تاریخ انتشارجمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۷۴۸۶۱
محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت، در رثای حضرت رباب(س) در آمل برگزار شد.
۰
plusresetminus
برگزاری محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت در آمل
به گزارش بلاغ؛ محفل سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت، در رثای حضرت رباب (س) با عنوان مرثیه رباب در امامزاده ابراهیم آمل برگزار شد.

سردار علیجان میرشکار، یادگار هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به اینکه در همه ادیان الهی به ویژه در دین اسلام جایگاه والایی برای جهاد و مجاهد درج شده است، گفت: در قرآن ۱۰۸ بار عظمت جهاد، مجاهد و مجاهدت ذکر شده است.

وی با بیان نقش زن در جهاد، عنوان کرد: جایگاه مجاهد آنقدر بزرگ و عظیم است که بیان آن سخت و دشوار می‌باشد، جایگاه زن در عالم هستی و اسلام این است که همه افلاک بر وجود حضرت صدیقه(س) خلق شده است، برای رسیدن به این جایگاه، شخصیت و عظمت حضرت رباب بهترین الگو است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهدایی که به مجاهدت رسیدند در واقع از نفس خود گذشتند، یعنی از جهاد اکبر عبور کردند تا به جهاد اصغر رسیدند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش همسران شهدا، خاطرنشان کرد: نقش هر یک همسران شهدا مهم بود تا آنها در این راه قرار بگیرند و به شهادت برسند و این خود یک مجاهدت از سوی همسران شهداست.

میرشکار ادامه داد: ماموریت بعد از شهادت همسر بسیار مهم‌تر است و الان یک الگو و یک روش برای نسل‌های بعدیست که مسئولیت این همسران را سخت‌تر و مهم‌تر کرده و در کنار آن تربیت فرزندان، از مهم‌ترین مسئولیت در این جامعه‌ است.

وی زمان حاضر را نقطه حساسی خواند و اظهار کرد:اکنون  در نقطه ای قرار گرفته‌ایم که دشمن حساس شده و به سمت نابودی کتابت الله رفته است و ماموریت همران شهدا سخت شده که باید مهمترین الگو را حضرت رباب قرار دهید.

میرشکار دو مسئولیت را بر دوش همسران دانست و بیان کرد: اینکه انگشت رهبری به کدام سمت است و دیگر عوض نشوید، تا جایگاه حفظ شود و همواره از عاشورا الگوگیری کنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱