فرمانده نیروی دریایی سپاه:

سیلی به اسرائیل سر وقتش محکم زده می‌شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۸۵۶۰۶
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل یک ائتلاف از ارتشهای مسلمان، درباره پاسخ به اسرائیل تأکید کرد، ایران عجولانه یا احساسی عمل نمی‌کند؛ سیلی سر وقت زده خواهد شد.
۰
plusresetminus
سیلی به اسرائیل سر وقتش محکم زده می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از فارس، «سیلی [به اسرائیل] سر وقتش، محکم زده خواهد شد. نه احساسی عمل می‌کنیم نه عجولانه». این جدیدترین موضع مقامات نظامی عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارتخانه ایران در دمشق است که در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» لبنان، تأکید کرد، ایران «محکم» پاسخ می‌دهد اما «عجولانه» یا «احساسی» عمل نمی‌کند. این مقام بلندپایه یکی از راههای اصلی مقابله با صهیونیستها را تشکیل ائتلافی از ارتشهای مسلمان دانست.

جواب [اسرائیل را] می‌دهیم در این مصاحبه سردار تنگسیری با بیان اینکه «این جنایت جنایتی بود که در جنگ هم صورت نمی‌گرفت و سفارتخانه‌ها اماکن امن تلقی می‌شوند و از هر کشوری، [عُرفاً] خاک آن کشور محسوب می‌شود» گفت: در آن سفارتخانه، فقط مستشاران نظامی نبودند، زن و بچه هم بودند. به هر حال آنجا [در عُرف دیپلماتیک] به عنوان کشور ثالث است. زدن این مکان، یعنی یک جنایت... ما انتظارمان این بود که سازمان ملل با این قضیه برخورد سفت‌تری می‌کرد. راه را باز کردند برای اینکه قبح این اقدام شکسته بشود.

تنگسیری درباره پاسخ ایران گفت: این اتفاق افتاد و انتظار ما این هست که مجامع جهانی برخورد بکنند با این. اما همانطور که رهبر عزیز ما فرمودند، جواب این‌ها داده می‌شود، اما ما نه احساسی عمل می‌کنیم و نه عجولانه... ما اینطور نیستیم که سیلی بخوریم و سیلی نزنیم. سر وقتش آن سیلی محکم را ان‌شاءلله می‌زنند اما عجولانه عمل نمی‌کنند. ما در رأس قوای مسلح خود، عالمی خداشناس، عالمی هست صبور، عالمی هست عاقل. عقلانیت حاکم هست در نیروهای مسلح ایران. به جایش و هر زمانی که صلاح دیدیم عمل می‌کنیم. جواب می‌دهیم. اینطور نیست که جواب ندهیم. همانطور که حضرت آقا فرمودند... ؛ ما یک نیروی آماده رزمی هستیم برای هر چه که به ما فرمان بدهند آماده هستیم. شما انتظار دارید بگوییم چه کار می‌کنیم. ما آماده هستیم گوش به فرمانیم.

صهیونیستها درعرصه سیاسی، نظامی و اجتماعی شکست خورده‌اندسردار تنگسیری به المیادین گفت، «بعد از قریب ۶ ماه در واقع دشمنان و اهداف خودشان در غزه نرسیدند صهیونیست‌ها وقتی که حمله را شروع کردند، سه چیز را به عنوان موفقیت خودشان در عملیات اعلام کردند: اول نابودی حماس؛ امروز حماس قوی‌تر از روزهای دیگر هست... دوم شکسته شدن مردم؛ روحیه مردم را ببینید. شهید می‌دهند خانواده‌هایشان خانه‌هایشان نابود می‌شود اما محکم و مقاوم ایستاده‌اند... توکل به خدا را فراموش نمی‌کنند این‌ها یعنی اینکه نتوانستند مردم مقاوم و مومن غزه را و فلسطینی‌های قهرمان را بشکنند . سوم دنیا بر علیه آنها شد؛ این‌ها می‌خواستند خیلی زود قضیه غزه را تمام کنند... غزه یک چیزی قریب ۴۰ کیلومتر در طول و ۸ کیلومتر در عرض هست. ارتشی که خودش را سومین ارتش دنیا می‌دانست، با اینکه آمریکایی‌ها کمک کردند؛ از بمب‌های متعدد بسیار پیشرفته که در جنگ‌های خیلی مدرن استفاده می‌شود، علیه مردم استفاده کردند، باز هم پیروز نشدند؛ نه در عرصه نظامی پیروز شدند نه درعرصه سیاسی، نه در عرصه اجتماعی. الان در سیاست داخلی ایشان هم با مشکل مواجه هستند.

هیلتر اینگونه بیمارستان خراب نکرد که اسرائیل کردفرمانده نیروی دریایی سپاه گفت، «هنر نیست که بیمارستان‌ها را خراب کنند. هیچگاه ما ندیدیم در این جنگ‌هایی که پشت سر گذاشتیم، حتی جنگ جهانی دوم، هیتلر بیمارستان‌ها را اینطوری نکرد. زن و کودک را اینطوری شهید نکردند نکشتند و اینطوری جنایاتی که ما در غزه می‌بینیم را ندیده بودیم. این نشان می‌دهد مثل یک وحشی، یک حیوانی که واقعاً وحشی هست و رحم به هیچکس نمی‌کند [رفتار میکنند]. آنها می‌گفتند که فلسطینی‌ها و حتی مسلمان‌ها حیوان هستند در صورتی که خودشان حیوان هستند.

تنگسیری گفت، تنها راه مبارزه با صهیونیست‌ها تشکیل یک ائتلاف از ارتش‌های اسلامی هست. همانطور که امام راحل ما فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب می‌ریخت روی اسرائیل، اسرائیل را آب برده بود. اما متاسفانه اینطور نشد. من خطاب به کشورهای اسلامی که فکر می‌کنند در واقع صهیونیست‌ها دوستی‌شان مطمئن است، عرض می‌کنم، آیا اگر پیامبر عظیم‌الشأن ما بود و این جنایت‌ها را امروز می‌دید، ساکت می‌ماند؟ آیا شما به عنوان یک مسلمان فردای قیامت نباید جواب بدهید؟... راه حل این جرثومه فساد وحدت کشورهای اسلامی است و ارتش‌های جهان اسلام هست؛ اگر این‌ها امروز وحدت داشته باشند و دست به دست هم بدهند شر این جرثومه فساد را می‌توانیم از روی مسلمانان از روی بشریت برداریم اما متاسفانه این [اتحاد] امروز نیست... صهیونیست‌ها نه فقط با مسلمانان با برادران مسیحی هم رحم نمی‌کنند کلیساها را هم خراب کردند.

تنگه هرمز؛ ایران و همسایگان مسلمان می‌توانند رزمایش برگزار کنندسردار تنگسیری با بیان اینکه تنگه هرمز منطقه دوستی و صلح است اما بیگانگان خواستار امنیت این منطقه نیستند و قبلا برخی را گاو شیرده توصیف کردند و زمانی که شیر یعنی نفت و گاز منطقه تمام شود، منطقه را ذبح میکنند، تأکید کرد: امنیت این منطقه و تنگه هرمز دائماً پیام ما بوده که ما می‌توانیم رزمایش‌های مشترک را با برادران مسلمانمان در کشورهای مسلمان در خلیج فارس ایجاد بکنیم رزمایش داشته باشیم ما قادریم امنیت این منطقه را برقرار کنیم این منطقه امنیتش به همدیگر ارتباط دارد سکوهای گازی و نفتی ما با سکو و گازی همسایه‌ها نزدیک به هم هستند از امنیت ما امنیت آن‌ها هست و امنیت آن‌ها هم امنیت ما هست.آوردن اسرائیل به همسایگی ایران تهدید عملی ایران استدر بخشی دیگر فرمانده نیروی دریایی سپاه با انتقاد از امارات و دیگر کشورهایی که پای اسرائیل را به منطقه خلیج فارس باز کرده اند، گفت، «امروز ما امنیت این منطقه، امنیت تنگه هرمز را بر عهده داریم و ترددها صورت می‌گیرد روزانه بیش از ۸۵ فروند نفتکش کشتی از اینجا عبور می‌کند و ما هم امنیت این منطقه را برقرار می‌کنیم... اما صهیونیست‌ها وقتی بیایند در این منطقه در کشور همسایه ما قرار بگیرند، این رسم همسایگی و مسلمانی نیست. چون ما در این منطقه ضمن اینکه همسایه هستیم، مسلمان هم هستیم».

تنگسیری با بیان اینکه امارات، قطر، جزیره بحرین، عربستان، عراق و کویت همه همسایه مسلمان ما هستند و همه باید رسم همسایگی را به جا آوریم، تأکید کرد:  آوردن صهیونیست‌ها در یک منطقه اسلامی [چه معنایی دارد؟]؛...

همه میدانیم که برای کار اقتصادی که نیست... ارتباط برقرار کردن با جانیان، با کسانی که کودک‌کش هستند، با کسانی که دنیا دیگر آنها را قبول ندارد و فقط جنایتکاران این‌ها را قبول دارند، اینکه افتخار بکنند که این‌ها را بیاورند در این منطقه؛ این یعنی چه؟ این چه پیامی هست برای ما و این چه پیامی هست برای کشوری که کل خلیج فارس وکل دریای عمان را ساحل دارد... آیا این را نباید تهدید بدانیم؟  آوردن صهیونیست‌ها در همسایگی ما، این تهدید نیست؟ بدانند که اگر اتفاقی برای کشور ما بیفتد دیگر جایی که این‌ها آمدند، باقی نخواهد ماند. مگر می‌شود شما تهدید را از جایی به شما تحمیل بشود [تحمل کنید؟]... باید به خود بیایند اگر دنبال امنیت هستند و دنبال برقراری امنیت دائمی هستند. صهیونیست‌ها جایشان در این منقطه نیست.

وی افزود: اگر کسی بخواهد -هر کس باشد- بخواهد برای ما دسیسه کند و حمله کند، مثل صدام و حزب بعث، تو دهنی می‌خورد. محکم. حتی از آن زمانی که در زمان صدام ما هیچ سلاحی نداشتیم الان سلاحهای بسیار برنده‌تر، مردان بسیار شجاع و پای کار هم در دریا و هم در زمین و هم در هوا [داریم]. لذا ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید هم نمی‌پذیریم. تهدید گاهاً به صورت لسانی هست... گاهاً افعالی هست. در کشور همسایه ما امارات من احساس می‌کنم تهدید ما افعالی است. آوردن صهیونیست‌ها به این نقطه که ما می‌دانیم برای کار اقتصادی نیست. الان در واقع کارهای امنیتی و در واقع نظامی می‌کنند؛ این یک تهدید است و نباید این اتفاق بیفتد. این را باید مد نظر داشته باشیم.

آمریکا بداند، خلیج فارس، آبراهه بین‌المللی نیست آمریکایی‌ها باید بدانند که خلیج فارس دریای بین المللی نیست، متعلق به ایران و کشور مقابل هست این کشور یا قطر هست یا عربستان هست یا کویت و یا امارات هست، ما آب بین المللی اینجا نداریم آبراه بین المللی داریم آمریکایی‌ها در منطقه نه در اقلیم ما هستند و نه در آب‌های ما هستند. حضور دارند در آب‌های همسایه ما نه در آب‌های بین المللی. از آبراه بین المللی که جزایر ما عبور می‌کنند هم عبور نمی‌کنند اما ما دائماً این‌ها را رصد می‌کنیم... دود حضور این‌ها، در چشم ما کشورهای منطقه میرود. اینها رسمشان این هست باید دشمن تراشی بکنند، برای چی؟ سلاح، فروش سلاح باید توجیه داشته باشد... لذا برای فروش سلاح و حضور نامشروعشان در منطقه، نیازمند هستند که بگویند ایران دشمن شما هست.

تنگسیری با بیان اینکه جبهه اسرائیلی آمریکایی «تا همین الان هم در غزه شکست خورده‌اند و به اهدافی که داشته‌اند، نرسیده‌اند، نه اسرا را آزاد کردند، نه توانستند حماس را نابود کنند نه توانستند به اهداف خودشان که مجموعاً، پیروزی هست، برسند، پس شکست خورده‌اند و شش ماه هم گذشته»، گفت، حزب الله قهرمان الان از اوایل جنگ محکم‌تر هست. حزب الله هنوز جواب نداده. جواب بدهند توفنده خواهد بود... یمن محکم‌تر از این و مقاوم‌تر از این‌هاست. عراق و حزب الله عراق و مقاومت در عراق محکم‌تر هستند. الحمدلله این مقاومت‌هایی که دور تا دور این‌ها هستند، ان‌شاءلله این به تمام کشورها و به تمام مردم سرایت می‌کند. شما نگران مقاومت نباشید. مقاومت اعتقادشان به خدا هست و الحمدالله امروز دستشان پر هست. از روزهای اول جنگ خیلی محکم‌ترهستند.

یمن سلاحش را خودش می‌سازد و در ۱۰۰۰ کیلومتری کشتی می‌زندسردار تنگسیری در خصوص نیروهای مسلح یمن نیز گفت، «بعد از این جنگ ۸ ساله ظالمانه‌ای که به یمن، انصارالله و نیروهای مسلح یمن تحمیل شد، امروز یمن به یک نقطه‌ای رسیده که با یک ابرقدرتی مثل امریکا شاخ به شاخ می‌شود. خودشان موشک تولید می‌کنند، پهپاد تولید می‌کنند، تجهیزات نظامی خودشان را خودشان می‌سازند. نیروی دریایی درست کرده‌اند. شناورهایی که بهشان نمی‌دهند آنها هم در تحریم هستند، خودشان شناور درست کردند و رو به پیشرفت هستند.

وی با بیان اینکه «یمن را با روزها یا ماه‌های نخستین جنگی که با عربستان درگیر شدند، مقایسه کنید. اصلاً قابل قیاس نیست. هم فرماندهان این‌ها و هم تجهیزات این‌ها آنها را ببینید آن زمان موشک بالستیک نداشتند، اما درست کردند. موشک کروز نداشتند، درست کردند. موشک‌های بالستیک خیلی محدودی داشتند، الان درست کردند. و سید بدرالدین که خدا حفظش کند اعلام کرد که یمن فواصل دورتری هم در تیررسش است... امروز هم در ۶۰۰ کیلومتری و ۷۰۰ کیلومتری و ۱۰۰۰ کیلومتری کشتی می‌زنند. خُب آیا یمن در زمان اوایل جنگ در جنگ ۸ ساله، این امکانات را داشت؟ خودش درست کرد، مردمان شجاع پای کاری هستند. هم شجاع و هم با غیرت، پای کار هستند کار می‌کنند»... «اما اینکه میگویند از ما فرمان میگیرند، اینطوری نیست. خودشان یک کشور مستقل هستند. مقاومت یک نیروی مستقل هست. خودش در واقع به خاطر همین که ظلم را برطرف بکند ایجاد شده، اینکه فرمان از ما بگیرد به این شکل نیست... خودشان رهبر دارند، همانطور که حزب الله دارد یمن هم دارد عراق هم دارد. مسئول دارند و خودشان عمل میکنند. خودشان عاقلند و می‌دانند، کجا و چطور عمل کنند».

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳