تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۰۷۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای تند به دو معاون خود از گلایه مکرر اعضای هیئت دولت به رها بودن بازار و اجحاف در حق مردم خبر داد.
۳
plusresetminus
گلایه مکرر هیئت دولت از وزارت صمت به دلیل رها بودن بازار
به گزارش بلاغ، عباس علی‌آبادی در نامه‌ای به دو معاون خود یعنی فرهیدزاده؛ رئیس‌ سازمان حمایت و شاه‌میرزایی؛ معاون تجارت و خدمات، نوشته است: «در جلسه هیئت دولت مکرر گله می‌شود که بازار رهاست و در حق مردم اجحاف می‌شود و همه انتظار دارند ما کاری انجام دهیم. لازم است تحلیل درست و کاملی از وضعیت نظارت بر بازار ارائه شود. نقش اصناف، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و بازرسان ما چیست؟»

واکنش وزارت صمت به وزیر صمت!
همچنین، دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خبر منتشر شده مبنی بر گلایه از وزارت صمت درخصوص وضعیت بازار، اعلام کرده است: این‌گونه پیگیری‌ها و نظارت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشته است و نشان‌دهنده اهمیت بازار برای دولتمردان است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صمت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

این دفتر که گویا جوابیه‌ای به نامه وزیر بالا دست خود داده! افزوده است: در جلسات هیئت دولت، مکرراً درخصوص نظارت بر بازار تاکید می‌شود و تمام وزارتخانه‌های اقتصادی در این خصوص نقش خود را ایفا می‌کنند. به ویژه در حوزه صنف مشاورین املاک و نظارت بر قیمت‌های اجاره بها و فروش مسکن، نظارت‌های مؤثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه و شهر‌سازی انجام شده است.

دفتر رسانه وزارت صمت ادامه داده است: همچنین در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری مؤثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمت‌ها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری‌ها با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد. وزارت صمت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش نموده و از مجاری قانونی در اختیار خود برای تنظیم بازار اقدام‌ می‌نماید.

این دفتر افزوده است: باید در نظر داشت که تنظیم‌گری تمامی کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌های خود برای رصد پایش و تنظیم بازار همچون وزارت صمت استفاده می‌کنند. در دستور جدید وزیر محترم صمت، تاکید شده است که نظارتها باید با همکاری و حضور پررنگ‌تر خود اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرآیند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
262
جناب وزیر با نامه از گله مندی هئیت دولت در خصوص خدمات رسانی به مردم از معاونین چه میخواهید آنان مگر به وظیفه خود آشنا نیستند نکنه مدیران سفارشی هستند مگه قطع الرجال است مدیران دلسوز در همان دستگاه فراوان هستند چون سفارشی نیستند و شما هم که بدنبال !!!!هستی
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳