تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۴۶۴۲۷۷
رئیس‌سازمان غذا و دارو گفت: با اجرای طرح «دارویار» هیچ دارویی نسبت به قبل برای مردم گران نشده است، حتی با اجرای این طرح ممکن است برای بعضی از بیماری‌ها هزینه کمتری توسط مردم پرداخت شود.
۰
plusresetminus
قیمت داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج با اجرای طرح «دارویار» ۹۰ درصد کاهش یافت

به گزارش بلاغ، بهرام دارایی با اشاره به اجرای طرح «دارویار» اظهارداشت: این طرح با این هدف انجام می‌شود که یارانه دارو را در جای درست به کار بگیریم. قبلا یارانه به تامین‌کننده و واردکننده و یا تولیدکننده داده می‌شد تا مواد اولیه را با نرخ ارز دولتی یا همان ترجیحی وارد کند و در سطح بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها توزیع می‌شد که مردم داروی ارزان را تحویل بگیرند.
دارایی، سیاست پیشین یعنی اعطای یارانه به تامین‌کننده و تولیدکننده را غلط دانست و افزود: در آن سیاست شاهد هدر رفت منابع بودیم که ناشی از سوءاستفاده یا قاچاق معکوس بود. در سیاست سابق از هر ۱۰ تومانی که به یک واحد کالا دارو اختصاص می‌دادیم، بخش زیادی از آن مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت یا دارو از کشور خارج می‌شد.

وی با اشاره به دیگر چالش‌های سیاست اعطای ارز ترجیحی در حوزه دارو بیان داشت: اعطای ارز ترجیحی پروسه خاصی داشت و باید در مجلس مصوب می‌شد که این مسئله سبب می‌شد گاهی ارز مورد نیاز به موقع تامین نشود. این مسئله باعث وقفه در تامین‌کننده و کمبود دارو می‌شد.

رئیس‌سازمان غذا و دارو که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اعلام اینکه برای اجرای طرح دارویار، زیرساخت‌های لازم از جمله بیمه‌ها و سامانه‌های الکترونیکی را آماده کردیم، اظهارداشت: با اجرای این طرح، هیچ دارویی نسبت به قبل برای مردم گران نشده است. با اجرای این طرح ممکن است برای بعضی از بیماری‌ها هزینه کمتری توسط مردم پرداخت شود که در داروی بیماران خاص و صعب العلاج تا ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش قیمت داریم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷