تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۶۸۳۷۸
دنیا با پاسخ دو سئوال دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی، تکلیف خود را با بزرگ‌ترین رخداد جهان معاصر مشخص خواهد کرد که در این نوشتار سعی شده به پاسخ دو سئوال پرداخته شود و اسن دو سئوال چنین است: سوال اول این که چرا مردم آمدند؟ و دومین سوال این که آینده انقلاب و نظام چگونه خواهد بود؟
۰
plusresetminus
پاسخ دو سئوال دوستان و دشمنان انقلاب
به گزارش بلاغ؛ پس از حضور حماسی، افتخارآفرین و پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد طرح 2 سوال و پاسخ به آن ضروری باشد. 
سوال اول این که چرا مردم آمدند؟ و دومین سوال این که آینده انقلاب و نظام چگونه خواهد بود؟ 

چرا مردم آمدند؟ 
شرکت پرشور و آگاهانه مردم در آستانه 45 سالگی انقلاب از چند واقعیت انکارناپذیر حکایت می کند.
1 – مردم از آن جا که باور دارند آن چه در سال 57 اتفاق افتاد، نه یک کودتا، نه یک شورش، نه خیزش یک گروه و حزب خاص و نه تحمیل و ترغیب توسط کشورهای دیگر بود بلکه آن بزرگ ترین و غیرقابل پیش بینی ترین انقلاب مردمی قرن بود که حتی بسیاری از برجسته ترین سیاستمداران داخلی و خارجی توان پیش بینی و تحلیل واقعی آن را نداشتند. بر این اساس مردم آن تحول و انقلاب عظیم را که توسط آحاد و اقشار گوناگون ملت به رهبری فقیهی زمان شناس و آینده نگر و مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی (ص) به وقوع پیوست، دستاورد اراده و همت و تلاش خود و البته لطف الهی می دانند و برای ماندگاری و پویایی آن در تمام این سال ها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. حضور سلحشورانه فرزندان این ملت در دفاع از کیان دین و میهن در جریان دفاع مقدس، تحمل سختی های اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، شرکت در انتخابات و راهپیمایی ها مثال هایی بارز و روشن از دفاع جانانه مردم از کشور، انقلاب و نظام اسلامی در تمامی این سال هاست.
2 – اکثریت قریب به اتفاق مردم، نعمت ارزشمند و افتخارآفرین «استقلال» را بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی می دانند؛ استقلالی که ده ها سال بر اثر بی کفایتی های حاکمان قاجار و پهلوی، لگدمال قدرت های جهانی از جمله انگلیس، شوروی سابق و آمریکا شده بود و از آن جا که این ملت بزرگ ماندگاری استقلال و عمق بخشی این نعمت سرنوشت ساز و حیثیتی را همچون جان عزیز می‌دارند همچنان در صحنه حاضرند.
3 – ملت شریف ایران، عزت و کرامت خود را عزیز می دارد، عزت و کرامتی که برای حفظ آن شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را حداقلی ترین کار می داند.
همین اراده های مستحکم و همت های عالی باعث شده که مدعیان کدخدایی دنیا که امثال سعودی ها، را «گاو شیرده» و گاه غیرخودشان را «وصله شلوار جین» خود برمی شمارند به رغم همه فشارها بر کشورمان هیچ گاه جرئت جسارت های این چنینی به ملت بزرگ ایران را نداشته باشند.
4 – مردم باز هم آمدند پرشور و پرصلابت و با انگیزه هم آمدند که دیگر بار اثبات کنند که با وجود تحمل فشارهای گوناگون و از جمله تحمل فشارهای سنگین اقتصادی، تورم و گرانی های فزاینده و سرسام آور به ویژه در زمینه اجاره خانه و قیمت مسکن و ... همچنان ارزنده ترین، قوی ترین و موثرترین پشتوانه کشور و انقلاب و نظام هستند؛ پشتوانه و سرمایه ای بی بدیل که هیچ جایگزینی ندارد.
5 – مردم بزرگوار ایران با هر سلیقه و گرایش سیاسی و با هر قومیت و مذهب و سن و گویش و پوششی عاشقانه در این صحنه حاضر شدند که بگویند اگرچه با نبود شفافیت لازم در برخی موارد، اطلاع رسانی های دیرهنگام ، تبعیض و حقوق های نجومی، برنتابیدن برخی سلایق و گرایش ها، به رسمیت نشناختن تفاوت های طبیعی و... توسط برخی مسئولان مخالف هستند اما همه این ها را مسائل درون خانوادگی می دانند و اجازه مخالفت و ماهی گرفتن از آب گل آلود را به دشمنان این ملت و کشور نمی دهند.
6 – مردم آمدند که بگویند امنیت کم نظیر و بلکه بی‌نظیر کشورشان آن هم در این منطقه خاص و «دایره آتش» را قدر می شناسند و حضورشان را مایه تداوم و استحکام هرچه بیشتر امنیت کشور می دانند.
7 – بی گمان اصلی ترین مولفه قدرت و اقتدار هر کشور و نظام مردم سالار، برخورداری از پایگاه و جایگاه و مقبولیت مردمی است و چون مردم فهیم این مهم را به خوبی درک می کنند از حضورشان در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن دریغ نمی کنند.
8 – مردم به تجربه دریافته اند که انسجام و «اتحاد ملی» اصلی ترین عامل نقش بر آب کردن نقشه های دشمنان علیه ایران عزیز است. بر همین اساس برای ایجاد سدی هرچند مستحکم تر در مقابل طرح هایی از قبیل «تجزیه ایران» ، ایجاد اختلاف بین مردم، دو قطبی و چند قطبی کردن مردم، سلطه گری و استعمارگری، نفوذ، دلسردکردن وناامید کردن مردم، امسال ملت بزرگ ایران با حضور پرشکوه شان در 22 بهمن دیگر بار این راهپیمایی را به نماد و جلوه‌ای شورانگیز از انسجام و اتحاد ملی تبدیل کردند.
9 – مردم این صاحبان اصلی کشور و انقلاب و نظام آمدند و پرصلابت و پر انگیزه و غرورآفرین آمدند تا بگویند گرچه رشوه و اختلاس و تبعیض هرچند کم شمار و مشکلات معیشتی را زیبنده نظام اسلامی نمی دانند اما جانبازان و جان فدایان دین و میهن، جهان آراها، فهمیده ها، آبشناسان ها، اردستانی ها، کلاهدوزها، صیاد شیرازی ها، باکری ها، همت ها، زین الدین ها، برونسی ها ، کاوه ها و ... هزاران شهید دین و میهن و سلیمانی عزیز و مکتب او را که مکتب سیدالشهدا (ع)وولایت است و رهبر حکیم و فرزانه خود را دوست می دارند و همچنان تا تحقق و رسیدن انقلاب به آرمان های اصیل و بلند آن، پشتوانه کشور و انقلاب و نظام و دین و میهن هستند.
10 – مردم آمدند تا اثبات کنند تهدید، تحریم و تزویر، جنگ سخت و نرم، جنگ روانی و حتی جنگ همه جانبه ترکیبی با هدف ناامیدکردن و دلسرد کردن مردم با استفاده از همه ابزارهای ممکن از جمله امپراتوری رسانه ای ، گرچه فشارها و مسائلی را برای کشور و ملت به وجود آورده اما این مردم به خاطر فهم و بصیرتی که دارند و به دلیل دلبستگی به دین و میهن وامنیت و استقلال کشور و میثاقی که با شهیدان و جانبازان سرافراز بسته اند، همچنان با صلابت پشتوانه اصلی و بیمه کننده واقعی استقلال وعزت و اقتدار و پاسدار خون شهیدان هستند.
آینده انقلاب و نظام 
مردم همیشه و در همه صحنه ها ثابت کرده اند که پای کشور، انقلاب، نظام، استقلال، امنیت، عزت و اقتدار کشورشان هستند و این مسئولان هستند که باید با پایبندی هرچه بیشتر به آرمان های انقلاب مردم عزیز ایران و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در همه امور، گرفتن تصمیم های اساسی و موثر برای پیشرفت همه جانبه کشور، اهتمام جدی به تولید، اعتماد به سازندگان متخصص و متعهد و به کارگیری حداکثری نخبگان در تمامی عرصه های اداره کشور، گسترش دیپلماسی اقتصادی در کشورهای مختلف، حذف واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه داخلی، اشتغال زایی، تسهیل ازدواج جوانان، ارتقای سطح فرهنگ و معیشت، تلاش بیشتر برای تولید علم و حمایت موثر از دانش بنیان ها، تلاش موثر برای رفع و خنثی سازی تحریم ها، حفظ حرمت مردم در همه زمینه ها، با مردم و بین مردم زندگی کردن، تفکر و عمل جهادی، حذف مدیران و مسئولان کم توان، گسترش هرچه بیشتر عدالت و رفع تبعیض، به رسمیت شناختن تمامی گرایش ها و سلیقه های وفادار به دین و میهن، اجتناب از تهران محوری، اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع درباره دستاوردهای فراوان انقلاب و نظام به دست فرزندان این ملت، ایجاد روحیه نشاط و امیدواری واقعی و ... کاهش تورم و گرانی و بیکاری، ایجاد انقلاب اداری و عمل به وعده ها، طعم شیرین رشد، پیشرفت و اعتلای کشور را هرچه بیشتر به کام مردم بچشانند و همراه مردم در مسیر هرچه روشن تر و درخشان تر کردن آینده انقلاب و نظام همت بگمارند.
کورش شجاعی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳