رئيس پليس‌راه مازندران اعلام کرد:

اعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌های ترافیکی نوروزی

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۸۵۱۶۱
رئيس پليس‌راه مازندران از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
۰
plusresetminus
اعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌های ترافیکی نوروزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، یدالله جهان‌تاب بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

رئيس پليس‌راه مازندران افزود: در تمامی محورهای برون‌شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کودهای شیمیایی ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه های روغنی و .... یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

این مسئول ادامه داد: تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است، بیان کرد: روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تاریخ‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و یکم فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۹ صبح از مرزن‌آباد به سمت تهران، انسداد به صورت کامل اعمال می گردد (شمال به جنوب)، از ساعت ۱۱ صبح از ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس یکطرفه اعمال و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

جهان‌تاب ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید، ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز دوشنبه تاریخ ۲۷ اسفند ماه الی روز جمعه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت افزایش بیش از حد حجم ترافیک در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تاریخ های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و یکم و دوم فروردین ۱۴۰۳ محدودیت مقطعی از پلیس راه آمل به سمت تهران اعمال خواهد شد.

رئيس پليس‌راه مازندران گفت: در محور تهران - فیروز کوه - قائمشهر تردد انواع تریلرها از ساعت ۶ صبح الی ساعت ۲۴ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تاریخ های ۲۸و ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ و روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه دوشنبه و سه‌شنبه تاریخ های ۳، ۱۱،۴، ۱۲، ۱۳، ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر فیروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه ممنوع است.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های محمولات ترافیکی افزود: حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند در تمامی راههای اصلی برون شهری از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۴ اسفند تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۵ فروردین و از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع است.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ ۲۴ اسفند الی ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ممنوع است، اظهار کرد: برای تاریخ‌های ۵، ۹ و ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی خاطرنشان کرد: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۵ فروردین و از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع است.ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

رئيس پليس‌راه مازندران گفت: عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کودهای شیمیایی ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه های روغنی و .... یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی هستند.

این مسئول تصریح کرد: در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی نشده در محورهای تحت پوشش به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

جهان‌تاب افزود: اجرای این محدودیت‌ها منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

وی در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴