تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۴۵۱
در حالی که رئیس‌ کل بانک مرکزی از تداوم آرامش در بازار ارز خبر داده وزیر جهاد کشاورزی رشد 128درصدی خرید گندم در کشور را اعلام کرده است.
۰
plusresetminus
رشد 128 درصدی خرید گندم در کشور همزمان با تداوم آرامش در بازار ارز 

به گزارش بلاغ، علی صالح‌آبادی رئیس‌ کل بانک مرکزی اخیرا در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها و مدیران اقتصادی استان فارس درباره وضعیت عرضه ارز در کشور گفت: امسال حجم عرضه ارز در بازار بسیار خوب است هم در حوزه حواله و هم اسکناس وضعیت بسیار خوبی داریم.

صالح‌آبادی افزود: بانک مرکزی از نظر منابع ارزی هم در حوزه حواله‌ای و هم اسکناس وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و با عرضه‌هایی که انجام می‌دهیم آرامش حاکم بر بازار حفظ خواهد شد و تداوم خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ورود ارز به کشور هم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بخش خصوصی ارزهای خوبی وارد چرخه تجاری کشور می‌کند و میزان رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به حدود 85 درصد رسیده که رقم خوبی است.

این وضعیت مناسب ارزی در کشور در حالی رخ داده که نه برجام احیا شده و نه ایران به باج‌خواهی FATF تن داده است. در حالی که غربگراها در دولت قبل مدعی بودند برای حل تمامی مشکلات و حتی آب خوردن مردم هم باید در برابر آمریکا تسلیم شویم و به برجام بی‌خاصیت تن دهیم. آنها بر اساس همین دیدگاه ذخایر غذایی کشور را هم با مشکل رو‌به‌رو کردند تا جایی که در سال پایانی دولت روحانی ایران مجبور به واردات میلیون‌ها تن گندم از خارج شد در حالی که ما در گذشته نه چندان دور در تولید گندم به خودکفایی رسیده بودیم. 
رشد قابل توجه خرید گندم
اما با تغییر دولت و بازگشت تفکر خودکفایی در محصولات اساسی، رشد تولید گندم دوباره در حال بازگشت به روزهای اوجش است تا جایی که اخیرا وزیر جهاد کشاورزی از رشد 128درصدی خرید گندم در کشور در سال جاری خبر داد.
به گزارش فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در سفری به دامغان با بیان اینکه ۱۲۸ درصد رشد خرید گندم، حرکتی پرشتاب به سمت اقتصاد کشاورزی در کشور است، اضافه کرد: امسال تولید زیتون در کشور ۲ برابر شده است. 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران و پرورش‌دهندگان طیور هم یکی از باشرف‌ترین و دلسوزترین اقشار مردم‌ ایران هستند، ادامه داد: از هفته آینده معاون‌ امور دام وزارت جهاد کشاورزی، تهاتر نهاده با گوشت را به انجام‌ خواهد رساند. 
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه نهاده‌های دامی از هفته آینده به دامداران ارائه می‌شود و بعد از فصل پرواربندی، تهاتر گوشت انجام خواهد شد، گفت: در حوزه دام سنگین و شیر مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر انجام‌شده این‌ مشکل برطرف شد. 
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصول ارزآور پسته قرار دارد، ادامه داد: مزیت کشور ایران، کشاورزی و مزیت کشاورزی در کشور ما باغداری و مزیت باغداری نیز، پسته‌کاری است.  
وی بیان کرد: از یک‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام‌شده در سال ۱۳۹۹، قدری تنزل داشته‌ایم که باید تلاش کنیم تا جایگاه نخست خود را به‌طور مجدد کسب کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امید که با اقدامات ترویجی و آموزشی مناسب طی یک سال آینده بتوانیم به عملکرد ۲ برابری تولید پسته در کشور و استان سمنان دست یابیم. 
ساداتی‌نژاد عنوان کرد: متوسط قیمت یک کیلوگرم پسته در دنیا ۶ دلار و متوسط یک بشکه نفت حدود ۷۰ سنت است و این امر نشان‌ می‌دهد محصول پسته بسیار برای کشور ارزآوری دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴