وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی:

رژیم صهیونیستی به جای پیروزی ذلیل شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۵۰۴۱
ما همه کارت‌های چانه‌زنی را برای فشار علیه حماس برای آزاد کردن اُسرا از دست دادیم این بخشی از اظهارات وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی است.
۰
plusresetminus
رژیم صهیونیستی به جای پیروزی ذلیل شد
به گزارش بلاغ به نقل از کیهان؛ صهیونیست‌ها تقریباً در تمام کشورها و ملت‌های دنیا منفورند. بخشی از این نفرت ریشه در «تاریخ» دارد و در طول تاریخ، ملت‌ها و حتی برخی رهبران سیاسی، به شکلی «درست» یا «غلط» این نفرت را به نمایش گذاشته‌اند. این نفرت پس از تشکیل این رژیم جعلی روی خون فلسطینی‌ها، بیشتر شده است. اما به جرأت می‌توان گفت، نفرت و کینه‌ای که «دنیا» از این رژیم طی ۵ ماه گذشته به دل گرفته در هیچ برهه‌ای از تاریخ دیده نشده است. قتل عام ۳۱ هزار انسان که غالباً غیرنظامی و زن و کودک‌اند، آن هم با سلاح‌هایی که برای اهداف سخت و بتنی به کار گرفته می‌شود، چیزی نیست که وجدان‌های جهانی بتوانند آن را هضم کنند. همین حالا که مشغول مطالعه این گزارش هستید، رژیم صهیونیستی با ابزار «گرسنگی» در حال نسل‌کشی است و آمریکایی‌ها هم با پرتاب کمک‌های غذایی بر سر مردم، مشغول گرفتن جان آنها هستند! دادگاه بین‌المللی لاهه، نیز -هر چند به کُندی-در حال محاکمه این رژیم به اتهام نسل‌کشی است و بعضاً نیز خبرهایی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد، حتی در میان افسران آمریکایی وجدان‌هایی بیدار شده‌اند و به شکلی اعتراض خود را به این آدمکُشی ابراز می‌دارند. یکی از این افسران، «آرون بوشل» بود که با حاضر شدن مقابل سفارت این رژیم در آمریکا حین آتش زدن خود گفت: «دیگر نمی‌خواهم بخشی از نسل‌کُشی‌ها در فلسطین باشم. فلسطین باید آزاد شود.»
حالا ۱۵۵ روز از این جنایات می‌گذرد و دنیا تقریباً هر روز شاهد تظاهرات‌های ضدصهیونیستی است. مطالعات آماری صهیونیست‌ها نیز نشان می‌دهد، این رژیم در دنیا به شدت منفور است. نکته جالب اینجاست که صهیونیست‌ها اصولاً این جنایات را مرتکب می‌شوند تا، ضمن احیاء قدرت بازدارندگی‌شان-که در طوفان الاقصی نابود شد- جوانان مسلح فلسطینی را که تلفات سنگین و بی‌سابقه‌ای از صهیونیست‌ها گرفته‌اند، وادار به تسلیم شدن و آزاد کردن اُسرای صهیونیست کنند. اما به گفته خود صهیونیست‌ها، موفق به این امر نشده‌اند. در همین رابطه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و عضو کنونی کنست این رژیم در واکنش به «شکست کابینه و ارتش اسرائیل در آزاد کردن اسرا» اعلام کرد: «اسرائیل به جای رسیدن به پیروزی کامل مقابل حماس، کاملاً خوار و ذلیل شد... ما همه کارت‌های چانه‌زنی برای فشار علیه حماس جهت آزاد کردن اسرا را از دست دادیم و به جای رسیدن به پیروزی کامل، به تحقیر کامل رسیدیم.»
آخرین روزهای عمر ما!
از آن سو یک ژنرال صهیونیست دیروز با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» ضمن تأکید بر ضرورت کناره‌گیری سران کنونی این رژیم نوشت: «کنار نگذاشتن این مقامات به منزله رسیدن اسرائیل به آخرین روزهای حیاتش است.» خبرگزاری فارس در این‌باره نوشت، ژنرال صهیونیست «اسحاق بریک» خواستار تغییر مقامات اسرائیلی است که در «فاجعه و شکست» روز هفتم اکتبر(۱۵ مهر) دخیل بودند. زیرا عدم تغییر این مقامات به آن معناست که «اسرائیلی‌ها باید آخرین لحظات زندگیشان تا وقوع فاجعه بعدی را پشت سر بگذارند. فاجعه‌ای که آغاز یک جنگ منطقه‌ای است که امروز کسی برای آن آماده نمی‌شود. » وی تأکید کرد که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ یوآو گالانت و هرتزی‌هالوی و برخی از افسران ارشد باید به دلیل شکست هفتم اکتبر، از قدرت کنار بروند و «رهبری جدید فوراً روند ترمیم را با چشم‌اندازی راهبردی برای آینده برنامه‌ریزی کند».
بریک سپس با کنایه افزود که «رهبران هرج و مرج، آشفتگی و اهمال» باید برکنار شوند و زمان آن فرار رسیده «همه کسانی که متهم به فاجعه وحشتناک ۷ اکتبر هستند، کلیدهایشان را پس بدهند و بروند به امور خانواده خود رسیدگی کنند.» وی تأکید کرد که اولین کسی که به جای اتهام‌زنی به سایرین، باید از پستش کنار برود، نتانیاهو است. گالانت نیز باید به خاطر این‌که دشمن را بیهوده و غیرواقعی تهدید می‌کرد، فوراً کناره‌گیری کند. وی با اغراق در فشار بر نتانیاهو خواستار حمله به حزب‌الله لبنان به موازات حمله به مقاومت فلسطین در نوار غزه بود. اگر تل‌آویو به این توصیه عمل می‌کرد «اسرائیل امروز وارد یک جنگ منطقه‌ای شده بود که آن را نابود می‌کرد.» گالانت هم «فردی نامتعادل» است که بی‌تردید نمی‌تواند منطقی فکر کند و بابت همین امر نیز خطرناک‌ترین «شرط‌بندی» را بر روی حیات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان می‌کند.
در ادامه یادداشت ‌هاآرتص درخصوص بی‌کفایتی گالانت می‌خوانیم: او «مدعی فرار السنوار از یک تونل به تونل دیگر، عدم تاثیرگذاری‌اش و تصمیم سطوح سیاسی حماس برای تغییر او» بود اما معلوم شد که وی همچنان «در حال مدیریت حماس» است. این ژنرال اسرائیلی درخصوص نقش رسانه‌های اسرائیلی در جنگ نیز گفت که اغلب خبرنگاران و تحلیلگران نظامی در شبکه‌های اجتماعی منافق هستند و صرفاً بیانیه‌های سخنگوی ارتش را بازخوانی می‌کنند چون از انتقاد می‌ترسند.
تظاهرات گسترده در آمریکا و انگلیس
ساکنان انگیس به ویژه شهر لندن، طی این مدت‌ها، بزرگ‌ترین تظاهرات‌های ضد صهیونیستی را برگزار کرده است. برخی از این تظاهرات‌ها به قدری بزرگ بودند که برخی رسانه‌های نزدیک به قدرت در این کشور نوشتند، «ایران پشت برگزاری این تظاهرات‌هاست.»(!) اما دیروز تصاویری از برگزاری یک تجمع بزرگ ضد صهیونیستی دیگر در لندن منتشر شد. «نه به سکوت در برابر جنایات اسرائیل» از جمله شعارهایی بود که در این تظاهرات داده شد. کانال تلگرامی روزنامه جمهوری اسلامی در این‌باره نوشت: ️«هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه به رغم فشارهای دولتی علیه تحرکات ضد اسرائیلی در انگلیس، بار دیگر با حضور گسترده در خیابان‌های لندن حماسه آفریدند و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.» تصاویر خیره‌کننده‌ای نیز از تجمع عظیم ساکنان تگزاس آمریکا منتشر شده است که در آن مردم یکصدا فریاد می‌زنند: «آزاد باید فلسطین.»
۸۰ درصد خانه‌های غزه غیرقابل سکونت شدند
اما دیروز خبر دیگری از غزه منتشر شد که نشان می‌داد، چرا رژیم صهیونیستی این‌قدر در دنیا منفور است. طبق این گزارش، به دلیل بمباران عمدی خانه‌های مردم، ۸۰ درصد این خانه‌ها قابل سکونت نیستند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ۸۰ درصد خانه‌ها در استان غزه و شمال این باریکه غیرقابل سکونت هستند. دفتر مذکور اشاره کرد که ۱۲۰ هزار خانواده فلسطینی نیز در شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند. تا لحظه تنظیم این گزارش ۲۳ فلسطینی -از کودک تا پیرمرد ۷۰ ساله- بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند!
این قطعاً نسل‌کشی است
گفتیم، گرفتن انتقامِ شکست، از زنان و کودکان و غیرنظامیان آن هم به شکلی وحشیانه باعث شده این رژیم در دادگاه لاهه به جرم «نسل‌کشی» محاکمه شود. اگر چه لاهه هنوز حکم نهائی‌اش را صادر نکرده است اما، این حکم مدتهاست از سوی رسانه‌ها، کارشناسان و اساتید دانشگاه، صادر شده است. مثلا «پروفسور» آمریکایی با نام «جفری ساکس» در این باره تأکید کرده دارد که «اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است.» روزنامه عبری «هاآرتص» در این‌باره به نقل از این پروفسور نوشت: «اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده و به دنبال پاکسازی نژادی در این منطقه است.... آنچه در نوار غزه در جریان است، به طور خلاصه کشتار و جنایت در حق ده‌ها هزار غیرنظامی است...»
«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا نیز ضمن انتقاد تند از سکوت جامعه جهانی در قبال این همه جنایت که توسط اسرائیل در غزه صورت می‌گیرد گفت: «قتل و کشتار بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه که بیشتر آنان زن و کودکان هستند، به هیچ وجه قابل قبول نیست، کما اینکه نمی‌توان سکوت جامعه بین‌الملل را در قبال این مشکل که بر همه ما تأثیرگذار بوده و همه بابت آن احساس شرمندگی می‌کنند، پذیرفت.»
 با وجود این همه اعتراض دیروز کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» نوشت، صهیونیست‌ها همچنان مشغول بمباران غزه هستند. این کانال که گزارشش را به نقل از الجزیره منتشر کرده است نوشت: « خبرنگار الجزیره اعلام کرد بر اثر بمباران گروهی از فلسطینیان در خیابان الرشید در شهر الزهرا در مرکز نوار غزه دو نفر شهید و شماری زخمی شدند... اشغالگران اسرائیلی به سمت فلسطینیان در خیابان پنجم در مرکز خان یونس هم تیراندازی کردند که طی آن نیز یک نفر شهید و شماری زخمی شدند... نیروهای امدادی هم اجساد ۴ شهید را در شهرک القراره در شمال خان یونس از زیر آوار بیرون کشیدند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴