تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۰۹۳
با وجود کمبود شدید کالاهای اساسی در جهان، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان ذخایر فعلی کالاهای اساسی ایران را بی‌سابقه دانست.    
۰
plusresetminus
وزیر کشاورزی‌: ذخایر کالاهای اساسی ایران بی‌سابقه است

به گزارش بلاغ، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه سفر معاون اول رئیس‌جمهور به روسیه با اشاره به توافقات و تفاهمات با سایر کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه‌های صادرات و واردات غلات و مرکبات، ادامه داد: نگاه کلی وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ایجاد امنیت غذایی پایدار برای مردم است که یکی از ابعاد آن توجه به تولید داخل است و در زمینه گندم دولت سیزدهم نشان داد که کاملا به سمت امنیت پایدار غذایی حرکت می‌کند تا جایی که تمام شاخص‌های تولیدات کشاورزی از ابتدای دولت تا‌کنون مثبت بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با نگاه به تولید داخل در مسیر امنیت پایدار غذایی در حال حرکت هستیم، یادآور شد: در اقلامی که در داخل تولید نمی‌شود نیز توانستیم نیازهای کشور را با واردات به موقع تأمین کنیم.

وی با تاکید براینکه هم اکنون میزان ذخایر راهبردی و کالاهای اساسی در دولت سیزدهم در تاریخ کشور بی‌سابقه است، تصریح کرد: پس از جنگ اوکراین کشورهای اروپایی دچار مشکلات بسیاری در تامین کالاهای اساسی خود شدند و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران با وجود اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها هیچ مشکلی در فراوانی کالا در کشور نداشت.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه پس از 16 سال قرارگاه دیپلماسی غذایی در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد، گفت: در دولت سیزدهم توانستیم بازار سیب برای پاکستان را باز کنیم که در امنیت باغداران ایرانی در 22 استان کشور بسیار حایز اهمیت است و همچنین بعد از 6 سال صادرات مرغ به عراق انجام شده است و توانستیم به بازار کشور چین در بخش‌های لبنیات و مرکبات نیز ورود کنیم. در همین مسیر تعامل با کشورهای حاشیه خزر نیز بازارهای جدیدی را برای کشاورزان ایرانی ایجاد می‌کند.

توزیع روزانه ۶ هزار تن مرغ گرم
در همین حال، رئیس ‌انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی هم اعلام کرد: با توجه به توزیع روزانه ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تن مرغ گرم در سطح کشور، کمبودی در عرضه مرغ گرم نخواهیم داشت. محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده بالای ۵۵ هزار تومان و مرغ گرم ۷۵ هزار تومان است که متاسفانه به‌رغم وعده اصلاح قیمت تا پایان شهریور زمان مشخصی پیش رو نیست. یوسفی اظهار کرد: تا زمانی که عرضه مرغ منجمد در بازار ادامه یابد، قیمت مرغ نوسانی ندارد و در محدوده نرخ مصوب خواهد بود.

بنابر گفته رئیس ‌انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، با توجه به نرخ جوجه یک‌روزه برآورد می‌شود که جوجه‌ریزی تا پایان ماه به ۹۰ تا ۹۵ میلیون قطعه برسد که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ گرم نخواهیم داشت.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷