مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تأکید کرد:

لزوم ورود خیران برای تکمیل ۵۰ یادمان شهدای گمنام

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۴۸۵۱۸۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به ۵۰ یادمان شهدای گمنام استان که نیمه تمام است، گفت: نیازمند کمک خیرین این بخش هستیم.
۰
plusresetminus
لزوم ورود خیران برای تکمیل ۵۰ یادمان شهدای گمنام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، محمدحسن سلامی یکشنبه‌شب در دیدار با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بیشترین کمک‌ها از طریق اصناف و بازار به جبهه‌ها انجام شد که رنگ و بوی مجاهدت می‌داد و امروز هم باید رویه مجاهدت و حماسه آفرینی در جامعه تقویت شود که باعث افزایش روحیه خدمت به مردم می‌شود.

وی افزود: لازم است امروز روحیه مجاهدت در بازاری‌ها تقویت شود و ما این قشر را برای نشر و ترویج ارزش‌ها به نسل جدید و هم به خاطر زحمات و تلاش‌هایشان نباید فراموش کنیم و باید در ایامی، چون سوم خرداد بازار رنگ و بوی مجاهدت به خود گیرد.

این مسئول بر ضرورت تشکیل کارگروه اصناف و بازار در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد تحول و تحرک بیشتر در این قشر باشیم.
وی بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان اصناف و بازار در دفاع مقدس، آموزش دو واحد درس معارف دفاع مقدس به کارکنان این قشر در کارگروه اصناف و بازار پیش‌بینی شود که آموزه‌های دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.

سلامی با تأکید بر اینکه مستندسازی نقش اصناف و بازار در دفاع مقدس و جبهه مقاومت در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد، اذعان داشت: جمع آوری خاطرات اصناف و بازاریان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به جامعه برکت می‌دهد و باید در اولویت قرار گیرد.

وی بر لزوم تدوین فرهنگ‌نامه شهدای اصناف و بازار اضافه کرد: نقش اصناف و بازار باید در سامانه جامع دفاع مقدس بارگذاری شود.

این مسئول با اشاره به ۵۰ یادمان شهدای گمنام استان که نیمه تمام است تصریح کرد: نیازمند کمک خیرین این بخش هستیم تا هر چه زودتر شاهد تکمیل این یادمان‌ها باشیم.

وی با تأکید بر جانمایی نماد اصناف و بازار در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بیان کرد: کمک به موزه باعث تقویت کار‌های حوزه جهاد و مقاومت در جامعه می‌شود.

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس گفت: از تعداد ۱۲۹ معدن استان که تعیین تکلیف شدند ۶۶ معدن ساماندهی شدند و در برنامه‌های این حوزه نیازمند تدوین برنامه هستیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷