تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۲۶۲۳۹۵
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار گفت: حادثه هر لحظه در کمین هریک از افراد است مانند حادثه دلخراش پلاسکو، که اگر افراد آگاهی اولیه مقابله با این حوادث را داشتند شاید این مقدار خسارات مالی و جانی به بار نمی‌آمد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از جویباران، محمدرضاصابری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار در جمع خبرنگاران به اجرای طرح ملی خادم توسط این جمعیت اشاره‌کرد و گفت: این طرح با هدف آموزش و تعلیم خانواده‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و حوادث غیر مترقبه است.

وی افزود: حادثه هر لحظه در کمین هریک از افراد است مانند حادثه دلخراش پلاسکو، که اگر افراد آگاهی اولیه مقابله با این حوادث را داشتند شاید این مقدار خسارات مالی و جانی به بار نمی‌آمد.
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار اظهار داشت: این طرح با هدف آموزش همگانی کمک‌های اولیه و اطفاء‌حریق از دهه فجر اجرا خواهد شد.

صابری تصریح‌کرد: این طرح به مدت 5 سال ادامه خواهد یافت که در طی 12 مرحله و در 12 ماه اجرایی می‌شود.

وی به نقطه آغاز این طرح در شهرستان اشاره و عنوان کرد: مرحله اول این طرح توسط 30 مربی امدادی در منطقه سراجکلا و برای 350 خانواده در نظر گرفته شده است که در پایان 12 مرحله یک آزمون جامع از خانواده‌ها گرفته خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر جویبار با بیان این‌که ایران جز 10 کشور بلاخیز جهان است گفت: 90 درصد مردم ایران فاقد آگاهی و آموزش لازم امدادی هستند، که برگزاری این طرح می‌تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

صابری از حضور قهرمانان المپیک شهرستان جویبار دراین طرح خبر داد و یادآور شد: رضایزدانی، حسن‌یزدانی و کمیل‌قاسمی از جمله قهرمانان المپیک و جهان در جویبار هستند که می‌توانند در اجرایی شدن این طرح در شهرستان کمک شایانی کنند.

وی به کمبودهای این جمعیت در شهرستان اشاره و عنوان‌کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ساختمان اداری استانداردی ندارد که نیاز به یک زمینی بیش از 1000 متر برای ساخت انبار امدادی جهت تجهیز مواد ضروری در مواقع حساس است.

رئیس جمعیت هلال احمر جویبار افزود: از لحاظ لجستیکی از مجموع دو پایگاه جاده‌ای دراین شهرستان به یک دستگاه خودرو ست نجات و یک آمبولانس نیازمندیم.

صابری، شهرستان جویبار را جز سه شهرستان برتر در ارائه خدمات جاده‌ای در استان دانست و گفت: در 9ماه نخست امسال 149 مأموریت توسط امدادگران هلال‌احمر انجام شد که در مجموع به 225 نفر خدمات‌رسانی شد.

وی ادامه داد: در 9 ماه نخست امسال 1027 نفر توسط هلال‌احمر شهرستان جویبار در سطوح مختلف آموزش دیدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جویبار در پایان از تشکیل تیم خبرنگاران امدادی در شهرستان جویبار خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳