نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده

تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۴۸۳۲۱۹
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده
به گزارش بلاغ، کمال علیپور عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ ۹ دی و همچنین سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ابتدا از زحمات مدیران دستگاه‌های دولتی در شهرستان قائم‌شهر تشکر می‌کنم که با تلاش‌های خود پیگیر مطالبات مردم و ردیف‌های بودجه‌ای بودند هرچند انتظارات بیشتر از این‌هاست تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های قبل جبران شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مجلس انقلابی اشاره کرد و افزود: بنده در دوره نهم و یازدهم نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس بودم و دلیل اینکه رهبری این مجلس را انقلابی فرمودند کارهای زیربنایی مجلس در این چهار سال بوده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس یازدهم بخاطر شناخت مسئله و مشکلات اساسی مردم و راه‌‎حلی برای رفع ریشه‌ای آن که چالش کشور بودند و مشکل قانونی داشتند ورود کرد به همین دلیل نام مجلس انقلابی را به خود گرفت.
 
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکل رتبه‌بندی معلمان که یکی از مطالبات جدی و به حق مردم بود از جمله این مشکلات بود که مجلس یازدهم به آن ورود کرد و اکنون همچون اساتید دانشگاه معلمان ما رتبه‌بندی می‌شوند و حقوقی در شان این زحمتکشان پرداخت می‌شود تا دغدغه اصلی آن‌ها تربیت و آموزش آینده سازان این سرزمین باشند.

این مسئول در ادامه به مشکلات مردم در صدور مجوزات کاری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم و زیربنایی و قابل تامل در کشور موضوع صدور مجوزات بود که در کشور افراد برای گرفتن مجوز دو سال معطل می‌شدند و باید در ۱۶ سازمان حضور پیدا می‌کردند تا مجوز بگیرند درحالیکه کشورهای پیشرفته سه روزه آن را صادر می‌کردند و اکنون با تصویب قانون تسهیل ثبت کار و بازگشایی سایت پنجره واحد دولت اکنون در ایران نیز مجوزات بین سه تا ۱۵ روز کاری صادر می‌شود.

علیپور خاطرنشان کرد: وقتی این قانون را خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند این همان طرحی است که سالیان سال بدنبال آن بودم، بنده هم امیدوارم به این پنجره واحد سربزنند تا مشکلات مردم هرچه زودتر برطرف شود.

وی در ادامه از عدم برگزاری مراسم افتتاحیه بیمارستان رازی، پروژه شهید مهدوی و دیگر پروژه‌های بزرگ در قائم‌شهر گلایه کرد و افزود: در دولت رئیسی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل بیمارستان رازی گذاشته شد و بعد از ۱۵ سال به اتمام رسید اما مراسمی جهت امیدآفرینی شهروندان برگزار نشد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر باید به مردم برسد اما متاسفانه شاهد کوتاهی در نحوه اطلاع‌رسانی کارها هستیم درحالی‌که ۳۳درصد بودجه عمرانی در پنج شهرستان حوزه انتخابیه آمد و هزینه شد تا پروژه‌های نیمه‌کاره و مشکلات اساسی تا حدودی برطرف شود ولی مردم در جریان چنین کارهای بزرگی نیستند و این نشان از مظلومیت دولت و مجلس است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان تنها برای یک پروژه بزرگراه هفت تن گذاشته شد و اکنون سرمایه‌گذار مشغول اجرای پروژه است تا به زودی به‌بهره‌برداری برسد و از این دست پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی زیادی است که باید به گوش مردم برسد.

علیپور در پایان به افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: دربحث بازنشستگان بدنبال آن هستیم تا در سال آینده بازنشسته زحمتکش دولت که سال‌ها قبل بازنشسته شده اکنون بتواند ۹۰ درصد کارمند متناظر خود در آن اداره حقوق دریافت کند و بودجه ۵۰ هزار میلیاردی برای این بخش از قضیه دیده شده است مشکلات این قشر از جامعه نیز تاحدود زیادی کم‌ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷