فرمانده دریابانی مازندران خبر داد:

افتتاح مرکز آموزشی علوم دریایی کشور در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۷۹۲۸۲
فرمانده دریابانی مازندران از افتتاح مرکز آموزشی تخصصی علوم دریایی کشور با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح مرکز آموزشی علوم دریایی کشور در مازندران
به گزارش بلاغ، عبدالله خسروی در آئین افتتاحیه مرکز آموزش تخصص‌های علوم دریایی در استان اظهار کرد: بخش بزرگی از امنیت در مجموعه انتظامی بر عهده مرزبانی است و توجه به امنیت مرزها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مرز دریایی با مرز زمینی متفاوت است، خاطرنشان کرد: مرز زمینی در نهایت با دو کشور هم مرز است؛ اما در مرز دریایی می‌توانیم با چند کشور هم مرز باشیم و به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: پیچیدگی‌های حقوقی مرزهای دریایی موجب شد که این ضرورت به وجود آید تا با یک ساختمان جدید به فکر آموزش‌های تخصصی علوم دریایی باشیم.

خسروی افزود: از سال ۹۶ تصمیم بر این شد که مرکز آموزش‌های علوم دریایی در مازندران انجام شود و البته تاکنون بدون ساختمان اختصاصی این امر صورت می‌گرفت و امسال هم‌زمان با هفته فراجا شاهد افتتاح ساختمان مجزا برای این کار هستیم.

وی یادآور شد: از سال ۹۹ کلنگ مرکز آموزشی تخصصی علوم دریایی در فرماندهی مرزبانی مازندران بر زمین زده شد و سال ۱۴۰۱ آغاز و پس از یک سال با پشتیبانی‌های صورت‌گرفته از سوی فرماندهی، معاون هماهنگ‌کننده و معاونت‌های مربوطه این پروژه به بهره‌برداری رسید.

فرمانده مرزبانی مازندران اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه هزینه شد و ظرفیت خوبی به وجود آمد که امیدواریم این ظرفیت‌ها موجب بهره‌وری خوبی شود.

خسروی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش علوم دریایی امام علی (ع) مازندران تنها مرکز آموزشی درجه‌داری کشور است که اساتید آن از افسران مجرب مرزبانی استان مازندران هستند.

وی با اشاره به عناوین درسی این مرکز گفت: آشنایی با ساختار فرماندهی مرزبانی و دریابانی، آشنایی با انواع شناورها، آشنایی با شناورهای سبک و تندرو، آشنایی با شناورهای نیمه‌سنگین، شناخت دریاهای ایران و حقوق بین‌الملل دریاها، شنای پیشرفته و غوطه‌وری، آشنایی با غواصی و تجهیزان آن، بقا در دریا، ستوانی و ملوانی، آشنایی با ناوبری عملیاتی، تجهیزات ناوبری، تاکتیک‌های رزم دریایی و کنترل صدمات دریایی از سرفصل‌های درسی این مرکز است.

فرمانده مرزبانی مازندران در پایان با قدردانی از پشتیبانی‌های مسئولان شهرستان فریدونکنار یادآور شد: از فرماندهی سپاه و انتظامی که در رفع مشکلات حقوقی این ستاد همکاری بسیار خوبی داشتند و پس از چند سال این مشکلات برطرف شد کمال قدردانی را دارم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷