BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اقامت مسافر در مازندران به مرز ۱۰ میلیون نفرشب رسید | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۴۸۵۳۵۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طی ۱۱ روز اخیر ۹ میلیون و ۷۳۴ هزار نفرشب اقامت در استان ثبت شده است.
۰
plusresetminus
اقامت مسافر در مازندران به مرز ۱۰ میلیون نفرشب رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حسین ایزدی عصر امروز در بازدید از اماکن گردشگری استان اظهار کرد: از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا هشت فروردین ماه سال جاری ۹ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های مازندران ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدیدهای نظارتی در سامانه جانا را ۸۸۹ فقره اعلام کرد.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۲۶۳ هزار و ۳۲۸ نفر، تفریحی را ۹۹ هزار و ۴۷۹نفر، طبیعی را یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۷نفر و اماکن مذهبی را ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر، برشمرد.

ایزدی همچنین تعداد کل بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۵هزار و ۵۵۷ نفر و موزه‌ها را ۴۲ هزار و ۶۵۷ نفر عنوان کرد.

این مسئول از فعالیت یازده کارگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تمامی این کارگاه‌ها برای بازدید گر شگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تنوع کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی خراطی، سفالگری سنتی، چادرشب‌بافی، چرم دست‌دوز، نمدمالی، جاجیم و گلیج، جاجیم راه راه و بافته‌های داری، افزود: این کارگاه‌ها براساس تنوع و کیفیت کالا در شهرهای زاغمرز، بهشهر، چهاردانگه ساری، بابل، آلاشت، چالوس، تنکابن و رامسر انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۳ تا تاریخ هشتم فروردین حجم قابل توجه گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان قابل توجه بود و از این بازدید ۲۰ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی نصیب صنعتگران و هنرمندان این کارگاه‌ها شده است.

ایزدی بازدید از کارگاه‌های نمدمالی رامسر و دیدن تنیدن نمد و ذوق چیدمان پشم‌های رنگارنگ بر زمینه نمد را یکی از جاذبه‌های بیاد ماندنی برای گردشگران مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: نمدمالی در روستاهای رامسر خصوصا روستای جواهرده از شهرت بسیاری برخوردار است و یکی از روستاهای هدف گردشگری است که درفصول مختلف به علت جغرافیا و اقلیم مناسبش پذیرای گردشگران بسیاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که مازندران دارای دو شهر و دو روستای ملی صنایع‌دستی است که در شورای راهبردی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است؛ یادآور شد: کارگاه‌گردی فرصتی مناسب برای صنعتگران صنایع‌دستی رقم زد تا هنرشان را درگوشه و کنار این استان سرسبز و زیبا به نمایش بگذارند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷