وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

یارانه ۴ میلیون تومانی در ۷ استان محروم

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸
کد مطلب : ۴۸۲۲۱۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مادران باردار و شیرده ساکن در استان‌های محروم تا سقف چهار میلیون تومان به صورت نقدی، یارانه کالابرگی اختصاص داده می‌شود.
۰
plusresetminus
یارانه ۴ میلیون تومانی در ۷ استان محروم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از ایرنا، صولت مرتضوی در حاشیه مراسم آغاز مرحله نخست طرح ملی «یسنا» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این طرح ملی با هدف حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک اول درآمدی اجرا می‌شود. این طرح در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز خواهند شد.
وی افزود: در گام نخست ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه ‌شناسایی شدند. در بازه زمانی شش ماهه و برای هر کدام از آنها پرداختی تا سقف چهار میلیون تومان انجام می‌شود. البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما دریافت‌کنندگان صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند.
وزیر تعاون گفت: گام نخست این طرح شش ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی درباره تامین بودجه این طرح که از روز گذشته آغاز شد، افزود: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرائی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.
گفتنی است بودجه ابتدائی گام نخست این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان است که با هدف حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت ویژه مادران باردار یا دارای کودک زیر دو سال دهک یک درآمدی جامعه آغاز شد.
در همین زمینه روز گذشته، با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر رفع فقر در کشور و در راستای تحقق بخشی وعده‌های دولت سیزدهم و اجرای ماده ۲۴ قانون مربوط به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همکاری میان بنیاد کرامت رضوی، بنیاد ۱۵خرداد و قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) برای ارائه بسته‌های غذایی رایگان برای گروه‌های مختلف جامعه و با اولویت مادران دارای کودک زیر دو سال دهک یک درآمدی منقعد شد.
از سوی دیگر، دولت در تازه‌ترین اقدام خود در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را به مرحله اجرا رسانده که به واسطه آن، به خانوارهای دهک‌های یک تا هفت که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷