تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۸۵۱۸۹
فرمانده انتظامی مازندران از ارزش ریالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی پرونده‌های اقتصادی تشکیل شده در سال‌جاری همراه با افزایش ۱۰ درصدی دستگیرشدگان خبر داد.
۰
plusresetminus
تشکیل ۳۰ هزار میلیارد ریال پرونده‌ اقتصادی در مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، سردار حسن مفخمی شهرستانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خدماتی که توسط پلیس به مردم مازندران طی سال‌جاری ارائه شد شامل خدمات عملیاتی نظیر پلیس ۱۱۰ است که با ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار تماس رشد دو درصدی را نسبت به سال گذشته داشته  است.

وی افزود: در حوزه سرقت در سال‌جاری مهم‌ترین بخش سرقت منزل بود که بیشترین و مهم‌ترین مسئله به سرقت افراد  از استان‌های ديگر و به ویژه سرقت طلاجات از منازل باز می‌گشت که با ورود به موقع این سارقین در حرکت دستگیر و نوار امنیتی محکمی ایجاد شد و هم‌اکنون ۲۹ درصد کاهش سرقت منازل را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: یک باند سارقین حرکتی که از شرق استان جهت سرقت وارد مازندران شده بودند در یکی از شهرهای شرق استان، منهدم شدند.

این مسئول ادامه داد: در سرقت خودرو هم‌اکنون شاهد کاهش ۹ درصدی هستیم که بیشترین سرقت‌ها به خودروهای مدل پایین باز می‌گردد.

مفخمی‌شهرستانی بیان کرد: امسال در حوزه سرقت مغازه‌ها شاهد کاهش ۳۰ درصدی مغازه‌ها، بودیم.

وی عنوان کرد: پلیس مازندران در سال‌جاری در سرقت‌های دارای اولویت نظیر منازل، خودرو، موتورسیکلت، احشام و قطعات خودرو بالغ بر ۱۸ هزار و ۴۰۰ سارق دستگیر کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: امسال از تعداد سرقت‌های انجام شده یک‌هزار و ۸۸۱ نفر مالباخته به مال خود رسیدند که یک رشد ۳۶ درصدی را در کشف داشتیم.

این مسئول افزود: تعداد خودروهایی که وارد استان شدند در اقدامات پیشگیرانه ۴۴۷ دستگاه انواع خودرو بوده است.

مفخمی‌شهرستانی اظهار کرد: باوجود اینکه ۱۶ درصد وقوع قتل را داشتیم اما ۱۰۰ درصد کشف و دستگیری قاتلان را داشتیم.

وی اعلام کرد: استان مازندران یک استان مسافرتی است که در تمامی سال درگیر ترددهای پرتراکم جاده‌ای هستند که امسال ۵۸۶ میلیون تردد در استان به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی مازندران، ادامه داد: امسال دو درصد کاهش متوفیان تصادفات بیرون‌شهری را داشتیم که امسال ۴۲۱ جان‌باخته تصادفات را داشتیم.

این مسئول بیان کرد: امسال ۶۰ درصد اعمال قانون در حوزه بیرون شهر را داشتیم و در ایام تعطیلات نیز هیچ تعارفی با متخلفان خواهیم داشت و میزان توقیف از یک ساعت تا اتمام تعطیلات را خواهد بود.

مفخمی‌شهرستانی گفت: کاهش فوتی‌های درون‌شهری و افزایش دو درصدی مجروحان درون‌شهری را در سال‌جاری شاهد بودیم.

وی افزود: امسال حدود ۲ هزار دستگاه خودرو و ۱۰ هزار موتورسیکلت موجود در پارکینگ‌های انتظامی، تعیین‌تکلیف شدند که یک‌پنجم آمار کلی است.

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد: مجموع اعمال قانون امسال، ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار مورد بوده است که رشد ۲۰ درصدی داشته است.

این مسئول با اشاره به کشف ۳ تن و ۵۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس مازندران امنیت مردم است که در این راستا یک خودرو سمند حامل ۱۰۰ کیلو مواد مخدر از جنوب کشور در حال عبور از استان بود که در تعقیب و گریز صورت گرفته در شهرستان نکا دستگیر شدند.

مفخمی‌شهرستانی گفت: در سال‌جاری ۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر دستگیر شدند که ۶ هزار و ۳۰۰ خرده‌فروش در این دستگیر‌ها بازداشت شدند.

وی افزود: ۵۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال‌جاری منهدم شد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه سایبر شاهد افزایش هفت درصدی جرایم هستیم که امسال تنها در حوزه برداشت از حساب شاهد افزایش ۶۲ درصدی بودیم.

این مسئول از دستگیری یک هزار  و ۵۰۰ نفر در حوزه جرایم سایبری خبر داد و گفت: در این بخش یک رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشتیم.

مفخمی‌شهرستانی اظهار کرد:  یکی از اراذل غرب استان که دارای سوابق کیفری متعدد، گذراندن چندین سال حبس، دارای نوچه‌های فراوان و با دو فقره قتل بود در عملیاتی هوشمندانه در دفاعی متقابلانه کشته شد و ما هیچ تعارفی در برخورد با مخلان امنیت مردم نداریم.

وی در ادامه از نظارت جدی پلیس از فعالیت صنوف در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اماکن عمومی که به لحاظ قانونی در ماه رمضان مجاز به فعالیت هستند می‌بایست کلیه شئونات اسلامی را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۵ درصدی پلمب واحدهای صنفی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال از ۷۴ هزار واحد صنفی بازدید میدانی شد.

این مسئول از ارزش ریالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی پرونده‌های اقتصادی تشکیل شده در سال‌جاری همراه با افزایش ۱۰ درصدی دستگیرشدگان خبر داد.

مفخمی‌شهرستانی خطاب به مشمولان فراری گفت: هر مشمول فراری که داوطلبانه اقدام به معرفی خود کند دوره آموزشی و خدمت خود را در استان مازندران خواهد گذراند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷