تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۷۴۵۸۱
حال که دیگر امیدی به برگزاری مراسمی در شأن این شیخ شهید در سال جاری نیست، توقع اینست که لااقل جهت بزرگداشت دیگر شخصیت شهید حوزوی و انقلابی استان، شهید هاشمی نژاد، که مصادف با ۷ مهر می باشد، توجه ویژه ای از سمت حوزه علمیه استان صورت پذیرد.
۰
plusresetminus
چرا مشاهیر هویت‌ساز مازندران تکریم و معرفی نمی‌شوند؟!
به گزارش بلاغ، تجلیل و تکریم از شخصیت‌های هویت‌ساز هر استان، در گام اول خود معرفی این شخصیت‌ها و مشاهیر را می‌طلبد. از آنجا که شهید آیت‌الله شیخ فضل الله نوری حق بزرگی به گردن این سرزمین و انقلاب اسلامی دارد و از مبدعان جمهوری اسلامی بوده است، در سالگرد شهادت خود مورد بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی مازندران قرار گرفته؛ مسئول سازمان بسیج دانش دانشجویی مازندران طی مرقومه‌ای خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه این استان نکاتی را مورد توجه قرار داد که با هم به مطالعه آن می‌پردازیم:

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح، مدیریت حوزه های علمیه مازندران چنانچه مستحضرید  کلید واژه «هویت» سالهاست که در ادبیات مقام معظم رهبری و در دیدار با اقشار مختلف مردم تکرار گردیده و در سالهای اخیر نیز توجه ویژه ای به این گزاره بی بدیل در اعتلای فرهنگ اسلامی-ایرانی؛ معطوف شده است. از طرفی نیز حکیم انقلاب مقوله برجسته سازی الگوهای هویت ساز کشور به مردم و بویژه نسل جدید را جزو یکی از مهمترین فرایض فرهنگی و تربیتی قلمداد نمودند.

نیک مستحضرید که استان مازندران از لحاظ داشتن چنین سرمایه هایی از شخصیت های برجسته هویت ساز ،در کشور جزو استان‌های غنی محسوب می گردد. اما متاسفانه متولیان امر در استان هم نتوانسته اند در  شناساندن درشان این سرمایه های هویت ساز به کشور مطلوب عمل نمایند و نه حتی توانسته اند این اسوه ها را به مردم خود و بویژه نسل جدید استان مازندران معرفی نمایند! ستاره های درخشانی همچون عالم انقلابی شهید شیخ فضل الله نوری، یا دانشمند فرزانه و انقلابی شهید هاشمی نژاد و ...که بی شک باید اینان را جزو قهرمانان و الگوهای کم نظیر کشور محسوب نمود و هرکدام بخشی از مهمترین صفحات مهم تاریخ ایران اسلامیط و وقایع بی نظیرش را به خود اختصاص داده اند چرا باید در استان زادگاه خود مظلوم و مهجور واقع شوند؟! قطعا نقش دستگاه ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی در این مسأله قابل توجه است.


اما سوال اینجاست با توجه به اینکه بسیاری از این شخصیتهای محوری و سرمایه های هویت ساز استان از چهره های مطرح حوزوی بوده اند، چرا حوزه ی علمیه نیز به مثل دستگاه های دولتی و حاکمیتی دچار سکوت و بی عملی گردیده و نه تنها عَلَم این رسالت را ولو درحد برگزاری یک مراسم بزرگداشت استانی سالانه به دست نگرفته، که حتی برای شناساندن این ذخایر بزرگ و گرانقدر و مورد افتخار به طلاب حوزه های علمیه استان نیز اقدام قابل توجهی ننموده است!



این درحالیست که عمده ی جوانان، طلاب و دانشگاهیان این استان، شخصیتهای برجسته سایر استانها را که در همان صفحات درخشان تاریخی همرزم قهرمانان ملی استان ما بوده اند بیشتر می شناسند! و این غربت و مظلومیت برای چنین بزرگان تاریخی مازندران جای بسی تأسف و تامل دارد! اکنون که این مرقومه را خدمت حضرتعالی می نویسم، تنها ۴ روز به سالگرد شهادت بزرگ عالم مجاهد و انقلابی استان و یکی از بزرگترین رهبران نهضت مشروطه مانده است، درحالیکه حتی یک خبر از برگزاری ولو یک مراسم کوچک برای این نگین افتخار استان نیز شنیده نشده، چه برسد به برگزاری مراسم بزرگداشت استانی درشان و معرفی ابعاد شخصیتی و نقش آفرینی این شهید گرانقدر در تاریخ سرنوشت ساز این ملت!

حال که دیگر امیدی به برگزاری مراسمی در شأن این شیخ شهید در سال جاری نیست، و دستگاه های دولتی و حاکمیتی نیز همچنان در بی عملی و خواب غفلت به سر می برند، توقع اینست که لااقل جهت بزرگداشت دیگر شخصیت شهید حوزوی و انقلابی استان، شهید هاشمی نژاد، که مصادف با ۷ مهر می باشد، توجه ویژه ای از سمت حوزه علمیه استان صورت پذیرد.

ضمنا بسیج دانشجویی استان اعلام می دارد که در صورت اعلام ناتوانی برگزاری بزرگداشت برای شخصیتهای مذکور توسط دستگاه های دولتی و حاکمیتی و حوزه های علمیه، آمادگی خود را جهت متولی شدن در این خصوص  رسما اعلام نموده، و خادمی خود را در راستای ادای فریضه فرهنگی افتخاری بزرگ قلمداد می نماید.   

باشد که بواسطه خروج از این انفعال، در پیشگاه ولیعصر و نایب برحقش شرمنده نباشیم.

سیدامیر ساداتی کرمی/مسئول سازمان بسیج دانش دانشجویی مازندران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳