براساس داده‌های مرکز آمار طی دو سال اخیر؛

رشد اقتصادی ایران ۲ برابر دولت روحانی شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱
کد مطلب : ۴۷۲۲۶۳
رشد اقتصادی سالانه در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل بیش از ۲ برابر شده است.
۰
plusresetminus
رشد اقتصادی ایران ۲ برابر دولت روحانی شد
به گزارش بلاغ، با گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم، عملکرد اقتصادی دولت در زمینه‌های مختلف می‌تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد، یکی از موضوعاتی که در دو سال گذشته تغییرات زیادی نسبت به دولت قبل دارد، رشد اقتصادی است.

در مقایسه با دولت قبل رشد اقتصادی سالانه کشور در دولت سیزدهم بیش از دو برابر شده است. متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور در هشت سال دولت روحانی دو و دو دهم درصد و در دو سال نخست دولت رئیسی چهار و دو دهم درصد بوده است.

مرکز آمار همچنین رشد بخش‌های مختلف اقتصاد کشور در زمستان سال گذشته را نیز اعلام کرد که طبق آن رشد بخش صنعت دورقمی شده و به حدود 12 درصد رسیده است. رشد بخش صنعت در زمستان سال گذشته از سال ۱۳۹۶ تاکنون بی‌سابقه است.

علاوه‌بر مرکز آمار ایران، بانک مرکزی نیز با انتشار آمار مربوط به رشد اقتصادی از تداوم رشد مثبت اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ خبر داد. براساس این گزارش تحقق رشد اقتصادی چهار درصدی در سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی چهار و چهاردهم درصدی سال ۱۴۰۰، حکایت از تداوم رشد قابل قبول فعالیت‌های اقتصادی در کشور دارد. به طوری که رشد تولید ناخالص داخلی در تمام فصول سال ۱۴۰۱ از روندی صعودی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/


 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳