تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۴۵۳۹
در حالی که سخنرانی اخیر نصرالله اوضاع صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی را پیچیده‎‌تر کرده است، رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی با اشاره به اوضاع آشفته این شهرک به دلیل حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله گفت: «از ترس این حملات پشت دیوارها پنهان شده‌ایم.»
۰
plusresetminus
ترس مقام صهیونیست از حزب‌الله لبنان
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا؛ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، چند روز پیش در سخنانی به مناسبت روز جانباز گفته بود که هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید کند ما نیز او را به گسترش جنگ تهدید خواهیم کرد. او افزود که «اگر ما بخواهیم پاسخ بدهیم بیش از ۱۰۰هزار صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی برنمی‌گردند و باید برای ۲میلیون آواره آماده باشند.» نصرالله در سخنرانی بعدی خود تأکید کرد که پاسخ خون، خون است، نه زدن تجهیزات، پادگان نظامی و... این تهدیدات اوضاع را در شمال اراضی اشغالی بسیار پیچیده‌تر کرده است. حتی برخی از منابع اسرائیلی از بسته شدن برخی از راه‌ها توسط ارتش رژیم در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

 منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از اوضاع آشفته در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه تداوم حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان خبر دادند. «ایتان داویدی» رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی از اوضاع آشفته این شهرک سخن گفت و اینکه امکان تردد عادی در این شهرک وجود ندارد. وی به کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «امکان حرکت نداریم و پشت دیوارها پنهان شده‌ایم.»

رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت اضافه کرد که شهرک‌نشین‌ها خود امور را در این‌جا اداره می‌کنند و خبری از کابینه در شمال نیست. داویدی تاکید کرد که اسرائیل با تمام توان به دنبال ورود پیدا نکردن به رویارویی تمام‌عیار با لبنان و دستیابی به راهکار سیاسی است. وی خواستار راهکاری از سوی تل‌آویو شد تا شرایط برای بازگشت شهرک‌نشینان به شمال به شکل امن فراهم شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب‌الله موفق به ایجاد کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی شده و شهرک‌ها در این منطقه متروکه شده‌اند. رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: روزی نیست که حمله موشکی و پهپادی از لبنان به شمال نشود. این وضعیت آشفته‌ای را به وجود آورده است. کریات شمونه به طور کامل تخلیه شده و ده‌ها هزار شهرک‌نشین منطقه را ترک کرده‌اند. این در هر حالی است که هر لحظه امکان جنگ تمام‌عیار وجود دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به توان موشکی حزب‌الله لبنان، موشک‌های نقطه‌زن را یک مزیت برای این جنبش ارزیابی کردند. رسانه‌های صهیونیستی در این‌باره گزارش دادند، پرتاب ناگهانی موشک‌های دقیق از لبنان به مکان‌های حساس در شمال سرزمین‌های اشغالی در هر جنگی مزیت بزرگی به حزب‌الله می‌دهد. رسانه‌های عبری در این‌باره به بازنشر اظهارات جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداختند که در آن اعلام کرد: «مقاومت دارای قابلیت‌های موشکی عظیم و دقیقی است که از کریات شمونه تا ایلات را هدف قرار می‌دهند.» در همین زمینه، «زهاوا گالون» رئیس سابق حزب «مرتز» گفت: اسرائیل نمی‌تواند به خود اجازه دهد در ۲ جبهه بجنگد، منظور من «جنگ واقعی» است. وی افزود: آنها (کابینه رژیم صهیونیستی) به ما گفتند که ما آماده جنگ در غزه هستیم و دیدیم چه اتفاقی افتاد.

نخست‌وزیر جنایت‌پیشه رژیم صهیونیستی با بحث و بررسی سیاست این رژیم درباره لبنان در نشست کابینه به دلیل نگرانی‌اش درباره درز اطلاعات مخالف است. رسانه‌های عبری گزارش دادند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی نشست روز پنجشنبه کابینه با بررسی و بحث درباره سیاست این رژیم در لبنان مخالفت کرد.

نماینده حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت: دشمن به بن‌بست رسیده و پیروزی ما بر آن دور نیست. به گزارش ایسنا، «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مراسم بزرگداشتی در شهرک «عدشیت» با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان این درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت: گرچه دشمن ظلم و ستم خود را تشدید کرده، اما این تشدید سقوط شدید و سرعت حرکتش به سمت شکست را افشا می‌کند. رعد در این مراسم اظهار کرد: دشمن غزه را به شکل کامل ویران کرد و یا آستانه ویرانی کامل آن است و زنان، کودکان، سالخوردگان و غیرنظامیان را به قتل رساند و مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب کرد، اما اهدافی که برای آنها اقدام کرد، چه شدند؟ آن به هیچ هدفی دست نیافت نه اسرایش را توانست با زور بازگرداند و نه توانست مقاومت را نابود کند.
شلیک ۲ موشک جدید به پادگان صهیونیستی

منابع خبری از شلیک دو موشک دیگر از جنوب لبنان به سمت مرکز نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. به گزارش مهر، خبرنگار الجزیره از شلیک دو موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

از طرف دیگر منابع رسانه‌ای یکشنبه از دور جدید حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز اعلام کرد که یگان توپخانه آن اهدافی را در شهرک‌های «علما الشعب» و «الظاهره» در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های آن چند هدف را در منطقه یارون در جنوب لبنان هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، یک پهپاد رژیم صهیونیستی، دو موشک به محله الطرش واقع در جنوب غرب شهرک میس الجبل در جنوب لبنان شلیک کرد.

خبر دیگر از مقاومت یمن است. وزارت امور خارجه آمریکا درپی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد. وزارت خارجه یمن درج مجدد نام انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقانونی دانست. وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام غیرقانونی آمریکا درباره درج نام انصارالله یمن در لیست تروریسم باعث می‌شود تا واشنگتن اعتبار خود را نزد بیشتر کشورهای جهان از دست بدهد. ما سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را محکوم می‌کنیم. این واشنگتن است که اقدامات تروریستی را در بسیاری از کشورها انجام می‌دهد. واشنگتن از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه که تاکنون بیش از ۲۸هزار شهید و ۶۸هزار زخمی بر جای گذاشته است، حمایت می‌کند. رژیم اشغالگر از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مادی و لجستیکی آمریکا و همپیمانانش برخوردار است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷