تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۸۵۳۳۰
مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال حدود ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مهم شیلاتی و یا بطور مستقیم در دریا رهاسازی می‌شود.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، قاسم کریم‌زاده صبح امروز در بازدید از وضعیت و روند طرح کمک به تکثیر طبیعی درجهت حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر از استخرهای طرح کمک به تکثیر طبیعی مناطق مرکزی استان اظهار کرد:‌ طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان دریایی یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و دریامحور است که به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و توسعه پایدار صید وصیادی صورت می‌گیرد و یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شیلات استان است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح کمک به تکثیرطبیعی در قالب سه محور با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان شامل ساخت استخر در اراضی ۴۵ جایگاه‌های تعاونی‌های صیادی پره، ساخت استخر در مجاورت چهار رودخانه مهم شیلاتی و اجرای طرح حفاظتی کمک به مهاجرت ماهیان رودکوچ به مناطق بالادست ۹ رودخانه انجام شد.

مدیرکل شیلات مازندران پیش‌بینی کرد که امسال حدود۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در این راستا تکثیر و در رودخانه‌های مهم شیلاتی و یا بطور مستقیم در دریا رهاسازی شوند.

کریم‌زاده ضمن تشکر از مشارکت فعال اتحادیه و نیز شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان که در کنار شیلات استان در جهت حفظ بازسازی ذخایر آبزیان دریایی تلاش و کوشش می‌‌کنند، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی رودکوچ، ترمیم و افزایش ذخایر آبزیان، تثبیت اشتغال جامعه صیادی، افزایش در آمد و همچنین تامین بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز جامعه است.

وی گفت: نتایج زحمات جامعه صیادی در اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان در فصل صید جاری ماهیان استخوانی دریای خزر در سبد صیادان با رشد گونه ماهی سفید به ثمر نشست و ما شاهد افزایش سالانه صید این گونه آبزیان دریایی هستیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷