پژوهشگر ارشد امنیت بین‌الملل مطرح کرد:

افزایش قدرت بازدارندگی ایران با «وعده صادق»

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۸۵۷۳۷
پژوهشگر ارشد امنیت بین‌الملل گفت: عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی سطح بازدارندگی منطقه‌ای ایران را به شدت ارتقا داده است.
۰
plusresetminus
افزایش قدرت بازدارندگی ایران با «وعده صادق»
روح‌الله ملکی‌عزین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق و تنبیه عملیات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال یک نمایش قدرت خیلی واقعی در مقابل رژیم صهیونیستی بوده است و این فرصت فراهم شد.

وی با اشاره به محورهای مهم این عملیات، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در قالب ماده ۵۱ منشور به دنبال پاسخ مشروع به رژیم صهیونیستی بوده پس باید اصل تناسب رو رعایت و از جنگ تمام عیار پرهیز می‌کرد.

این پژوهشگر ارشد امنیت بین‌الملل افزود: همین نکته هم باعث شد در صورتی که عملیات پهپادی باید با فاصله چند ساعتی انجام شود و در هر عملیات هم باید حداکثر از سه پهپاد استفاده شود تا شناسایی نشوند جمهوری اسلامی ایران همزمان از تعداد زیاد پهپاد استفاده کرد چون به دنبال تحقق هدفی دیگر بوده است.

ملکی‌عزین‌آبادی خاطرنشان کرد: این عملیات هم باید به‌گونه‌ای محقق می‌شد که راهبرد بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هم باید به رژیم صهیونیستی دیکته می‌شد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای عمل می‌کرد که رژیم صهیونیستی اعتبار تهدیدات جمهوری اسلامی ایران را به چشم ببیند. 

وی بیان کرد: در این راستا هم باید سه پیام به رژیم صهیونیستی مخابره می‌شد؛ پیام اول اینکه پهپادهای ایران به راحتی به آسمان رژیم صهیونیستی نفوذ خواهند کرد؛دوم اینکه سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت و پیام سوم آن‌که در صورتی که جمهوری اسلامی ایران تهدید شود کل محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به صورت یکپارچه عملیات نظامی را آغاز خواهند کرد.

این پژوهشگر ارشد امنیت بین‌الملل گفت: عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی با موفقیت هرچه تمام‌تر انجام شد و سطح بازدارندگی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را به شدت ارتقا داده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳