول، آنهم استاندار، شایعه برکناری او طی چند روز آینده به سر زبان مدعوین همان جلسه معارفه بچرخد؟!. کوتاهی عمر مدیریتی در اکثر قریب به اتفاق مسئولیت‌ها چرا در این استان پایین‌تر از اکثر استان‌هاست؟!.

تاکنون از خودمان این پرسش را کرده‌ایم که چرا وزراء و مسئولان مرکز راضی‌ترند که مدیران خود در مازندران را غیر بومی بگذارند؟. یکی از مهم‌ترین دلائل، دخالت‌های گسترده و پیشنهاد افراد متعدد و اعمال فشارهای فراوان به مقامات تصمیم گیرنده مرکز است، همچنانکه استاندار و مدیران کل مازندران نیز این فشارها را برای انتصابات خود در سطح شهرستانها متحمل می‌شوند.
این چه اشتهایی برای ایجاد شایعات و تشویش افکار عمومی در عده‌ای وجود دارد که برای مورد توجه قرار گرفتن، اقدام به نشر شایعات می‌کنند؟!.
روزی از انتصاب یک فرد غیر بومی در جایگاه استانی انتقاد کرده و کلی شایعه درست می‌کنند، و روزی دیگر پس از جایگزینی یک فرد بومی بجای آن غیربومی، باز هم انتقاد و شایعه پراکنی می‌کنند.
استاندار همسر بیمارش را به بیمارستان می‌برد و بستری می‌کند، برای او شایعه می‌کنند که استعفاء داده و برای جایگزینی او شروع می‌کنند به گمانه‌زنی‌ها و جعل شایعات و فضای سیاسی و روانی استان را مغشوش می‌کنند.
بخشی از این گردو غبارها را رسانه‌های شهرت‌طلب و فضای مجازی بی در و پیکر بپا می‌کنند و متاسفانه کسی هم جلودارشان نیست و در جهت برهم‌زدن این روند ناصواب و مضر اقدامی صورت نمی‌پذیرد.
امید آنکه با هوشیاری و بصیرت مردم خوب و غیور مازندران، این پدیده خسارت‌زا از بین برود که دستگاه‌های مسئول بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا در این ارتباط می‌توانند نقش موثر داشته باشند.
محمد علی شیخ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
فرار رو به جلو استاندار جای تعجب وحرف دارد ......
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷